Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo, nattevakt og trenger råd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-11, 15:40   #1
lovehandles88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1
lovehandles88 er på en erverdig vei
Question

Lavkarbo, nattevakt og trenger råd

Hei! Jeg er ganske ny innen lavkarbo, gått på lavkarbo i underkant av en mnd og gikk raskt ned 5 kg, noe som jeg reiner med er bare vann i og med at jeg ikke har gått ned noe i cm. Vekten har stått stille i nesten 2 uker, og eg ganske bekymret over at jeg gjør noe galt, selv om jeg leser på forumet at mange stopper opp en liten stund, men føler liksom det har stoppet opp før jeg har begynt. I og med at jeg er ganske overvektig i forholdt til høyden (nå 79 kg, 156 cm høy) forventet jeg kanskje å gå mer ned i vekt før det stopper opp. Prøver å holde meg på så lite karber til dagen som mulig, uten at jeg henger meg for mye opp i det. Tenker en øvre grense på 30-40, selv om det ofte blir mye mindre enn dette. Har vært i ketose siden jeg begynte. Kan skrive hva jeg som oftest spiser,

frokost: 1-2 lavkarbo knekkebrød med philadelphia, eller egg og bacon.

lunch: atkins bar, eller salat. Litt blomkål i tillegg. Eller avocado.

middag: kjøtt, fisk, grønnsaker i forskjellinge former (most, kokt, stekt..), kyllingsalat..

kvelds: egg, 1 knekkebrød eller salat.

Jeg føler kanskje jeg spiser for lite fett? Noen tips til å øke fettmengden i kosten? Og noen råd til å få gang på vektnedgangen? Jeg føler jeg drikker en grei mengde med vann daglig, men kunne nok økt dette litt. Er ikke så veldig aktiv foreløbig, driver med yoga to ganger i uken.

Jeg jobber også til tider en del nattevakter, noe som gjør at det blir dårlig søvn, og feil døgnrytme. Jeg har også problemer med å vite hvordan jeg skal spise i forholdt til dette. Noen råd? Til nå har jeg hatt med meg omelett, knekkebrød eller grønnsaker.

Setter pris på alle svar

__________________




lovehandles88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lowcarb Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 15:51   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo, nattevakt og trenger råd

Lite fett her, ja! Så lenge du er i ketose er det i hvert fall bare å pøse på!

Noen tåler ikke brøderstatninger om de er aldri så mye lavkarbo, det samme med Atkinsbarer, men tror nok det er tidlig i opplegget ditt + lite fett som er den største synderen.

Scroller du heeeelt nederst på siden her, finner du mange tråder om lavkarbo og nattevakter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, nattevakt, råd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når bør jeg spise de døgnene jeg har nattevakt? Upperdog Spørsmål og svar 15 17-04-11 19:37
Når man jobber som nattevakt! marit1983 Mer enn 30 kg overvekt 6 11-02-11 00:44
Er det flere som er på nattevakt? Fofa Generell diskusjon 4 10-09-10 14:17
Nattevakt ... ta med mat? Konkelimonke Spørsmål og svar 25 11-07-10 12:02
Hva spiser en på nattevakt? LindbergSofie Spørsmål og svar 2 07-07-07 13:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no