Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Chiafrø kh-innhold

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-15, 14:14   #1
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Chiafrø kh-innhold

Det har vært noen tråder om dette, men litt ullent hva gjelder karboinnhold. På helsekosten min står det på pakka: karbohydrater 40,3. Kostfiber 34,4. Er det sånn at man trekker fra kostfiberet? For da er man plutselig nede på et akseptabelt nivå, gitt hvor mye annet positivt frøene inneholder. Men 40,3 kh er ikke aktuelt!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 11:33   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Chiafrø kh-innhold

Sitat:

Very low in usable carbohydrate - Almost all of the carbohydrate in chia seeds is fiber (either soluble or insoluble), which means that almost none of it is sugar or starch. This is great for people on low-carb diets .

Sitat:

More Nutritional Information for 1 Ounce (2 tablespoons) of Chia Seeds

Kilde: http://lowcarbdiets.about.com/od/low...s-to-Serve.htm

Det vil altså si at veldig lite av karbohydratene i chia kan unyttes av kroppen, omtrent slik som linfrø.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 11:57   #3
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Chiafrø kh-innhold

Åh, så bra! Da skal jeg sporenstreks gå til innkjøp av dette!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 17:11   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Chiafrø kh-innhold

Chiafrø kan spises på temmelig strikt lavkarbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 18:29   #5
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Chiafrø kh-innhold

Tommel opp! Ser for meg at dette kan bli min frokost-redning!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 08:29   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Chiafrø kh-innhold

Bare pass på å få nok protein, chiafrø alene må du spise mye av for å få nok av. Chiagrøt og et kokt egg eller to er god frokost, legg på en neve eller to med grønnsaker få og du nærmer deg fullverdig frokost.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 08:44   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Chiafrø kh-innhold

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Bare pass på å få nok protein, chiafrø alene må du spise mye av for å få nok av. Chiagrøt og et kokt egg eller to er god frokost, legg på en neve eller to med grønnsaker få og du nærmer deg fullverdig frokost.

Dets spørs hva du blander disse frøene med det da. Jeg bruker fullfeit kokosmelk ca 2,5 dl (Go-Tan merket fra Rema) og ca 25 g frø, med litt stevia og noen bær på toppen. Spiser jeg hele porsjonen, normalt rundt kl. 11 siden jeg driver med periodisk faste, blir jeg så mett at jeg klarer bare en liten middag sånn ca rundt 7. Jeg vet at dette vil være individuelt, men mett kan bli av liten mengde frø, man trenger ikke å pøse på med masse greier om man bruker en del fett med.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 09:02   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Chiafrø kh-innhold

Hvor mye protein får du i det? Jeg klarer aldri i verden å få nok protein for at det skal monne uten å tilsette noe med mere protein. Kokosmelk og 2-3 ss chiafrø inneholder ikke så mye protein.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 09:22   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Chiafrø kh-innhold

Nå er ikke jeg så opptatt av om jeg får i meg "rett" fordeling av fett, proteiner og kh i et måltid, eller for den slags skyld i løpet av dagen. Jeg er mer opptatt av å spise slik at jeg er mett og tilfreds uten å spise for mye. Den blanding som jeg bruker gjør meg mett i mange timer og for meg er det, det viktigste, ikke hvor mye proteiner som faktisk er i blandingen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrifter med chiafrø Okie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 05-03-14 10:07
Chiafrø susasa_s Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 27-04-12 11:19
Müsli-Scones med Gojibær og Chiafrø... (med bilder) Mat for sjelen Frokost og kveldsmat 9 27-03-12 17:41
Chiafrø-dessert Borealis Kake/dessert og snacks 10 18-01-12 21:43
Fiber innhold jenta86 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 11-05-10 12:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no