Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starthjelp? Please

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-08, 17:12   #1
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei
Talking

Starthjelp? Please

heisann jeg har ingen bok enda og venter på start pakken men , jeg vil ikke vente kan noen gi meg tips til en to tre dager med full bespisning?
er kjempe gira

aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:24   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Starthjelp??? Please

Se i bloggen min, under kategorien mat så finner du hva eg spiser. Kan godt spise mer enn det eg harlagt ut, er stort sett ikke sulten etter at middagen har kommet i magen
Ellers er det masse oppskrifter på forumet.
Masse lykke til Dette er en super måte å gå ned i vekt på

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:41   #3
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei
Talking

Sv: Starthjelp??? Please

Opprinnelig lagt inn av aikens, her.

heisann jeg har ingen bok enda og venter på start pakken men , jeg vil ikke vente kan noen gi meg tips til en to tre dager med full bespisning?
er kjempe gira

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Se i bloggen min, under kategorien mat så finner du hva eg spiser. Kan godt spise mer enn det eg harlagt ut, er stort sett ikke sulten etter at middagen har kommet i magen
Ellers er det masse oppskrifter på forumet.
Masse lykke til Dette er en super måte å gå ned i vekt på

jeg har gått ned 2,1 kil siden mandag så noe må jeg gjøre rett takk for tipset skla gå dit å se nå,håper jeg kan støtte meg til dere som kan detet klem fra meg

aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:47   #4
Gro Anita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 47
Innlegg: 28
Gro Anita er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp??? Please

Hei!
Hvor ligger de oppskriftene??
Klem:-)

__________________


Gro Anita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:49   #5
Gro Anita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 47
Innlegg: 28
Gro Anita er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp??? Please

:-)

__________________


Gro Anita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 20:01   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Starthjelp??? Please

Aikens: Husk at de første kg er vann, og så begynner fettet å renne av, dermed går det som regel fortere i begynnelsen så ikke bli skuffa hvis det ikke fortsetter i samme tempo. Men ned går det Grattis med vektnedgang og selvsagt kan du støtte deg på oss med litt mer fartstid.

Gro Anita: Under oppskriftsforumet, linken ligger helt på toppen av sida her, ved siden av bloggknappen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 20:50   #7
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp??? Please

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Aikens: Husk at de første kg er vann, og så begynner fettet å renne av, dermed går det som regel fortere i begynnelsen så ikke bli skuffa hvis det ikke fortsetter i samme tempo. Men ned går det Grattis med vektnedgang og selvsagt kan du støtte deg på oss med litt mer fartstid.

Gro Anita: Under oppskriftsforumet, linken ligger helt på toppen av sida her, ved siden av bloggknappen

litt kjøtt og fisk +en neve salat til lunch
kylling filet og pitt fløte, løk og sopp+tomat til middag
litt kjøtt til kveldseller ost feks
ser det ut som en god dag????

aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:11   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Starthjelp? Please

Joda ser bra ut det, tomat spiser eg ikkje, mest pga at eg ikkje liker det men det har høy egenvekt og dermed blir det litt karbs av det
Veier du maten? Det anbefaler eg når du er i startfasen. Eg har holdt på i 18 uker og veier fremdeles maten min Liker kontrollen kan du si.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:22   #9
Lille-Lulle
Medlem
 
Lille-Lulle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 71
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp? Please

Et par speilegg og to-tre striper bacon stekt i rikelig med meierismør til frokost gjør at jeg ikke begynner å tenke på neste måltid før laaangt utpå dagen. Fett er utrolig mektige saker som holder leeenge Kjører jeg på med en fettrik lunsj a`la blandet salat med feit rømme/hvitløksbasert dressing + litt grillet kylling, holder det med en lett middag m/ litt grønnsaker som siste måltid i løpet av en dag.

Jo mektigere (dvs feitere) du spiser, desto færre og mindre porsjoner blir du avhengnig av. Husk litt grønt til både lunsj og middag!

Blir du mot formodning veldig fysen (noe du med stor sannsynlighet ikke blir hvis du husker å få i deg mye fett i løpet av dagen), så kan du ty til litt sukkerfri gele m/krem, eller litt saltsnacks i form av bacon-gull.

Husk å spise foreskrevne vitaminer/mineraler + drikke masse rent vann mellom måltidene!

