Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-17, 21:40   #1
MadSilence
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 6
MadSilence er på en erverdig vei

tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Hei!

Er som dere sikkert skjønner ganske ny her. Føler jeg har lest meg grunnleggende opp og nå starter jakten på å finne ting "man kan ha" =)

Vi har felles kantine på jobb og har før spist brød daglig. Så trenger tips til de mest lavkarbo brød som kan kjøpes evt knekkebrød. Samt andre tips til lunsj.

Butikken vi handler på er Rema BTW da vi ligger OPPÅ den =)

Alle tips mottas med takk=)

MadSilence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 22:26   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Min favorttt

Tilt ca. 12 stk.:
1 dl. rapsolje
8 egg
1 1/2 dl. kokosmelk
1 ts. hvitløkspulver
1 ts. salt
120 g. kokosmel
4 ss. fiberhusk
3 ts. natron
Visp*egg, kokosmelk*og rapsolje*til en jevn*glatt*røre.
Bland alt det tørre*i en skål*og visp*det*inn i røren.
La det svelle*noen*minutter.
Deigen*skal*nå*være*fast nok*til at du kan forme rundstykkene*med hendene, tilsett*eventuelt*litt*mer kokosmel*hvis*deigen*er for bløt.
Plasser*dem på*bakepapirkledd*stekebrett,*pensle*med egg og strø*over sesamfrø.
Stek*ved*200 grader i*20 minutter.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 22:27   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Jeg liker ikke at nyfrelste skal gå for de enkle løsningene ved å kjøpe pakker med teksten "lowcarb" på. Det eneste som blir slank av dette er lommeboka....

Først: Finn din kostholdsfilosofi og bytt ut "HJELP!" med det. Finner du ut at det ikke virker for deg etter noen uker så bytt til en annen.

Det finns masse du kan lage selv. Prøv gjerne å holde deg unna "erstatninger" i første omgang så hvis du velger noe annet enn Lindbeg så prøv å spise egg og bacon uten brød. Prøv å spise med grønnsaker istedenfor brød. Du har en gylden mulighet å få inn 5 om dagen (400-500g grønnsaker/dag). Jeg syns Karins brød er best av de du lager selv. Man føler seg bedre når man har laga det selv.

Når det gjelder lunch så spiser jeg utelukkende salat, olivenolje, mulig litt rødvinseddik og 35g protein hver gang. Du fyller tallerken med bladsalat, 4ss olivenolje, litt rødt, 100g med kjøtt, muligens litt ost. Du blir mett lenge og du vil ha fått i deg 3 av 5 om dagen på kanskje 8g karbohydrater.

Når du absolutt trenger lavkarboprodukter så prøv å ikke bruke det hver dag. Jeg kjøper mitt brød på morgenlevering.no, kjærer det opp i skiver og har det i fryseren, og spiser det maks to ganger i uka. Morgenlevering leverer på døre dagen etter.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)

Sist redigert av sylwester : 13-02-17 kl 22:33.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 00:44   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Lavkarbolunsj fra Rema1000 (og alle andre matbutikker): Skinkepålegg, spekekjøtt, røkelaks, skalldyr eller ost, med evt majones-salat eller grønn salat til. Legg på fat og spis med gaffel eller rull inn i ost/skinke. Det enkle er ofte det beste. :-)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:44   #5
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Flere Remabutikker har også salamisticks, utrolig gode og knaske på! Og spekeavskjær. Ellers signerer jeg de andre, med salater, reker i majones osv. Babybeloster liker mange også.

Personlig syns jeg det er dyrt å handle slikt på butikken til lunch, så det gjør jeg 1, max 2 dager i uken. Jeg lager en salat hjemme som jeg tar med, eller ostepletter med pålegg på.

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 15:23   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Har dere micro? Invester i en slik og en pakke egg
http://www.tupperware.no/produkter/287/EasyDelight

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 13:36   #7
MadSilence
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 6
MadSilence er på en erverdig vei

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Her var det kommet noe svar. en oppskrift, en med standardsvar.. Jeg vet jeg kan lage masse, men man har ikke alltid tid til å lage ting så da er det kjekt å vite om tferdige produkter i butikk man kan bruke til nøds. som f.eks en Atkins bar. o'l. eller andre ting(ettersom jeg ikke vet har jeg lite eksempler xD)

HP: godt forslag!
Maja: hmm hørtes godt ut!
Carisma: kul! den kan gjøre ting lettvindt!!!

