Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Plutselig stopp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-11, 14:31   #1
puddi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 11
puddi er på en erverdig vei
Question

Plutselig stopp!

hei - er ny som bruker her på lavkarbo men har smuglest og tatt god nytte av siden i ett år Takk for alle god tips!

Nå har jeg levd på ketolyse i 12 mnd - og har gått ned 30 kg! Er veldig fornøyd med dette, men har fortsatt masse å ta av. Problemet er at i begynnelsen av juli, stoppet vekten opp og der har den stått! +/- 2 kg, men hovedsaklig i ro!

Hva gjør jeg galt???
trener regelmessig 2 - 3 ganger i uken på Elixia, prøver så godt jeg kan å holde meg unna 15 karbohydrater til dagen.

Noen tips eller råd???

puddi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:41   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: plutselig stopp!

Helt vanlig! Tålmodighet er viktig, kroppen din har mistet en stor prosent av vekta si, og må få lov til å gjøre de hormonendringene som er nødvendige når så mye fett er vekke.

En annen tanke er om du spiser like mye mat som du spiste under vektnedgangen. Er du 30 kilo lettere er det ikke sikkert kroppen din trenger like mye energi lengre, og du har kanskje funnet stabil-vekt inntaket ditt?

Kjenn litt på dette også, at du nå klarer og opprettholde vekta di - så får du sjekke ut inntaket om det er blitt endret underveis.

Kanskje spiser du også en del ting nå som du ikke spiste tidligere? Mange opplever dette at de innfører litt "gode" ting som de ser ikke gir noen negativ effekt der og da - men som kanskje er årsak til at du NÅ ikke har mer vektnedgang.

Gratulerer forresten med en helt fantastisk prestasjon!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:59   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: plutselig stopp!

Gratulerer med et flott resultat. Forstår at du begynner å lure på om du må endre noen ting, og jeg synes Nerthus har noen gode tanker i forhold til det.

Jeg har lagt inn dette sitatet før til noen i omtrent samme situasjon. Det gir et perspektiv som jeg tror er viktig å ta med seg.
Lykke til videre
Sitatet er hentet herfra.

Sitat:

Så flott at du har fått til en slik svær vektnedgang ved hjelp av korrekt kostomlegging !
Det viktigste du kan gjøre nå, er å holde på disse omleggingene over tid, slik at det blir en livsstil.

Videre er det slik at når man har gått ned betydelig i vekt, slik du har gjort, og så flater vekttapet ut og vekten stabiliserer seg, så har man virkelig "skutt gullfuglen".
Da har du nemlig oppnådd det som kalles en "platåvekt", dvs at du beholder en ny og lavere kroppsvekt over tid.
Mange blir da frustrerte, fordi det har mål om en enda lavere kroppsvekt.

Men her er fakta:
Det å oppnå en slik platåvekt som du nå har gjort, og NB BEHOLDE denne over tid, jo lenger jo bedre, er ditt beste våpen og virkemiddel mot å gå opp i vekt igjen !
Du vet jo selvfølgelig at det ikke er det å gå ned i vekt som er den største utfordringen, men det er det å unngå å gå opp igjen som er det vanskeligste, og som kun fåtallet av alle slankere får til, faktisk bare en ca 5%; !
Og der kommer platåvekten inn:
Jo lenger du tillater deg (og klarer) å ligge på den nye stabile nyvekten din nå, jo mindre er sjansen for at du øker i vekt igjen ! Og jo lettere blir det senere å gå videre ned.

Du skal derfor nå la deg selv ligge på denne vekten 93,5 over så lang tid som mulig. Gjerne både et halvt og et helt år. Gjør du det, har du virkelig lagt det best mulige fundament og forsikring mot å gå opp i vekt igjen. Du har resten av livet på deg, for å gå videre ned i vekt vet du, og du vil jo ha langvarige permanente resultater, og ikke bare jo-jo slanking, og da skal du bruke denne platåvekten du nå har oppnådd, for alt den er verd !

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:59   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig stopp!

Hva stopper vektnåla på nå da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:42   #5
puddi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 11
puddi er på en erverdig vei

Sv: Plutselig stopp!

takk for gode råd

vekten stopper nå på 95/97, så føler fortsatt jeg har ett stykke å gå..

puddi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
vektbrems, vektstagnasjon, vektstagnering, vektstoppp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stopp i vektnedgang! Smelia Lavkarbo generelt 15 09-05-11 20:51
Stopp i vektnededgang! viet60 Ketolysekuren 4 04-09-09 17:56
Stopp i vekttapet Jostein Ketolysekuren 1 08-02-09 17:12
Så ble det full stopp isabella Ketolysekuren 12 12-12-08 08:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no