Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Starter på nytt! Er det noe liv her?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-15, 21:53   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Starter på nytt! Er det noe liv her?

Tjohei! Etter tips ifra legen (ja faktisk, jeg måtte jo slutte på lavkarbo sist jeg prøvde fordi han mente det var så skadelig, men endelig har jeg fått bytta fastlege og hun anbefalte meg veldig å begynne igjen!) har jeg bestemt meg for å begynne på lavkarbo igjen!

Jeg er veldig overvektig og sliter med refluks og andre vektrelaterte problemer og håper at lavkarboen kan være like effektiv nå som den var sist

I samhold med legen skal jeg begynne på ketolysekuren i slutten av august, gå på den i 3 måneder også over på et litt mer moderat lavkarbokosthold (gjerne noe type fedon) for å rett og slett få en liten hurtigstart på vektnedgangen for jeg MÅ ned i vekt nå.

Grunnen til at jeg ikke skal starte skikkelig før i slutten av august er fordi jeg skal på ferie og litt diverse og da er det bedre å utsette den ordentlige starten på ketolysen før jeg er sikker på at jeg kan klare å holde meg til kuren også har jeg god tid å planlegge på

Er det flere som skal starte nå etterhvert?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 22:47   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)

Ikke mye liv men litt folk er her!

Lykke til

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 22:59   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)

Hei hei.

Ikke så mye liv, men jo flere vi er som skriver jo mere liv blir det.
Tror nok det blir litt mere når diverse ferier er ferdig.

Så godt at legen er med deg på lavkarbo.

Kan hende jeg slår følge med deg i august. Må ned endel i vekt og det hadde vært fint å ha noen å drudle lit sammen med.


Håper vi "ses"

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 00:06   #4
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)

Da må vi lage litt liv da!!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 00:07   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Hei hei.

Ikke så mye liv, men jo flere vi er som skriver jo mere liv blir det.
Tror nok det blir litt mere når diverse ferier er ferdig.

Så godt at legen er med deg på lavkarbo.

Kan hende jeg slår følge med deg i august. Må ned endel i vekt og det hadde vært fint å ha noen å drudle lit sammen med.


Håper vi "ses"

Er alltid morro å være flere så sleng deg gjerne med

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 00:38   #6
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Da må vi lage litt liv da!!

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 01:52   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)

Jeg holder iallefall koken! Satser på å holde meg i ketose mesteparten av høsten (veit om èn helgepause i august) og fram til jul, for å endelig få normal BMI, også ta "pynten" etter jul. Så jeg holder deg gjerne med selskap! Hadde rundt 40 i BMI da jeg startet, så jeg kan nok kjenne meg godt igjen i situasjonen du er i nå. Syns det er smart av deg å drøye til ferien er overstått! Håper på å se deg masse om noen uker!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 08:15   #8
arthas_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 30
arthas_ er på en erverdig vei

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)

Hei!

Får slenge meg på så vi blir fler her

Holder på med lavkarbo nå, men imorgen tar jeg over en måned ferie, så blir vel til at også jeg starter opp i August igjen

Er jo alltid lettere når en er fler

__________________
Start: 22. April 2013
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54388 <-- Dagbok thingy :P
http://www.listigator.com/public/9818 <-- Vekttap
arthas_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 11:59   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Jeg jobber fortsatt med de samme kiloene, så jeg er her

Jeg kommer til å kjøre et stramt opplegg meste av sommeren, med unntak av de ti dagene vi skal på ferie til finland i begynnelsen av august. Men det er langt dit. Har nettopp gjennomført 3 dager eggefaste (med skuffende lite resultat), så nå er jeg motivert til streng ketolyse (borderline Skaldeman fakir, men ) i de tre neste ukene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 13:01   #10
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg jobber fortsatt med de samme kiloene, så jeg er her

Jeg kommer til å kjøre et stramt opplegg meste av sommeren, med unntak av de ti dagene vi skal på ferie til finland i begynnelsen av august. Men det er langt dit. Har nettopp gjennomført 3 dager eggefaste (med skuffende lite resultat), så nå er jeg motivert til streng ketolyse (borderline Skaldeman fakir, men ) i de tre neste ukene

Morro å se noen av de "gamle" igjen!
Hva er egentlig en eggefaste? Ser mange som gjør det for tiden!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 13:01   #11
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Må forresten si at det er gøy så mange slenger seg med

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 10:46   #12
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Jeg er med igjen. Tilbake fra ferie og tyngre enn noen sinne. Må få kontroll på sukkermonsteret etter ett år hvor vekten bare har gått opp

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 00:44   #13
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Jeg klorer meg fortsatt fast her inne, selv om det går trått med vektnedgangen.....