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:26   #10
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei
Red face

Sv: Starthjelp? Please

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Joda ser bra ut det, tomat spiser eg ikkje, mest pga at eg ikkje liker det men det har høy egenvekt og dermed blir det litt karbs av det
Veier du maten? Det anbefaler eg når du er i startfasen. Eg har holdt på i 18 uker og veier fremdeles maten min Liker kontrollen kan du si.

nei jeg har ikke veid maten er det mål mann skal ha??trodde ikke detsom sagt jeg har ikke bokjeg har heller ikke skjønt helt detder med å telle karbohydratene men det kommer sikkert tror du ikke??

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:28   #11
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp? Please

Opprinnelig lagt inn av Lille-Lulle, her.

Et par speilegg og to-tre striper bacon stekt i rikelig med meierismør til frokost gjør at jeg ikke begynner å tenke på neste måltid før laaangt utpå dagen. Fett er utrolig mektige saker som holder leeenge Kjører jeg på med en fettrik lunsj a`la blandet salat med feit rømme/hvitløksbasert dressing + litt grillet kylling, holder det med en lett middag m/ litt grønnsaker som siste måltid i løpet av en dag.

Jo mektigere (dvs feitere) du spiser, desto færre og mindre porsjoner blir du avhengnig av. Husk litt grønt til både lunsj og middag!

Blir du mot formodning veldig fysen (noe du med stor sannsynlighet ikke blir hvis du husker å få i deg mye fett i løpet av dagen), så kan du ty til litt sukkerfri gele m/krem, eller litt saltsnacks i form av bacon-gull.

Husk å spise foreskrevne vitaminer/mineraler + drikke masse rent vann mellom måltidene!

er det ikke sånn at man skal h flerest mulige måltider i løpeav døgnet for å oppnå best forbrenning????

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:46   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Starthjelp? Please

På ketolyse skal du kun spise når du er sulten, er du sulten en gang for dag så spiser du kun en dag osv. Ketose er fettforbrenning og da forbrenner man fett hele dagen.
Men husk, du skal ikke sulte deg altså
Når det gjelder karbsene så bør du absolutt veie og telle slik at du får i deg riktig antall og nok. Jeg sliter litt med å få i meg nok karbs i løpet av en dag, men hvis vektnedgangen stopper så kan det være grunnen og da må eg gjøre noe med det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:11   #13
Lille-Lulle
Medlem
 
Lille-Lulle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 71
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp? Please

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

På ketolyse skal du kun spise når du er sulten, er du sulten en gang for dag så spiser du kun en dag osv. Ketose er fettforbrenning og da forbrenner man fett hele dagen.
Men husk, du skal ikke sulte deg altså

Ja nettopp! Hvis jeg har forstått ketolyse-dietten korrekt, så er det nemlig slik du beskriver, Fungirl Og det er dette som jeg opplever som det enkleste ved denne kuren. Man er simpelthethen generelt mindre sulten, grunnet valg av mektige kostalternativer, og følgelig mindre fysen på mellommåltider.

Å leve etter målet om å spise mange små måltider representerer vel mer av den tradisjonelle lavkalori-tenkningen..?

Dette med Ketolyse er litt av en mental omstilling på mange måter

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:16   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Starthjelp? Please

Vi er helt enig Lille-Lulle Eg er iallefall stornøyd

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 09:44   #15
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp? Please

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Vi er helt enig Lille-Lulle Eg er iallefall stornøyd

ok da tror jeg at jeg forstår det jeg merker at jeg ikke er så sulten lenger heller ,men dte er sant som dere sier det er nok en mental omstilling hii for jeghar aldri gått ned på spise kotelett til kvelds*flirer* jeg er så fornøyd vekta viser 3,1 ned og jeg tenker bare 16,9 to go
er så glad for tilbake mld.

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 10:03   #16
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Starthjelp? Please

det blir vanskelig å telle karber uten å veie maten. hehehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starthjelp Saga Ketolysekuren 9 26-11-06 14:05
Starthjelp Oliv Lavkarbo generelt 3 15-05-05 12:06
Gi meg litt starthjelp.... cathrine Lavkarbo generelt 3 19-04-05 22:57
litt starthjelp? bodøjente Lavkarbo generelt 6 07-04-05 09:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no