Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokolade-ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-09, 17:56   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sjokolade-ostekake

Jeg laget en ostekake med sjokolade i helgen og tenkte at denne måtte det jo være uhyre enkelt å lage lavkarbo, i grunnen.

SJOKOLADE-OSTEKAKE

Bunn:
Lag en nøttebunn feks etter Gerds oppskrift. Eller bruk en sukkerfri kjeks om du ikke har en for lav karbogrense å holde deg til. I originaloppskriften er bunnen laget av 10 Digestivekjeks, et par ss brunt sukker og 50 gram mykt/smeltet smør.

Fyll:
2 dl creme fraiche
200 gram Philadelphia
4 plater gelatin
Finrevet skall og noen spiseskjeer av saften av 1 appelsin (kan sløyfes)
200 gram sukkerfri sjokolade (kan sikkert bruke litt mindre om ønskelig)
Sukrin eller annet søtstoff etter smak (ha det i til slutt og smak på røren)

Lag bunnen og ha den i en papirkledd rund kakeform. Sett formen i kjøleskapet til den er hard, ca. et kvarter.
Bløtlegg gelatinen i kaldt vann i noen minutter. Pisk CF og ost sammen. Smelt sjokoladen og ha den i ostemassen. Tilsett appelsinskall.
Smelt gelatinen i kokvarm appelsinsaft og la det avkjøles litt. Bland det i sjokolade-ostemassen og rør godt. Smak til med søtstoff og hell røren over i kakeformen. La kaken stivne i minst et par timer.

Jeg har bare smakt den ordentlige varianten altså, men tipper denne blir ganske så god, det er nesten de samme ingrediensene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 19:12   #2
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-ostekake

Høres gooood ut! Hvordan er den i forhold til vanlig sjokoladefri ostekake? Har den den samme syrligheten?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 19:19   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-ostekake

Nei denne er søtere, men kanskje litt syrlig allikevel. Spesielt om man bruker appelsin (gjerne en som er litt syrlig). Den er hvertfall veldig VELDIG god.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 10:04   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolade-ostekake

Oi-oi!! Enda en fristende kake. Denne må prøves.
Tusen takk for oppskrift

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 10:25   #5
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Sjokolade-ostekake

Og der var 17.mai-kaka i boks.

Takker og bukker Iset.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 21:46   #6
kozpia84
Juniormedlem
 
kozpia84 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: trondheim
Alder: 40
Innlegg: 33
kozpia84 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-ostekake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg laget en ostekake med sjokolade i helgen og tenkte at denne måtte det jo være uhyre enkelt å lage lavkarbo, i grunnen.

SJOKOLADE-OSTEKAKE

Bunn:
Lag en nøttebunn feks etter Gerds oppskrift. Eller bruk en sukkerfri kjeks om du ikke har en for lav karbogrense å holde deg til. I originaloppskriften er bunnen laget av 10 Digestivekjeks, et par ss brunt sukker og 50 gram mykt/smeltet smør.

Fyll:
2 dl creme fraiche
200 gram Philadelphia
4 plater gelatin
Finrevet skall og noen spiseskjeer av saften av 1 appelsin (kan sløyfes)
200 gram sukkerfri sjokolade (kan sikkert bruke litt mindre om ønskelig)
Sukrin eller annet søtstoff etter smak (ha det i til slutt og smak på røren)

Lag bunnen og ha den i en papirkledd rund kakeform. Sett formen i kjøleskapet til den er hard, ca. et kvarter.
Bløtlegg gelatinen i kaldt vann i noen minutter. Pisk CF og ost sammen. Smelt sjokoladen og ha den i ostemassen. Tilsett appelsinskall.
Smelt gelatinen i kokvarm appelsinsaft og la det avkjøles litt. Bland det i sjokolade-ostemassen og rør godt. Smak til med søtstoff og hell røren over i kakeformen. La kaken stivne i minst et par timer.

Jeg har bare smakt den ordentlige varianten altså, men tipper denne blir ganske så god, det er nesten de samme ingrediensene.

kor får man kjøpt sukkerfri kjeks da?

__________________
104 kg letter fra 180 kg
kozpia84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 22:58   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-ostekake

Opprinnelig lagt inn av kozpia84, her.

kor får man kjøpt sukkerfri kjeks da?

Både helsekost og Meny selger varianter av sukkerfri kjeks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 00:14   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-ostekake

Er det noen som faktisk har prøvd denne?
Skal i bryllup om et par uker, og har blitt oppfordret om å lage noen sukkerfrie kaker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:00   #9
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-ostekake

Oj, ostekake + sjokolade? Det må jo bare bli suksess! Denne skal prøves. Takk for tips.

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:39   #10
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-ostekake

Noen som har lagd denne? er ikke egentlig noe kakebaker men har bursdag på onsdag og vil gjerne lage en god kake til da

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 08:58   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-ostekake

Jeg skulle bakt den nå i helgen om vi ikke bodde hos svigers, er litt vanskelig å få det til her synes jeg. Skal prøve meg på den når vi flytter inn i det nye huset, men det blir ikke før om en måned.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 16:36   #12
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Sjokolade-ostekake

Jeg har laga den. Uten bunn da. Kjempegod!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ostekake moinx Kake/dessert og snacks 16 17-01-10 20:22
Min ultimate ostekake Mjauritz Kake/dessert og snacks 1 20-04-09 18:44
Ostekake Marthe Spørsmål og svar 2 15-07-08 16:07
Ostekake? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 30-05-08 11:04
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no