Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-08, 17:39   #1
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Er det flere som er i samme situasjon?
Jeg gikk på kuren i mer eller mindre 2,5 måned og gikk det nesten 9 kg., hvilket jeg var kjempefornøyd med!
Så har det kommet et samlivsbrudd og litt andre saker som har gjort at jeg dessverre ikke har klart å holde fokus, men dette helt fullstendig ut av det. Spiser ikke brød og pasta i noen grad, men sukker og annet dritt er maksimert. Har heldigvis ikke gått opp mer enn 2-2,5 kg, så det er ikke helt natta her. MEN; nå har det seg slik at jeg virkelig SAVNER den gode følelsen det var å være i ketose! Savner selvsagt nedgangen, at klærne satt løsere, at det var lettere å hoppe rundt, å følelsen av å være stolt + av å gå til noe viktig for meg! I tillegg savner jeg magen min og huden min, slik de var i ketose.
Derfor, ketosevenner: er det flere som er som meg akkurat nå: ikke i ketose, men savner det og vil tilbake over nyttår?
If so: please respond!
Kanskje vi kan pep-talke hverandre opp?

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 18:21   #2
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Hei!
føler det på samme måte ja...
Er klar for å sette i gang att etter jul, men ikkje før. vil kose meg i jula, men med måte då...
har gått med 12 kg eg då.

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 23:15   #3
Narnia
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
Narnia er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Jeg kan melde meg inn her!

Jeg mistet litt piffen for ei tid tilbake, og savner egentlig å være i ketose.
Men så er det så mye som skjer nå før jul, og jeg kjenner at kreftene ikke helt strekker til å planlegge og organisere meg utenom alle mulige feller i matveien.

Jeg har vel gått opp 2 til 2,5 kg, og det er vel mest fordi jeg spiser karbohydrater igjen.
Men magen er jo selvsagt to hakk større enn på ketolyse, blant annet pga luft.
Vil virkelig på an igjen over nyttår, så la oss holde denne tråden varm!

__________________
Drømmen om Narnia
Narnia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 23:42   #4
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Så kult, Vibekebra og Narnia!
Nå ble jeg glad. La oss prates med jevne mellomrom til vi starter igjen over nyttår.

Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 11:20   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Hei
Kanskje dere kunne starte en egen tråd og invitere andre til å delta?
Folk som bor nær hverandre kunne kanskje møtes en gang i måneden . Det pleier å hjelpe godt ¨på utholdenheten
Fokuser på alle de positive sidene ved ketolysekuren ikke bare vekttapet, da holder man motet opp, også hvis det periodevis butter litt imot.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:30   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Hei. Det er en skrivefeil i overskriften. Det skal stå: Jeg har vært "borte" en stund og trenger en biff for å starte igjen over nyttår!


Ellers, lykke til!

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 21:41   #7
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Opprinnelig lagt inn av Pocahontas, her.


Derfor, ketosevenner: er det flere som er som meg akkurat nå: ikke i ketose, men savner det og vil tilbake over nyttår?
If so: please respond!
Kanskje vi kan pep-talke hverandre opp?

Hvis ikke jeg husker feil, så begynte vel vi omtrent samtidig i starten av september?
Om jeg er i ketose aner jeg ikke, men jeg kommer til å skjeie ut i jula og må nok pep-talkes litt i januar for å komme inn pås poret igjen.

Når så mye skjer utenom er det ikke rart om man faller litt av, sånt skjer.
Hold fokus på når du skal starte opp igjen og kanskje lage din egen journal?
Jeg vet ikke, men kanksje man føler seg litt mer forpliktet og holder seg i ørene da? *vet ikke*

Velkommen tilbake etter jul skal du være.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:48   #8
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

jeg er toppmotivert for oppstart etter nyttår
gikk ned over 15 kg i vår,og har hatt pause siden men over nyttår er det påan igjen,skal ned fra like over 90 kg til 80,målet skal jeg nå så sånn er de bare
stå på folkens!

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:01   #9
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Hei. Det er en skrivefeil i overskriften. Det skal stå: Jeg har vært "borte" en stund og trenger en biff for å starte igjen over nyttår!

