Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned i vekt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-11, 17:23   #1
Pernilleolle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
Pernilleolle er på en erverdig vei

Går ikke ned i vekt

Hei!
Jeg er 170 høy og veier 60 kg, jeg har begynt på LCHF fordi jeg vil ha et sunt kosthold og fordi jeg vil ned 4-5 kg. Jeg trener ca 3-4 ganger i uka, både styrke on kondisjon. Men jeg går heller opp i vekt enn ned i vekt. Er dette da feil kosthold for meg? Jeg vet at vekten skal stabilisere seg, så må jeg eventuelt finne et annet kosthold? Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Takk

Pernilleolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 17:54   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned i vekt

Du har ikke noe overvekt (iforhold til BMI, hva du føler er noe annet), og da tar det iallefall tid før det blir endringer. Det du sannsynligvis vil merke det best på er målebåndet. Anbefaler deg å måle - vekta kan øke - men økt muskelmasse er vel ikke å forakte?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:29   #3
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt

Hvis du virkelig vil spise lavkarbo for å spise sunnere, er det bare å kjøre på! Men er du sikker på at du må ned i vekt, da? Hva om du fikk valget mellom å gå ned en buksestørrelse og veie det samme som nå, eller gå ned fem kilo på vekta men se nøyaktig lik ut?

Dersom du spiser lavkarbo og trener en del, vil du muligens se et litt høyere tall på den dingsen som måler tyngdekraftens effekt på kroppen din, men spiller det overhodet noen rolle? Er det noen andre enn deg som tenker på det tallet?

For en stund siden var det noen her inne som postet en link til denne og denne artikkelen (virkelig anbefalt lesning!), og det hjalp meg med å droppe den meningsløse veiingen. Har det utrolig mye bedre med meg selv etter at jeg fikk et litt annet perspektiv på vekt, og jeg vet at jeg ikke har blitt større siden da.

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke ned i vekt ... Ha1991 Spørsmål og svar 1 18-09-11 22:11
Men jeg går ikke ned i vekt ... dittek Spis deg ned i vekt med Skaldeman 18 19-12-10 20:56
Går ikke ned i vekt Splitterpine Lavkarbo generelt 2 16-08-10 16:18
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 10:36
Går ikke ned i vekt standby Spørsmål og svar 1 25-03-10 19:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no