Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Egg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-11, 14:28   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Egg

Jeg får opp at det er 142 kalorier i egg, altså dette er vel oppgitt i 100g. Men hvor mye veier et egg da? Jeg bruker for eks ti egg til eggebrødet mitt. Det har jeg riktignok i mange dager men hvor mye er det i et egg? Mener å huske at jeg har hørt at det er 80kalorier i et egg men vet ikke hvor jeg har det fra.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:31   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Egg

Et mellomstore egg uten skall veier ca 58-62g!
Regner du 60g blir det 85kcal!

Men hvorfor teller du de teite kaloriene?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:32   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Egg

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg får opp at det er 142 kalorier i egg, altså dette er vel oppgitt i 100g. Men hvor mye veier et egg da? Jeg bruker for eks ti egg til eggebrødet mitt. Det har jeg riktignok i mange dager men hvor mye er det i et egg? Mener å huske at jeg har hørt at det er 80kalorier i et egg men vet ikke hvor jeg har det fra.....

Et stort egg har 98 kalorier og 0,21 karbohydrater

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:39   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Egg

Ok tusen takk.


Hvorfor???? Jo for jeg går ikke ned i vekt. Har faktisk gått opp et kg. Jeg spiser som en gal har jeg funnet ut. Er aldri mett på en måte. Jo jeg er jo det da men har dette suget.- Har til og med begynt med krom uten hjelp. Har 10 kg til jeg vil ned men det funker jo ikke. Har måtta telt kalorier hele mitt liv så jeg regner med at det er det som er problemet. Så jeg må vel bare dra meg selv i nakken.
Ta for eks i går da så spiste jeg ei fleskepølse. Sjekka nå og det står 750 kalorier. Ehhh...... å da hadde jeg jo spist 300 gram kjøtt og en voldsom stabel med grønnsaker....
Pluss jeg bruker olje i eggebrødet mitt. 1 dl der er jo nesten tusen kalorier..... SUKK

Så går jeg konstant å mauler skinkepålegg. Er jeg fysen så går det med en stabel der også. Opptil to-tre ganger for dag..... Usj nå ble jeg flau her....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 17:02   #5
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Egg

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Ok tusen takk.


Hvorfor???? Jo for jeg går ikke ned i vekt. Har faktisk gått opp et kg. Jeg spiser som en gal har jeg funnet ut. Er aldri mett på en måte. Jo jeg er jo det da men har dette suget.- Har til og med begynt med krom uten hjelp. Har 10 kg til jeg vil ned men det funker jo ikke. Har måtta telt kalorier hele mitt liv så jeg regner med at det er det som er problemet. Så jeg må vel bare dra meg selv i nakken.
Ta for eks i går da så spiste jeg ei fleskepølse. Sjekka nå og det står 750 kalorier. Ehhh...... å da hadde jeg jo spist 300 gram kjøtt og en voldsom stabel med grønnsaker....
Pluss jeg bruker olje i eggebrødet mitt. 1 dl der er jo nesten tusen kalorier..... SUKK

Så går jeg konstant å mauler skinkepålegg. Er jeg fysen så går det med en stabel der også. Opptil to-tre ganger for dag..... Usj nå ble jeg flau her....

Har det litt slik jeg også nå.....Jeg tilskriver det den tiden vi er inne i nå...innhøsting og oppfetingstiden.... Jeg greier å holde meg til det jeg skal spise, stort sett, men kjenner på mange rare lyster som ikke får utløp og frustrasjonen er stor og irriterende...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 17:12   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Egg

Er ikke South Beach litt sånn både karbo- og kalori- redusert?
Kan fysingen din komme av at du egentlig trenger mer fett i kosten din?
For de fleste forsvinner småsulten fysing når man får i seg nok fett og proteiner i måltidene.
Du skal jo spise deg passe mett på ordentlig mat hver gang du er sulten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:06   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Egg

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har det litt slik jeg også nå.....Jeg tilskriver det den tiden vi er inne i nå...innhøsting og oppfetingstiden.... Jeg greier å holde meg til det jeg skal spise, stort sett, men kjenner på mange rare lyster som ikke får utløp og frustrasjonen er stor og irriterende...


Bestemamma: det var som om jeg skulle sagt det selv

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:09   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Egg

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er ikke South Beach litt sånn både karbo- og kalori- redusert?
Kan fysingen din komme av at du egentlig trenger mer fett i kosten din?
For de fleste forsvinner småsulten fysing når man får i seg nok fett og proteiner i måltidene.
Du skal jo spise deg passe mett på ordentlig mat hver gang du er sulten!

Ja du er inne på noe der. Men jeg syns jeg spiser meg passe mett jeg. Bruker masse cocosa men kan ikke slafse i meg så mye annet fett da jeg har fjernet gallen og får veldig vondt ved inntak av for mye.
Kanskje det bare er hode jeg må jobbe med??

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:57   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Egg

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Ja du er inne på noe der. Men jeg syns jeg spiser meg passe mett jeg. Bruker masse cocosa men kan ikke slafse i meg så mye annet fett da jeg har fjernet gallen og får veldig vondt ved inntak av for mye.
Kanskje det bare er hode jeg må jobbe med??

Du skal ikke slafse i deg noen ting som helst, men øke inntaket av annet fett svært sakte. Jeg fjernet galleblæren i 1998, men fordi jeg brukte god tid på å venne meg til matvarer som feks fett, har jeg nå kun problemer med mye rå grønnsaker og store måltider.
Mer fett jevnlig vil gi gallesaftene som hele tiden siver ut fra leveren noe å jobbe med og man slipper magesmerter og diare!

Bruker du diett.no fek så du vet hva du får i deg av hva til en hver tid?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 22:01   #10
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Egg

Jada diett bruker jeg. Jeg skal iallefall prøve å kutte ned på kaloriene så får vi se om det har noen virkning. Nå står det iallefall bom stilt, og det har det gjort en stund.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:11   #11
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Egg

Vær obs på at noen typer skinke inneholder sukker. Hvis du spiser skinke, så spis det sammen med ei tykk skive ost, slik at du får mer fett i deg.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no