Ellers, lykke til!

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:38   #10
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Jeg gav opp til slutt.. Ketolyse hadde ikke den helt store effekten på vekta, det fungerte svært dårlig å kombinere dietten med sære foreldre som nekta meg å spise det jeg skulle, samt en travel hverdag som gjorde alt enda mer vanskelig...

Men jeg satser på å komme tilbake på nyåret! De få kiloene jeg ble kvitt på flere uker med ketolyse, de kom på ekstremt fort igjen, så nå er det ganske trasi

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 12:00   #11
Joranna
Juniormedlem
 
Joranna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 46
Innlegg: 35
Joranna er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Hei
Vil også gjærne slenge meg med på denne tråden. Har holdt påsiden april. Har tatt av ca 13 kg, etter ett svangerskap. Men har begynt å bli litt lei og spiser mer og mer karbomat. Kjenner jo att dette ikke går så lenge før det blir oppgang igjen. Men er vel "ingen# vits i å begynne nå før jul. Så på ny året da blir det full skjerpings igjen. Har enda noen kg som jeg vil ha bort før neste sommer. Men dette greier vi sammen.. =)

__________________


Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:39   #12
gloria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 25
gloria er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

jeg vil også være med etter jul!!! da MÅ noe gjøres!!!
og da er det godt å ha flere med seg!!

__________________


gloria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 01:06   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

det fungerte svært dårlig å kombinere dietten med sære foreldre som nekta meg å spise det jeg skulle, samt en travel hverdag som gjorde alt enda mer vanskelig...

Kjenner igjen det ja! Vanskelige foreldre! Spise potet eller gå ned i vekt? Hva er sunnest? hmmm.....

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 17:10   #14
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Huff, trasi når det blir sånn
Det å høre daglig at det jeg holdt på med var kjempefarlig var nå én ting, men det verste var at jeg gjorde jo aldri noe annet enn å lage mat.. For når jeg lagde flere porsjoner for å ha over tid, hvem kom da og spiste opp min superfarlige mat? Joda, foreldrene...

Nei, jeg får satse på en enklere versjon av lavkarbo, så kanskje det går bedre

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 22:34   #15
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Jeg kommer til og satse for fullt på ketolyse igjen fra nyåret. Jeg kjenner jeg virkelig savner ketosen. Nå spiser jeg bare tull og kviser popper frem,er så irritabel og ukomfortabel med meg selv også.Men hey-det er ca 10 dager igjen,så begynner det gode liv,har til og med kjøpt brodder til skoene mine,så nå får det være holke ute,tur hver dag på minimum halvtime skal det bli.Bor ved kysten,så vi har mer is enn sne her-dessverre Vurderer og kjøpe en Tanita vekt også,men skulle gjerne ha info om hvilke typer dere har av denne vekten. er f.eks den til 2500kr mye bedre enn den til 1200? og hva med den til 600? Husker ikke merkene akkurat nå.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 19:46   #16
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Hei,

Jeg melder meg også inn...... Må komme sterkere tilbake etter jul, da skal de siste kiloene av!!!
Nå som jeg spiser karbos, er jeg blitt MYE mer trøtt føler meg sliten hele tiden og godte suget er der konstant
Så tiden frem mot sommeren skal brukes effektivt, og jeg skal ikke falle tilbake til brød og godis...
Men etter jul er jeg definitivt MED!!!

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:54   #17
aggie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 54
Innlegg: 36
aggie er på en erverdig vei
Red face

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Så flott med denne tråden. Jeg er med. Starta i februar, holdt på i 2 mnd, gikk ned 8 kg, prøvede med fedon litt , gikk opp 2 kg, og så kom det på 2 til i jula. MEN er fortsatt - 4 i forhold til samme tid i fjor, og da har vi bare 10 kg som mål denne våren. Jeg blir 4o i juni, men jeg vil ikke blir førtti og feit!

