Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvis jeg har spist for mange KH (stix og ketose)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-14, 21:36   #1
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Hvis jeg har spist for mange KH (stix og ketose)

Jeg registrerer alt jeg spiser i lifesum, en suvreren app og prøver å holde meg under 20-25 KH om dagen. Jeg er i ketose og er livredd for å falle ut av denne da jeg nå brukte nesten 2 uker på å komme i ketose.
Jeg føler jeg spiser det samme hele tiden, laks, kylling, fisk, blomkålmos og brokkoli
Men i kveld prøvde jeg meg på taco med tortilla lefse fra carbzone (den har jeg tålt før uten å falle ut) Jeg var dum nok og falt for fristelsen med mais.
Spørsmålet mitt er hvor fort det vil påvises på ketostix at jeg har falt ut etter at "min grense" for KH er nådd..? I følge appen min har jeg nemlig havnet på 32 KH i dag. Spiste siste måltid for noen timer siden og klarte ikke vente med å ta en test, den viste at jeg fortsatt er i ketose. Men jeg tenker at hvis jeg har falt ut tar det kanskje en stund, noen timer/et døgn før jeg får beige farge i stedet?

Leser jo om de som faller ut etter å ha tatt en tyggis.. Da tenker jeg at det må jo påvises ganske raskt, for man husker jo ikke nødvendigvis alt man puttet i munnen dagen før (osv) da det vises at man ikke er i ketose lenger, til tross for å ha god tro på at man er det..

Noen erfaringer?

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 22:29   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis jeg har spist for mange KH (stix og ketose)

Ikke få fullstendig panikk da. Dette har sannsynligvis ingenting å si for ketosen din. Men om du skulle falle ut av ketose en dag, hva så? Du vet jo hva som skal til for å komme i ketose igjen, så da er det ikke noe problem....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslag på stix = ketose? Addict Spørsmål og svar 4 22-06-11 22:58
Ein negativ stix = ute av ketose? labaline Ketolysekuren 4 17-06-10 21:07
Hmmm, spist for mange karber? linda76 Ketolysekuren 6 21-02-09 23:29
Ketose-ånde-stix spm Lava Ketolysekuren 5 20-06-08 22:48
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 16-03-07 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no