Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skikkelig middag hver dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 22:07   #1
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Skikkelig middag hver dag?

Ja det lurer jeg på om dere har?

For akkurat nå er jeg lei!!
Lei av å lage mat og lei av mat, -og da spesielt middager.
Gir ungene middag så klart, men selv synes jeg knekkebrød eller speilegg er helt ok!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:41   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Ja, men hadde nok ikke hatt det om ikke Husets Herre liker å lage mat... Men selv han lager middagx3 - sånn at jeg har til lunch en dag og vi også har ennå en middag ut av måltidet.
Jeg synes fort det blir lite variert om vi ikke spiser middag.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:42   #3
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Prøver jo på det da, men det blir så mye likt..

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:46   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Ja.

Jeg synes det er mye enklere å finne på noe til middag enn frokost og lunsj. Dette gjaldt før, da jeg spiste brød, og det gjelder ennå.

Prøver å lage noe nytt en gang i blant, og har en del "sikre" middager som hele familien liker (som rømmestekt ørret med grønnsaker til).

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 21:39   #5
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Ikke middag hos oss hver dag nei -men vi prøver å få det til

De dagene jeg ikke orker å lage noe lavkarbovennlig får mannen frie tøyler til seg og barna og så smeller jeg i hop en omelett eller tilsvarende... Funker det og

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 21:40   #6
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Nesten i allefall

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:41   #7
Mamaphenix 85
Juniormedlem
 
Mamaphenix 85 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 25
Mamaphenix 85 er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Ja vi har sikkelig middag hver dag Vi bruker middagen til et viktig samlingspunkt for familien, så hos oss er MIDDAG-KOS
Synes igrunnen at det er enkelt å tilpasse middagen til alles behov (allergi og lavkarbo), ungene spiser moderat lavkarbo til hverdags og trives godt med det. Passer på at de spiser varierte grønnsaker og litt fruk og en sjelden gang litt fiber pasta.
Personlig så synes jeg middagen er det måltidet som er enklest å lage, frokosten blir noe i fullfart og til kvelds så er jeg ikke sulten .

__________________





Mamaphenix 85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 03:15   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Det hender en ytterst sjelden gang at vi ikke har middag når jeg har vært til kontroller på sykehuset og vi er svært sent hjemme, men da har vi alltid et lettvint måltid sammen, for eksempel eggerøre, skinke og grønnsaker, en liten wok av diverse rester, brødmat (hvilket betyr lavkarbo og grove hjemmelagede brød + hardkokte egg, salat, pålegg, ost, tamat, agurk og paprika) eller noe annet lettvint.
Ellers er jeg veldig glad i middagen. Jeg liker å lage maten, og jeg liker at alle har tid til å kose seg med maten som vi spiser sammen.
Når jeg har dårlige dager og kroppen ikke vil samarbeide, så stiller gubben og guttene våre opp, for middag vil vi alle ha

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 09:42   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Ja, har alltid skikkelig middag hver dag.

Vist jeg har dårlig tid så hiver jeg alt i slow cookeren før jeg drar og så er det ferdig når jeg kommer hjem

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 09:43   #10
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Alltid når hele familien er samlet. Om mannen er borte og barn og jeg på trening osv, så kan det bli noe enkelt som feks grøt e.l. på barna

Kun jeg som lager mat her, så blir rimelig middagslei med tid og stunder. Nå driver jeg og tester ut diverse lavkarbooppskrifter, så da går det greit. Lager også ukesmeny som gjør det enklere når du er *blank* i butikken.

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 12:16   #11
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Kokt/stekt/bakt torsk/laks/sei og grønnsaker + cocosa til frokost.
Egg/sardiner/tunfisk/salat til lunsj
Middag av vilt/fisk/innmat/fugl

To ganger om dagen da altså
Blir en vane, egentlig. Jeg lager all maten også, og synes det er helt supert

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 12:32   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Er ikke speilegg bra nok middag da?

Middag til alle måltider her, koteletter, bacon, flesk, kjøttboller, speilegg, eggerøre, omelett, pai, kylling i alle varianter og grønnsaker.

Hva spiser dere på lavkarbo som IKKE er middg( utenom lavkarbobrød/knekkebrød da)??

Jeg anser feks speketallerken som middag, det gjør de fleste i min vennekrets også. Og det kan jeg spise til alle måltider. Ungene er superhappy om de får speilegg til middag, og det er jo sunt også.

Grønnsaker må ikke være kokt til middag heller, her går det mye i oppskåren grønnsaker, vi foretrekker de rå, og ungene liker kun brokkoli av dampede grønnsaker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 14:40   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Jeg er oppvokst med at man skal ha ordentlig middag hver dag, og har alltid holdt på det selv oggså. Enten jeg bodde i kollektiv eller var singel, eller nå med samboer og etterhvert lillegutt.
Jeg husker jeg var rystet da jeg flyttet på hybel og de jeg bodde med kunne finne på å spise brødskiver til middag!
Mamma begynte å deltidsstudere da jeg var 16, og da hun var på skolen var middag til familien mitt ansvar. Og det har jeg tatt med meg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 14:50   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig middag hver dag?

Hos oss er det skikkelig middag hver dag Jeg elsker og lage mat, ofte er middag det eneste måltidet vi spiser i løpet av dagen.
Mett til neste dag ofte

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag? Nomy Ketolysekuren 10 07-02-10 18:31
Skikkelig deppa Minsten Generell diskusjon 16 16-11-09 17:01
Egg hver dag? Chumpsy Ketolysekuren 20 11-11-09 10:32
Uff jeg får ikke tid til å lage middag hver dag ... geysirland Ketolysekuren 14 20-09-07 00:39
I dag er jeg skikkelig lei av dette her! Tette80 Ketolysekuren 16 06-05-07 13:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no