Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-14, 22:40   #24026
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vi snakket om dette sist jeg var på fedonklinikken faktisk, for hun sykepleieren er gift med en nordlending. Hun sa kvaliteten på grønt der oppe var helt elendig og ting var nesten råttent i hylla i butikken. Det ligger nok lenge på lager før det ankommer hylla. Merker jo veldig forskjell bare på grønnsakshandleren som kjøper direkte fra bonden her, og matvarekjedene som mellomlagrer på store lager.

Ah, ja der sier du noe. Har jo Jæren i nærheten, så grønnsakene jeg kjøper har kanskje ikke ligget så lenge på lager.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-10-14, 11:37   #24027
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg må bite i det sure eplet og innse at jeg ikke raser ned en 8-10 str den neste måneden
Så, finnes det kule butikker med store størrelser i Budapest? Hva er ellers bra å shoppe der?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-14, 08:42   #24028
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ilende smerter i musklene ut fra det som går under triggerpunkter, griner HELE tida (i dag har jeg vært på do 8-10 ganger fordi jeg har begynt å grine helt uten grunn. Ikke egentlig deppa heller, det bare kommer ut av det blå) Konsentrasjon helt på bånn, klarer ikke lese en mail på tre linjer da jeg ikke aner hva som står i begynnelsen av linja innen jeg kommer til slutten.... Null følelse i huden (brente meg for n'te gang på strykejernet i går og merket det ikke før det luktet...) problemer med synet (fokus og "bølgende syn". Vært hos optiker, men ingenting galt i følge dem) Spontane svimmelhetsanfall og generelt absolutt null energi.

Hmmm.... Mye bedre nå et par dager senere. Muskelsmerter og -stivhet nesten borte, konsentrasjonen bedre og ikke minst null trang til å grine! Og et lite dypdykk i notater og i bloggen min gir meg et lite hint som jeg har streifet innom før, men det virker litt "ute". men disse formbunnene sammenfaller ALLTID med et par dager før fullmåne

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-14, 12:46   #24029
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei! Er det noen som har bestilt undertøy fra Victoria Secret på nett? Lurer på om det blir dyrt inkl skatter og avgifter og toll og tull, heheh...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 09-10-14, 12:49   #24030
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Et spørsmål til... Når dere måler midjemålet, tar dere på det smaleste eller det bredeste punktet? Har hørt at man skal måle over navlen. Men det blir vel ikke helt rett heller. Folk har jo forskjellig fasonger på magen. Noen er størst under navlen, andre over...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 09-10-14, 12:51   #24031
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fant svaret selv... http://www.nrk.no/livsstil/slik-male...dden-1.7924723

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 09-10-14, 12:59   #24032
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei! Er det noen som har bestilt undertøy fra Victoria Secret på nett? Lurer på om det blir dyrt inkl skatter og avgifter og toll og tull, heheh...

Klarer du å holde deg under 200 kr (noe som vel er vanskelig hos VS). Kommer det over 200 kr må du betale moms (25%) og toll (klær må fortolles) på både det du handler for og frakt/forsikring. Hva tollsatsen er på kommer an på hvilken type klær det er og jeg tror det er billigere fra EU (6-8%) enn i fra USA (10-12%). Foreslår at du bruker Importkalkulatoren til Tollvesenet, så vil du få et bilde av hva det vil koste deg: http://toll.no/no/handle-pa-internet...lator/?step=2#

Her finner du også reglene for netthandel fra utlandet

Lykke til

P.S: lekte litt med kalkulatoren og fant ut at det er 6.5% toll på BH og hofteholder, mens på truser må du bare betale moms Husk også at det kommer et fortollingsgebyr fra Posten som ikke er rent lite :S

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 10-10-14 kl 08:51.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-10-14, 13:20   #24033
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk!! dette hørtes dyrt ut Den bh-en jeg vil ha, koster over 200 kr desverre. Jeg var akkurat i USA og kjøpte 2 bh-er. Fikk lyst på flere. Beste bh-ene jeg har hatt!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 09-10-14, 15:24   #24034
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk!! dette hørtes dyrt ut Den bh-en jeg vil ha, koster over 200 kr desverre. Jeg var akkurat i USA og kjøpte 2 bh-er. Fikk lyst på flere. Beste bh-ene jeg har hatt!!

Enig. Jeg har nesten bare BHer fra Victoria's Secret etter at jeg prøvde ut dem. Har vel et sted mellom 15 og 20 fra VS. Ikke er de så dyre heller. Og de holder så utrolig mye lengre enn BH'er fra Kappahl, Lindex og sånne butikker. Men det er best å prøve dem i butikken uansett. Det er veldig viktig med riktig størrelse på BHen. De lagde et kort til meg med størrelsen min i forskjellige modeller en gang. Og det var ikke samme størrelsen i alle BH-modellene.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-10-14, 15:59   #24035
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

De lagde et kort til meg med størrelsen min i forskjellige modeller en gang. Og det var ikke samme størrelsen i alle BH-modellene.

Det er nettopp det. 75E er ikke det samme i de ulike merkene, det er ikke engang det samme innenfor samme merke, men fra modell til modell! Jeg har 75DD som er kjempestore og 75E som nesten er for små... Av samme merke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 10-10-14, 09:05   #24036
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk!! dette hørtes dyrt ut Den bh-en jeg vil ha, koster over 200 kr desverre. Jeg var akkurat i USA og kjøpte 2 bh-er. Fikk lyst på flere. Beste bh-ene jeg har hatt!!

