Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Erfaringer med ketostix?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-06, 20:27   #1
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien
Question

Erfaringer med ketostix?

Kjøpte ketostix i dag, og skal forsøke å ikke veie meg så ofte, men heller se på ketostixen, for å sikre at jeg er i ketose. hvordan skal den være? Kan man være fornøyd med spor eller lite, eller må man opp i ennå mørkere farge for å sikre seg? Jeg målte i kveld, og da var den på farge nr. 2. Er det bra?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 20:45   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

Fargen på stixen har INGENting å si på vekttap. Ketose er ketose.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 20:46   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

Se denne meget bra tråden;

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ketose

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 21:15   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Erfaringer med ketostix?

ja ikke heng deg opp i vekt og keto stix, se på klærne

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 22:45   #5
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Erfaringer med ketostix?

Oi, oi! Har jeg kjøpt dem til ingen nytte? Hva har vært meningen med at man skulle bruke ketostix da, er det bare en flopp? Det har jo vært skrevet om at man kunne følge med på om man er i ketose eller ketolyse gjennom dette, og så er det bare helt unødvendig? Jeg tenkte meg etter å ha lest linken at det måtte være viktig å ta prøven om morgenen, slik at man er sikker på at ikke fettinnhold i maten gir utslag. Jeg er selv helseutdannet og vet at det i utgangspunktet når en pasient tar urinstix, så skal den være negativ, hvis den er positiv kan det tyde på problemer f.eks. ved diabetes, selv om jeg ikke er ekspert på dette området. Friske mennesker , slik jeg har forstått det, skal ikke i utgangspunktet ha noen positive utslag på en slik prøve, og jeg tror at den bør tas i morgenurin. Men så har jeg nå i ettertid lært at under ketose i forbindelse med lavkarbodietter, så skal den indikere at man er i ketose. Men det ser ut til at det er forskjellige meninger om dette, eller er det noen nyere forskning? Lover å ikke henge meg opp i det ...etterhvert...

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 22:47   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

Neida, ketostix er fint det altså, men fargen på stixen har ingenting å si.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 23:39   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Men så har jeg nå i ettertid lært at under ketose i forbindelse med lavkarbodietter, så skal den indikere at man er i ketose. Men det ser ut til at det er forskjellige meninger om dette, eller er det noen nyere forskning? Lover å ikke henge meg opp i det ...etterhvert...

Joa, stixen er en grei indikator og viser om du er i ketose eller ikke... Men hvor mye utslag du får spiller liten rolle. Enten så er du i ketose eller så er du ikke. Det er så store feilmarginer på stix at det kun er en indikasjon. Det er ikke en mening, det er et bekreftet faktum. Har du stort utslag/mørk farge, behøver det ikke bety annet enn at du har drukket for lite, og har konsentrert urin. Dehydrering gir mørk farge. Det er mange som er i ketose uten å ha utslag i det hele tatt. Dvs. kiloene renner av, de har dårlig ånde så det holder og formelig oser av aceton. Men stixen er hvit som snø.

Husk at stixen ikke er laget for å måle om man er i kostindusert ketose eller ikke. Den måler kun hva som skjer i urinen ikke i blodet og vet ikke hvor fettet kommer fra - om det kommer fra kropp eller mat.

Du har helt rett i at det er best å måle om morgenen, slik at matinntak ganske riktig ikke innvirker på resulatet.

...og dette er også bekreftet av kjære Dr. Torkil. Han har tilogmed brukt det jeg har skrevet under Alt du har ønsket å vite om ketose på sin egen nettside.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 23:42   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

litt rart med de der ketostiksene... jeg får positivt utslag same hva jeg spiser, eller når jeg tar stiksene... rare greier...enda jeg ikke er i ketose Har vært sånn siden jeg som 19 -åring begynte å ta urinstix på legekontoret i forbindelse med "PCOS sjekk"

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 17:28   #9
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Erfaringer med ketostix?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

litt rart med de der ketostiksene... jeg får positivt utslag same hva jeg spiser, eller når jeg tar stiksene... rare greier...enda jeg ikke er i ketose Har vært sånn siden jeg som 19 -åring begynte å ta urinstix på legekontoret i forbindelse med "PCOS sjekk"

Har du spurt legene om dette og få undersøkt det nøyere?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 18:29   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

litt rart med de der ketostiksene... jeg får positivt utslag same hva jeg spiser, eller når jeg tar stiksene... rare greier...enda jeg ikke er i ketose Har vært sånn siden jeg som 19 -åring begynte å ta urinstix på legekontoret i forbindelse med "PCOS sjekk"

Hei
Dette kan forekomme. Ved PCOS er det nesten alltid insulinresistens. Som regel ønsker legen en Morgenurin - det vet de fleste kvinner. Om morgenen kan man ha litt ketoner i urinen selv om man ikke er i ketose, spesiellt hvis man ikke har spist noe om kvelden, har insulinresistens eller lett diabetes.
Derfor skal man bruke ketolysestix om kvelden. - Ja fargen er likegyldig så lenge den ikke er hvit.
vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 18:30   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

De har aldri sagt noe om at jeg må få sjekket det. De har alltid spurt om jeg ikke har spist på en stund, og selv om jeg har spist ofte tidligerer på dagen, eller om jeg ikke har spist så har jeg testet positivt på ketoner. Rekner med at det "bare er sånn"...

Har fått ketosestix fra ketolyse.no (Torkild) også,men de er også positive...

Jeg er sikekrt bare sånn

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 14:32   #12
coco
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 55
Innlegg: 37
coco er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med ketostix?

Jeg går på Atkins diett og måler ketose stadig (er sånn passelig rosa på kvelden) men jeg går ikke ned en eneste kilo, er ikke dette litt rart da? har holdt på med kuren i flere måneder... Mvh Coco

coco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 14:37   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

Neeei, rart er det ikke ! Hvis du leser Alt du har ønsket å vite om ketose så finner du ut at man kan ha utslag på stix uten å gå ned og man kan gå ned uten utslag. Fargen på stixen er kun en indikator og betyr i utgangspunktet ikkeno.

Hvis du lager deg en journal og poster en typisk dagsmeny, så kan vi ta en titt på ha det kan være !



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no