Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Regne ut karboinnhold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-12, 22:36   #101
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av KristineR-S, her.

Tusen takk for raskt svar :-)

Kanskje du kan hjelpe meg med en annen ting også da.
Jeg prøver å bruke diett.no for å registrere det jeg spiser, da vekten min stod stille veldig lenge.
Hvordan skal jeg nå legge inn denne ene skåler med middag, hvor mange deler av hele middagen har jeg spist når jeg har spist 400 gram? Jeg må jo dele alle ingrediensene på noe for å få riktig mengde på min porsjon..
Er ikke spesielt god i matte skjønner du... Hehe..

Håper du forstod hva jeg mente..

Du legger inn alle ingrediensene og deres mengde og så setter du opp en ny side med diett.no og legger til matvare, egen knapp øverst. Da legger du inn tallene der og så kan du hente igjen dette når du skal finne matvare. Da skriver du så og så mange gram av suppa. Det tar litt tid å bli helt kjent med diett.no men bare prøv.Vanskelig å forklare.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 18:12   #102
Alina
Juniormedlem
 
Alina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: i en by
Innlegg: 13
Alina er ny på veien

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

Bruk programmet fra Mattilsynet. Mat på data heter det og du kan laste det ned gratis. Da kan en legge inn 2ss av rømme og diverse og programmet regner ut hvor mye karbohydrat det er i det. Veldig nyttig!


Den var genial , takk for tips

Alina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:17   #103
Tonjea87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: stokmarknes
Alder: 36
Innlegg: 26
Tonjea87 er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

hei er det noen som kunne tenkt seg å hjelpe meg å regne ut hvor mye karb i en oppskrift? finner ikke alt på mat på data å jeg er ikke god på slik regning. oppskrifta er uansett:
6 egg –
100 g smeltet smør
2 ss sukrin
½ ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

__________________




Tonjea87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 14:37   #104
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Tonjea87, her.

hei er det noen som kunne tenkt seg å hjelpe meg å regne ut hvor mye karb i en oppskrift? finner ikke alt på mat på data å jeg er ikke god på slik regning. oppskrifta er uansett:
6 egg –
100 g smeltet smør
2 ss sukrin
½ ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Legg det inn på diett.no, et veldig greit verktøy. Kokosmel mm ligger inne der.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 15:24   #105
Tonjea87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: stokmarknes
Alder: 36
Innlegg: 26
Tonjea87 er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Legg det inn på diett.no, et veldig greit verktøy. Kokosmel mm ligger inne der.

ja kan d stem at 90 g kokosmel bi 6ss tesammen - 54 karb?
e ikje alle måle enhetan som funka dr inne.

på fiberhusken f.eks går d ikje ann å trøkk add på gram.. så må velge en porsjon. å kor masse fiberhusk e d i en porsjon?

__________________




Tonjea87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 19:33   #106
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Fiberhusk og bakepulver trenger du ikke å regne med, null karber. Kokosmelet oppgir du i gram.. Aner ikke hvor mange spiseskjeer 90g er. Men når jeg legger inn 90g kokosmel får jeg ca 11g karbo.

Oppskrifta di gir 12-13g karbo omtrent. Hvordan du fikk til 54g vet jeg ikke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 19:35   #107
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Nå ser jeg at det er lagt inn feil på kokosmelet jeg så på, for på min pose med aman pran kokosmel står det 4g karbo/100g. Så da er det enda færre karber i oppskrifta.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 20:45   #108
Tonjea87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: stokmarknes
Alder: 36
Innlegg: 26
Tonjea87 er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå ser jeg at det er lagt inn feil på kokosmelet jeg så på, for på min pose med aman pran kokosmel står det 4g karbo/100g. Så da er det enda færre karber i oppskrifta.

wow så kor mange karb totalt då? står 4 g på min og då må jo d vær supert Lavkarbobrø? eller loff då :P
Va iallefall kjempegodt

Tusn takk før hjelp iallefall

__________________




Tonjea87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 09:31   #109
JohnFelipe88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 9
JohnFelipe88 er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

http://www.diett.no/ sett opp dagen din og se resultat, enjoy =)

JohnFelipe88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 09:32   #110
JohnFelipe88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 9
JohnFelipe88 er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

denne er også veldig fin http://www.lavkarbo.no/matvaretabell =)

JohnFelipe88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 23:43   #111
Fettrumpa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Alder: 38
Innlegg: 11
Fettrumpa er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

pfffffffffff.... jeg er latterlig dårlig på det å regne ut...... noen som kan forklare enkelt

Fettrumpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 12:01   #112
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Fettrumpa, her.

pfffffffffff.... jeg er latterlig dårlig på det å regne ut...... noen som kan forklare enkelt

Du må vite hvor mye karbohydrater matvaren inneholder pr. 100 gram, veie det du spiser og derfra regne ut hvor mye det du spiste inneholder.

La oss si at du spiser 75 gram kokt brokkoli som skal inneholde 2,1 g karbohydrater pr. 100 gran. Ta da 75 gram og del det på 100 og gang med 75 = 1,575 g karber. Evt. gang med 0,75 som er det samme.

Jeg pleier å gå ut fra at 100 gram = 1 (har man spist 100 gram ganger man jo med 1 for å si det sånn) og om jeg har spist mindre enn 100 gram så ganger jeg med 0,XXX det jeg har spist og har jeg spist f.eks. 160 gram blir det å gange med 1,6. Om det blir for komplisert så hold deg til den første måten - del på 100 og gang med det antall gram du har spist.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:31   #113
Maristav
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 3
Maristav er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Ved å bruke www.diett.no får du en veldig rask innføring i de ulike matvarene og lærer deg for hvilke matvarer som inneholder mye karbohydrat, protein og fett. Vil absolutt anbefale å veie en del i starten for så å føre alt inn i matvaredagboken på diett.no.

Maristav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:57   #114
smiley82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3
smiley82 er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Hei! Jeg starter på lavkarbo igjen nå, etter mange år. Har lastet ned Lifesum appen. Den er enkel og grei å bruke. Der legger du inn det du spiser hver dag, så regner den ut for deg hvor mye karbohydrater osv du har fått i deg, og hvor mye du har igjen.

Lenge siden jeg har vært innom lavkarbo.no nå, ser jeg har mye å lære, håper å komme inn i alt igjen etterhvert. Ser ut som dere er en god aktiv gjeng her inne

__________________
Smiley82
smiley82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
karbohydrater, regne, utregning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen? RAGNA Lavkarbo generelt 6 23-05-11 22:37
Hvordan regne ut karbohydrater monki Ketolysekuren 2 25-03-07 16:10
karboinnhold i rødløk matgal Lavkarbo generelt 5 16-04-05 22:41
Samme vare - ulikt karboinnhold??? RAGNA Lavkarbo generelt 3 15-04-05 10:58
Forskjellig karboinnhold i like varer Solros Lavkarbo generelt 5 28-03-05 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no