Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp, jeg går ikke ned i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-11, 16:34   #1
a9tagnom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
a9tagnom er på en erverdig vei

Hjelp, jeg går ikke ned i vekt!

Har nå gått på lavkarbo i 1 måned, har gått ned noen cm rundt livet, men ikke et eneste gram. Dette er skikkelig frustrerende, jeg spiser lavkarbo brød, kjøtt/kylling, salat og egg/rømme...forstår ikke hvorfor jeg ikke går ned noen kilo...har noen noen tips til hva jeg kan gjøre??

a9tagnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank.no Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 16:43   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: hjelp jeg går ikke ned i vekt!!

Hva spiser du sånn cirka hver dag, da?
Tenker da om menyen din gir deg en grei fordeling mellom karbohydrater, fett og protein.
Og hva er vekten og målet? Ikke alltid kroppen er enig med oss i hva vår idealvekt burde være....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 16:58   #3
a9tagnom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
a9tagnom er på en erverdig vei

Sv: hjelp jeg går ikke ned i vekt!!

spiser to skiver brød m ost eller hjemmelaga sjokoladepålegg, til frokost, to rømme/egg pannekaker til lunsj, kjøtt, grønnsaker,saus til middag og skiver eller pannekaker til kvelds. tar avogtil en dr.atkins bar midt på dagen,,går turer hver dag på et par timer,og er ca. 20-30 kilo overvektig...

a9tagnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank.no Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:54   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: hjelp jeg går ikke ned i vekt!!

Har du sjekket på www.diett.no hvor mye denne menyen gir i karbohydrater, proteiner og fett?
Jeg er ingen ekspert, men ville nok fjernet storparten av brød, atkins-barer og sjokoladepålegg. Pannekakene dine vet jeg ikke helt hva inneholder, men når jeg lager cottage cheese vafler, så vil hver vaffel inneholde 6,5 karbohydrater, og har jeg syltetøy på der vil det bli mer, selv om jeg velger syltetøy uten sukker. Jeg ville istedet ført inn mer fett og grønnsaker, og også passet på å drikke masse vann.
Har du lest nybegynnertråden her inne? Masse gode tips der. Jeg valgte meg en retning som passer godt med dr.Hexeberg, og dermed var det mye lettere og velge riktig mat.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 19:06   #5
a9tagnom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
a9tagnom er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg går ikke ned i vekt!

pannekakene er laget av to egg og to spiseskjeer rømme,en ts sukrin og en ts bakepulver, dette blir vel ikke for mye karbohydrater, lager brød etter oppskrifter på lchf blogg..men skal inn å lese på den siden du anbefalte..takk for hjelpa...

a9tagnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank.no Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 19:11   #6
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg går ikke ned i vekt!

Nybegynnertråden er veldig fin å lese, ja

Ut fra det du skriver ville jeg lagt til mere grønnsaker. Prøv å få i deg litt grønnsaker til hvert måltid. I tillegg høres det ut som det blir litt lite fett, i alle fall til frokost. Enig med BenteR at brøderstatninger kan være et problem, i alle fall om du spiser det flere ganger daglig.

Veldig fint at du måler deg i steden for å bare se på vekta. Men hva med å droppe å veie deg noen uker? Virker som om mange blir unødvendig stresset av å følge med på vekta, og å stresse er ikke bra når man vil ned i vekt

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 23:11   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hjelp, jeg går ikke ned i vekt!

Kutt ut skivene og atkins baren. Men ikke glem at det kan ta sin tid i starten før kroppen begynner å miste vekt. Så bare gi deg tid. Men dette her er ting som kan stoppe vekt nedgang. Det kan også sukrin gjøre. Ikke glem å drikk masse vann og husk grønnsakene.
Prøv deg litt frem du og lykke til.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! (Går ikke ned i vekt) Tittit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 30-11-12 12:13
Hjelp, ikke ned så mye i vekt gunvik Lavkarbo generelt 12 08-07-11 20:08
Hjelp, jeg går ikke ned i vekt lavkmika Spørsmål og svar 17 04-06-11 00:26
kan noen hjelp meg, raser ikke ned i vekt kelly24 Generell diskusjon 3 28-02-11 18:11
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no