Oppdaterte akkurat tickeren min og så at vi har omtrent samme utgangspunkt med BMI på ca 40 Jeg blir så oppgitt - hvorfor lot jeg det gå så langt?? Hadde gått ned nesten 16 kg - og nå er jeg nesten tilbake til gamle "høyder"

Planen er omtrent som din. Moderat lavkarbo nå frem til ferien - som begynner på fredag! Så skal jeg på ketolyse igjen når ferien er over. Målet nå er å ikke skli fullstendig ut i ferien, men vin - DET blir det

Lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 15:28   #14
Elisa86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 37
Innlegg: 19
Elisa86 er på en erverdig vei

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Jeg er med! Begynte i dag! Gikk på moderat/streng lavkarbo 2011 og karra meg ned til 62 kg, er nå oppe i 74 igjen.. Spist myyyyye brød og drukket for mye vin og spist sjokolade til den store gullmedaljen...Veldig klar for å komme skikkelig i gang igjen. Håper vi kan motivere hverandre utover høsten :-)

Elisa86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 22:20   #15
Marthekeannie
Juniormedlem
 
Marthekeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 40
Marthekeannie er på en erverdig vei

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Som sagt av andre, om det ikke er liv får vi lage liv

Jeg er med. Er ferdig med ferie og derfor nå på fart med egenkomponert lchf, Ketolyse-inspirert. Er endelig i ketose og har planer om å holde meg der leeenge.

__________________
_____________________________________
Min blogg om mitt liv på lavkarbo.


Marthekeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 00:29   #16
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Og her er jeg! Går i gang med moderat lavkarbo nå etter ferien, og vurderer ketose utover høsten om stillstand på vekten.....Har hatt lavkarbokosthold tidligere, men det er et par år siden. Hadde bare positive opplevelser med det, så ikke spør hvorfor det skled ut.....Håper vi kan støtte og motivere hverandre! Jeg heier på dere i alle fall!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 13:55   #17
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Så fint at du har fått en litt mer vennlig innstilt fastlege. Lettere da. :-)

__________________
_________________________________________________
Min journal.
Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-15, 21:53   #18
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Jeg er med! Skal ned ett kilo. I første omgang. :knegg: Og så får vi se hvor mange flere det blir. Men eggefaste, hva ER det?

Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-15, 22:05   #19
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Ok, da har jeg funnet det. Kan man starte lavkarbo med eggefaste, tro?

Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 01:21   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Opprinnelig lagt inn av Taklampe, her.

Ok, da har jeg funnet det. Kan man starte lavkarbo med eggefaste, tro?

Forsåvidt, men det er i utgangspunktet unødvendig. Over tid tuller det med kroppen mer enn det er positivt, så det er kun for ekstreme nødstilfeller!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 09:04   #21
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Jeg har noen gjenstridige kilo som ikke vil av samme hva jeg gjør, så jeg har egentlig gitt opp. Prøvde derfor eggfaste i 2 uker og fulgte planen slavisk, målte og veide. Det eneste resultatet jeg fikk var at jeg var så lei av egg at jeg holdt på å spy bare jeg så et egg. Magen var hlt føkka og energien var ikke akkurat noe å skryte av den heller. Resultat? HAr ikke orka å spise egg på 4 mnd og det som er så sunt. Anbefaler ikke eggfaste til noen jeg, hold deg til et rent kosthold med masse grønnsaker, gjør mye bedre for kropp og sinn

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 10:42   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

2 uker!! Den skal følges i 3 dager, maks 5

Men, jeg anbefaler det heller ikke (selv om jeg tyr til det innimellom for vannslipp, men da kun tredageren... Og jeg har veldig insulinresistens så det er det eneste som får kroppen min til å slippe hvertfall litt av det. De som har en noenlunde normalt fungerende kropp trenger IKKE slikt, tvert i mot vil den bli mer forvirret)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 08:06   #23
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Innom for å søke litt frokost inspirasjon, og så måte jeg bare kommentere eggefasten. Har prøvd jeg og, bare tre dager fikk vannet til å slippe bra her i hvert fall, men jeg ble også så utrolig lei av egg at det tok lang tid før jeg orket det igjen. Nesten imponert at du klarte 2 hele uker ☺
Her står det omtrent stille, så må begynne å veie maten nå

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 08:45   #24
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Velkommen tilbake nupsida! Jeg hadde tenkt meg en eggefaste jeg også, men det ble med tanken. Hadde faktisk tenkt meg nullkarbo en måned nå før jeg skal på ferie. Får se om jeg får gang på det da.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 09:08   #25
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?

Det jeg jeg klarte å lese meg til er at de fleste mister en del vekt under eggfasten, men det kommer også rett på igjen når de går tilbake til vanlig LCHF og det kan tyde på at det stort sett bare er vann som forsvinner. Selv har jeg hatt bedre hell med å kjøre fettfaste om man absolutt skal utsette seg selv for seigpining ved å fjerne normal kost Det som fungerer aller best for meg er periodisk faste, da spiser jeg mindre og går faktisk litt nedover.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da starter jeg på nytt! Tøvsjur Ketolysekuren 6 18-04-11 19:05
Starter på nytt imorgen! Indiana Ketolysekuren 16 09-04-11 00:23
Heisann, nå starter et nytt liv! Egg hver dag Mer enn 30 kg overvekt 4 07-05-09 23:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no