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 00:37   #18
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Jeg er også klar for ny giv fra mandag. Da er det hårda bud. Gikk ned over 20 kg for ca 1 år siden men fikk plutselig bare nok av alt. Alle rundt meg hang oppi maten for å se hva jeg spiste. Det meste var positivt ment men jo mer fokus det ble på alt jeg ikke spiste, og hvor flink jeg var som ikke spiste det, var det tilslutt ingen vei utenom. Skulle bare skeie ut litt og det ble jammen meg over et halvt år i høykarboland. Nå er 6 kg kommet på igjen. Buksene er trangere. Humøret er dårligere...... og kondis kan man ikke lenger snakke om engang.....

Nei nok er nok.......nå skal de 6 kg av igjen og gjerne litt til.... men mest av alt jeg vil ha tilbake det gode humøret (for jeg tåler ikke blodsukkersvingninger særlig bra)

Kampviljen er på topp og dette skal jeg klare...... kjempefint at det er fler der ute i samme båt ..... stå på alle sammen!

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 11:29   #19
Narnia
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
Narnia er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Jeg drar opp denne igjen jeg, for nå er jo det nye året begynt!

Jeg har ikke fått startet opp enda, har vært så forkjølet helt fram til nå nylig, og da er det ikke mye tiltak til å få handlet inn og greier.

Men dere er med fortsatt dere andre også eller?

__________________
Drømmen om Narnia
Narnia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:14   #20
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Hei folkens!
Jeg vil gjærne være med på denne tråden.
Var i ketose på-og-av hele 2008. Gikk ned 11 kilo, men har +/- 8 igjen. Dette skal tas innen mars og da skal jeg være ferdigslanket. Det gleder jeg meg til!

Jeg henger meg på her, og håper motivasjonen kommer til meg!
Jeg må se fremgang fort, da kommer motivasjonen av seg selv!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:02   #21
gloria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 25
gloria er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

jeg er så vidt kommet igang også, begynte i går.

Motivasjonen er på topp (minner meg selv på akkurat det mange ganger for dagen )

__________________


gloria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:13   #22
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Jeg startet på igjen på søndag og håper jeg har bedre resultater denne gangen, har ikke turd og gå på vekta etter jula for og se hva den var på så begynte bare rett på ketolyse så får jeg se når det er veie dag om den er gått noe ned fra det jeg veide før jul eller om den er samme eller om jeg veier mer en jeg gjorde før jul..


Gloria: du har ganske samme målet og startvekta som meg :-P

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:25   #23
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Her var det mange som starter på ny frisk! Det gjorde jeg også på fredag! Godt å komme igang igjen

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 16:55   #24
sangfugl78
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 8
sangfugl78 er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kanskje dere kunne starte en egen tråd og invitere andre til å delta?
Folk som bor nær hverandre kunne kanskje møtes en gang i måneden . Det pleier å hjelpe godt ¨på utholdenheten
Fokuser på alle de positive sidene ved ketolysekuren ikke bare vekttapet, da holder man motet opp, også hvis det periodevis butter litt imot.

Vennlig Hilsen
Torkil

Kjempeidè? det burde lages gruppemøter for de som går på Ketolyse, temakveld, veiing og måling. For en motivasjon...
jeg er med.. noen andre?

__________________


sangfugl78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins lindberg, Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 19:26   #25
Joranna
Juniormedlem
 
Joranna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 46
Innlegg: 35
Joranna er på en erverdig vei

Sv: Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår!

Hei
Jeg har også vært borte en stund. Gikk lei alt som het lavkarbo for noen mnd siden og det har straffet seg. Men rekorden må være at jeg greide å legge på med nesten 4 kg fra julaften til i dag, skjønner ikke at det kan gå ant, men det har vist skjedd. Nå er ketolyse pillene bestillt og er klar for en ny start på mandag 4 januar. Målet er ned 10 kg i første omgang. Bra det er så mange andre som skal begynne også.
Lykke til.

__________________


Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare? Gracella Generell ernæringsdebatt 48 19-09-08 00:45
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Min største "synd" i jula, trenger litt hjelp ... cilemora Dr Lindbergs 1 03-12-07 16:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no