PS: er det noen som vet om steder der de kan ha atkins barer til salgspris? Gjorde ett kupp på holdbart.no og kjøpte 5 pk til 9.90 per pk. men nå er de tomme igjen:S

PS2: er atkins barer godkjente som erstatning for en godtemums? altså ta en atkins bar om dagen til nøds(ikke hver dag) ? Samt bacongull =)<3

MadSilence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 14:45   #8
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Opprinnelig lagt inn av MadSilence, her.

PS2: er atkins barer godkjente som erstatning for en godtemums? altså ta en atkins bar om dagen til nøds(ikke hver dag) ? Samt bacongull =)<3

Jeg spiser litt bacongull, sukkerfritt godteri/sjokolade, pepsi max o.l produkter til helgene. Ikke i store mengder. Og klart, til NØD går det sikkert greit å ta en atkinsbar til hverdags, om man er sulten og eneste alternativet er en bolle liksom. Men man må prøve å unngå slike situasjoner... rett og slett legge om kostholdet, og atkinsbarer er ikke et godt fullverdig måltid for oss. Mer "godis". Jeg har tidligere perioder kjøpt en slik og skåret den opp i åtte biter, hatt i kjøleskapet og tatt en bit av og til. Er utrolig hvor lite som skal til for å bli glad/tilfreds/mette søtsuget o.l.

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 14:59   #9
MadSilence
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 6
MadSilence er på en erverdig vei

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Maja: Pepsi ja! den kan jo redde meg!! Hvilke godteri/sjokolade kjører du? det er selve produktene jeg sliter med å finne xD

ENIG! det er mest nå i begynnelsen for å stilne suget litt. Tenker at man MÅ ikke spise hele. spiser halve kanskje så i kjøleskapet. Virker bra lenge(søtsuget forsvinner) =) det samme med bacongullet. spise litt så vekk. Før var det å gafle i seg gigaporsjoner hele veien. xD

MadSilence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 15:44   #10
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

De har masse utvalg av både sjokolade og annet godteri (vingummi, lakris o.l) på helsekostbutikker som Life o.l. Både helt uten sukker og veldig lite sukker.

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 23:43   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Om du har søtsuget så spis heller noe ordentlig. Barer og brus vare opprettholder suget. Øst fungerer veldig bra mot søtsuget.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-17, 00:21   #12
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Opprinnelig lagt inn av MadSilence, her.

Hei!

Er som dere sikkert skjønner ganske ny her. Føler jeg har lest meg grunnleggende opp og nå starter jakten på å finne ting "man kan ha" =)

Vi har felles kantine på jobb og har før spist brød daglig. Så trenger tips til de mest lavkarbo brød som kan kjøpes evt knekkebrød. Samt andre tips til lunsj.

Butikken vi handler på er Rema BTW da vi ligger OPPÅ den =)

Alle tips mottas med takk=)

Hvorfor ikke bare bake / lage det selv ?


Til et brød trenger du:

# 80g mandler
# 50g solsikkefrø
# 60g linfrø, knuste (evt. bytt dette ut med havregryn)
# 60g sesamfrø
# 1 ss bakepulver
# 170g cottage cheese
# 1 ts havsalt
# 4 egg

Mal mandlene og bland alle ingredienser godt. Hell røren i en papirkledd brødform og stek på nederste rille i 180 grader i ca 35-45 minutter avhengig av ovn.

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Gammel 21-02-17, 18:58   #13
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: tips til butikkmat som er lavkarbo! Brød knekkebrød mm

Knekkebrød fra Brisk (har de på Rema1000) har 1,1 gr karbohydrat pr knekkebrød. Bruker dem til alt ��

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erfaring med brød og knekkebrød Speilegget LCHF 7 21-09-15 00:25
Tips for lettvint brød, LAVKARBO væren85 Ketolysekuren 8 22-06-12 14:10
Får man kjøpt lavkarbo brød/knekkebrød? salomon Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 22-08-10 00:49
Brød og Knekkebrød *lilje* Ketolysekuren 14 09-10-08 18:22
Knekkebrød eller brød? Beatemor Spørsmål og svar 6 04-05-06 18:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no