Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mange karbohydrater anbefales?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-11, 14:44   #1
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Hvor mange karbohydrater anbefales?

Hvor mange karbohydrater anbefales det å holde seg innenfor på Lavkarbo?
Jeg har gått på Lavkarbo snart 2 uker , men jeg teller ikke... bare tar sånn ca... men er greit å vite hvor mye jeg kan ha før jeg ødelegger for lavkarboen.
Har til nå gått ned ca 4 kg på 10 dager.. synes ikke det er så galt , så jeg må jo gjøre noe rett

__________________




Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 14:47   #2
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Spørs jo hvilken gren du tilhører. Alt under 150 g per dag regnes som lavkarbo, men skal du foreksempel være i ketose må du under 20g.

Det er forskjellige "regler" for forskjellige grener, alt fra hvor mye fett til hvilke karbohydrater som er ok.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 14:48   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Lavkarbo er et samlebegrep for kosthold som inneholder fra 0 til 150g karbohydrater.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 14:50   #4
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

ok.. da var grensa litt større enn jeg trodde...

__________________




Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 14:52   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Grensa er ganske vid, men du kan ikke pøse på med fett om du spiser 149 g karbo om dagen. Derfor er det greit å bestemme seg for noe og holde seg innenfor de rammene som er satt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 15:15   #6
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

jeg spiser nok ikke så mye fett som di anbefaler da... og jeg ligger nok nærmere ketolyse nivået enn 150g grensa... så da har jeg bare litt å gå på

__________________




Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 15:19   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Det handler ikke om å ha noe å gå på, det handler om å spise sunt Justerer man ned noe så bør man justere opp noe annet. Enkel matematikk

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:09   #8
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Så lenge vekta går ned og du føler deg bra er det vell bare å fortsette på samme måten

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:54   #9
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Spørs jo hvilken gren du tilhører. Alt under 150 g per dag regnes som lavkarbo, men skal du foreksempel være i ketose må du under 20g.

Det er forskjellige "regler" for forskjellige grener, alt fra hvor mye fett til hvilke karbohydrater som er ok.

Dette er kanskje hovedregelen , men jeg er ikke alene om å holde meg i ketose selv om jeg spiser 40-50 karber pr dag.

Men til trådstarter; om du er fornøyd slik du har det nå; legg dagsmenyen din inn på www.diett.no, så ser du hvordan foredelingen er og om du får dekket alle dine behov.
I starten var jeg rimelig flink til å sjekke på diett.no, nå i dag tar jeg bare stikkprøver for å sjekke at jeg ikke sporer av.
Jeg ligger forøvrig mellom 40 og 50 til vanlig, men skeier av og til litt ut helt opp mot 70 karber.
Gubben min og de voksne sønnene våre ligger vanligvis mellom 80 og 100.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:58   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Det viktige er nok at maten du spiser er naturlig, og at dersom du holder deg under 72 gram karbohydrater så trenger du ikke passe på fettet, men over grensa må du redusere fettet i kosten. Det er også viktig å få i seg NOK næring når man ligger såpass lavt på karbohydratene, da kroppen over tid kan senke stoffskiftet dersom den får for lite kalorier og for lite karbohydrater.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 23:17   #11
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Fortsett slik som du gjør du siden det går så det suser. Men det kan kanskje være greit for ettertiden at du vet sånn ca hvor mye karbo du ligger på nå.

Stå på

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 23:54   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Dette er kanskje hovedregelen , men jeg er ikke alene om å holde meg i ketose selv om jeg spiser 40-50 karber pr dag.

Jeg og, men det er noe man finner ut av etterhvert. Hovedregelen er vel uansett 20 gram for menn.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbohydrater? Tøvsjur Ketolysekuren 6 03-02-11 12:27
Hvor mange karbohydrater lille74 Ketolysekuren 18 14-07-09 13:19
Hvor mange gr karb anbefales pr dag? Lotus Spørsmål og svar 1 22-03-09 19:48
Hvor mange karbohydrater i hva? Jippi Ketolysekuren 7 20-09-07 09:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no