Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vekttap

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-12-07, 19:19   #1
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Vekttap

Jeg er en jente på 20 år som nå har gått på ketolyse kuren siden juli, og har gått ned 15 kg. Jeg er 1,77 høy og veier nå ca 70 kilo. Mitt mål er 65, slik at jeg når ønskevekta når jeg er ferdig og karbohydratlagrene fylles opp igjen. Jeg vil veie mellom 66-68 kilo.

Problemet mitt er at vekttapet mitt for det første har gått tregere enn mange andres, men jeg har smørt meg med tålmodighet og vært fornøyd med å endelig finne noe som fungerer. Må jo også legge til at jeg er mye mer fornøyd med meg selv, og det er en deilig følelse! Nå er det slik at jeg har spist og spiser likt som jeg har gjort under hele kuren, altså lavkarbo, men jeg har stått stille nå i 2 mnd. tid og begynner å bli utålmodig. Jeg vet med meg selv at i tilegg til å spise for lite grønnsaker i ny og ne og litt søtningsstoffer her og her, har dette funket for meg. Er det de siste kiloene som sitter godt tror dere? Eller bør jeg kutte ut søtningsstoffene helt? Grønnsaksproblemet driver jeg og jobber med nå, og det ser ut til å gå bra.

Jeg har gått en stund uten å prøve å kutte ut søtningsstoffene fordi det er min lille kos og holder motivasjonen oppe. Men nå, hvis jeg må, får jeg vel bare ofre kosen min. Hehe! Hva tror dere?

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 19:23   #2
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Vekttap

Forresten så er jeg ikke særlig sportig av meg. Blir lite, heller ingen trening.

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 20:06   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekttap

Du er jo på en vakker BMI på omtrent 22 nå! Kanskje du trenger å gå over til et fedonkosthold og få trent litt styrke? Om du har en BMI på 22 og allikevel ikke føler deg noen lunde "pene ben" så er kanskje litt muskelbygging det du trenger? Jeg ble fort dvask når jeg begynte ketose uten trening. Men noe trening gjorde stor forskjell!

Jeg er spes glad i "curtesy-lunges", man setter det ene benet bak det andre som kongelig/ballett neiing, først oppvarming 8g fra oppreist beina sammen, så 2*8 i posisjonen, tell 2 ned to opp, og så 16 opp og ned på 1 telling. Sånn rundt 4 på de siste 16 sier det BANG i låra, det er da musklene bygges! Husk at det fremre beinet skal være vertikalt og ikke bevege seg, kneet skal ikke forran ankelen, og overkroppen er ... Den øvelsen gir tilogmed meg fine lår, og lårmusklene brenner mest i hele kroppen for den muskelen er aller størst

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 17:42   #4
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Vekttap

Du er 10 cm lenger enn meg og veier 5 kg mer en meg...syns du skal være fornøyd jeg. Er det ikke slik at ketolyse bare fjerner fett?? Er vel ikke stirt mer å ta av på deg vil jeg tro?

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 20:36   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vekttap

Du er like høy som meg og veier det jeg skulle ønske jeg kunne veie, men ikke tror jeg vil klare å nå. Synes det høres flott ut å være 177 cm og veie 70 kg!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:19   #6
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Vekttap

Takk for det! Problemet mitt er at fettet mitt legger seg rundt magen, så jeg det eneste jeg ønsker nå er noenlunde flat mage. Tenkte jo da selvf. å begynne å trene, mitt nyttårsforsett, også er jeg litt intressert i vibrasjonstrening. Planen var jo å trene og spise ketolyse mat, men vekten har stoppet litt. Så derfor er jeg redd jeg gjør noe feil, men jeg har jo gått en stund på kuren og gjør det samme nå. Men men, jeg får holde meg tålmodig.

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 18:46   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekttap

Personlig har jeg kjemperesultater med pilatestrening for mage/rygg!
Anbefales og er ikke så kjempe-"bolete" liksom...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat som fremmer/hemmer stoffskifte og vekttap for Type O Nille Type O 15 29-11-09 12:36
Ketose og vekttap Katrine Atkins kosthold 7 23-09-07 12:03
Protein og fett alene fører til raskt vekttap Trolljenta Nyheter / media 1 11-12-06 23:04
Kan "funlight gele" hindre vekttap? nita58 Ketolysekuren 11 01-10-06 14:01
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no