Du får ta deg en tur til London eller Warszawa Også er det en del av flyplassene her i Europa som har fått VS, men det er stort sett accessoirer og parfyme som selges der

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-10-14, 17:53   #24037
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trenger ny oppvaskmaskin - er butikken pliktig til å ta med seg den gamle når de leverer den nye? Er det da forventet at jeg kobler den fra før de kommer? Jeg aner jo ikke hvordan jeg gjør det... Kobler de til den nye for meg eller må jeg ha rørlegger i tillegg? Detta blir dyrt...

Det er rørlegger som har koblet opp den jeg har nå, men da jeg flyttet hit tror jeg det var eksen min som koblet den opp for meg...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 11-10-14, 19:01   #24038
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du må koble fra den gamle og selv koble til den nye.
De som leverer den nye maskinen har ikke lov til å montere. Du kan montere selv, men skal du ha ditt på det tørre bør du få en rørlegger til å godkjenne det. Ifølge rørleggeren her, så monterer stort sett alle dette selv uten å kontakte rørlegger.
Såvidt jeg vet er de forpliktet til å ta den gamle maskinen med.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 11-10-14, 19:05   #24039
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Du må koble fra den gamle og selv koble til den nye.
De som leverer den nye maskinen har ikke lov til å montere. Du kan montere selv, men skal du ha ditt på det tørre bør du få en rørlegger til å godkjenne det. Ifølge rørleggeren her, så monterer stort sett alle dette selv uten å kontakte rørlegger.
Såvidt jeg vet er de forpliktet til å ta den gamle maskinen med.

Det ordner seg, bortsett fra at jeg må bli kvitt den gamle på et vis da... Får helt gratis overta eksens gamle oppvaskmaskin (de byttet til integrert da de skiftet kjøkken nylig), en Siemens som er 1-2 år gammel og som kostet mye mer enn jeg hadde tenkt å gi for en ny. Han ordner med å koble fra den gamle og til den nye så forhåpentligvis har jeg den i hus i løpet av morgendagen. Den gamle blir jeg vel kvitt på et vis, enten via vaktmester i borettslaget eller via kjæresten håper jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-14, 10:44   #24040
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan var dette med hvilke vitaminer og mineraler som ikke bør tas sammen igjen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-10-14, 12:19   #24041
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jern og kalsium skal iallfall ikke taes samtidig.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-10-14, 14:21   #24042
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jern og kalsium skal iallfall ikke taes samtidig.

Hvorfor ikke? Har tatt multivitamin med bl.a. jern samtidig som en annen tablett med kalsium, k- og d-vitamin en stund, er det farlig?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 14-10-14, 14:33   #24043
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Hvorfor ikke? Har tatt multivitamin med bl.a. jern samtidig som en annen tablett med kalsium, k- og d-vitamin en stund, er det farlig?

Ikke farlig, men de påvirker vel opptaket av hverandre.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 14-10-14, 14:39   #24044
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hm. Jeg har liksom gått bare opp og ned den samme halvkiloen, så for noen dager siden kuttet jeg ned på stevia-sukettene i teen. Før har jeg brukt 2 på et vanlig krus og 3 på de større krusene mine, nå bruker jeg 1 og 2 suketter. Og vips! så slapp det en liten kilo! Jeg drikker mye te så det gikk gjerne med opptil 10 suketter på en dag...

Tilfeldig? Eller en sammenheng? Ikke vet jeg, men pussig er det. Andre med samme erfaring?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-14, 15:35   #24045
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Hvorfor ikke? Har tatt multivitamin med bl.a. jern samtidig som en annen tablett med kalsium, k- og d-vitamin en stund, er det farlig?

Jeg har fått beskjed fra lege om at jerntabletter ikke skal taes samtidig med kalsium, fordi den ene av de hemmer opptaket av den andre. Tar derfor kalsium kun på morgenen dersom jeg skal ta jern.

Har ganske store doser med kalsium, har sikkert noe med det å gjøre.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-10-14, 19:00   #24046
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg har fått beskjed fra lege om at jerntabletter ikke skal taes samtidig med kalsium, fordi den ene av de hemmer opptaket av den andre. Tar derfor kalsium kun på morgenen dersom jeg skal ta jern.

Har ganske store doser med kalsium, har sikkert noe med det å gjøre.

Var jeg ikke klar over, takk!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 14-10-14, 19:21   #24047
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For de av dere som også tar medisin for lavt stoffskifte gjelder det samme; aldri ta jern samtidig da dette ødelegger for opptaket i kroppen:
.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 14-10-14, 21:02   #24048
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor velger man leve et liv man vet ikke er optimalt samtidig som man "ser" det optimale parallelt? Og bare ser optimale dager og år forsvinne?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-10-14, 21:03   #24049
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor velger man leve et liv man vet ikke er optimalt samtidig som man "ser" det optimale parallelt? Og bare ser optimale dager og år forsvinne?

"Carpe diem" heter det visstnok... Men det burde være oppskrift på hvordan man gjør det!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-10-14, 23:13   #24050
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Carpe die, betyr kanskje: Grip dagen...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no