Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mandel og mandelmel/allergi

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-11, 12:31   #1
stompeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 7
stompeline er på en erverdig vei

Mandel og mandelmel/allergi

Hei. Jeg har nettopp startet på lavcarbo, mn tåler ikke mandler/mandelmel, så lurte på hva jeg kan bruke i stedet?
Prøvde å erstatte mandler med kokosmel, samme mengde, men det ble helt feil, dvs, alt for mye kokos mel.
Noen som har noe forslag om hvordan fordelingen kan være?
Skulle være 250 gram mandler, som skulle bli mel, jeg tok da 250 gr kokosmel, men det ble alt for mye.

stompeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavcarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 12:35   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mandel og mandelmel/allergi

Hva er det du ska bake da?

For sånn til vanlig trenger man ikke å spise nøtter, det er for mange en vektstopper også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:53   #3
stompeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 7
stompeline er på en erverdig vei

Sv: Mandel og mandelmel/allergi

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hva er det du ska bake da?

For sånn til vanlig trenger man ikke å spise nøtter, det er for mange en vektstopper også.

Det var i utgangsponktet sjokolademufins som finnes i lavcarbo fra boka til Ulrikka Davidsson,
men prøvde å ha i det dobbelte med egg å smeltet smør å steke det, mn det ble ingen sukse. Det skulle være 250 gr mandler som man skylle kjøre til mel, så da tok jeg 250 gr med kokosmel, mn ble helt feil.....

stompeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavcarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:58   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mandel og mandelmel/allergi

Søk på muffins på oppskrfter her inne, jeg er temmelig sikker på at det finnes oppskrift på noen med bare kokosmel.

Selv lager jeg muffins av 2 egg+3ss splenda som piskes til eggedosis. Smelter 75gsmør+100g sukkerfri sjokolade som blandes forsiktig inn når massen er litt avkjølt. Stekes på 200g 10-15 minutter og kan serveres som de er, med glasur av smeltet sjokolde, krem eller smørkrem( smør, sukrinmelis og kakao/pulverkaffe).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:00   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mandel og mandelmel/allergi

Malte mandler er ikke helt det samme som mandelmel, akkurat som malt kokos ikke er det samme som kokosmel. I melvariantene er det også fjermet en del fuktighet, så det trekker mye mer væske når man skal bak emed det.
Brukte du kokosmel eller malt kokos? Ganske stor forskjell!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:02   #6
stompeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 7
stompeline er på en erverdig vei

Sv: Mandel og mandelmel/allergi

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Malte mandler er ikke helt det samme som mandelmel, akkurat som malt kokos ikke er det samme som kokosmel. I melvariantene er det også fjermet en del fuktighet, så det trekker mye mer væske når man skal bak emed det.
Brukte du kokosmel eller malt kokos? Ganske stor forskjell!

Jeg brukte kokosmel

stompeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavcarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:11   #7
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mandel og mandelmel/allergi

Hasselnøtter, hvis du tåler det? Det smaker jo ikke likt, men er godt. Nøttebunn, f.eks, kan man jo lage av enten mandler eller hasselnøtter. Men lurer på om det er flere karber i hasselnøtter. Husker ikke i farten, bruker det sjelden.

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokos/mandel-kjeks med sjokoladebiter Gerd Kake/dessert og snacks 1 08-10-10 21:34
Kokos mandel Cookies Cornelia Kake/dessert og snacks 8 02-10-10 01:13
Hvor mange karbo er det i mandel essens? geysirland Ketolysekuren 3 18-08-07 22:27
Allergi Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 18-04-07 14:04
Mandel mel? JEDI Lavkarbo generelt 8 30-05-06 20:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no