Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Magesmerter av for mye fett

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-09, 21:20   #1
Love123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
Love123 er på en erverdig vei

Magesmerter av for mye fett

Først må jeg si at jeg er helt ny på denne siden, så velkommen til meg og hei til dere. Lest flere av innleggene og finner de svært nyttige. Men jeg trenger hjelp og har selvfølgelig noen spørsmål. Begynte på Lavkarbo for 2,5 uker siden. Gikk ned 1 kilo den første uken, 2. uken gikk jeg litt opp igjen noe som har vært vedvarende. Syns dette er svært rart

Har tidligere benyttet meg av Fedon og den hadde fin effekt. I dag følger jeg Skaldeman sine oppskrifter meget nøye, og er under 20 K om dagen, proteiner og fett. I tillegg drikker jeg minst 2-3 liter vann hver dag. Men det synes ikke å ha noe effekt på vekten. I begynnelsen hadde jeg alle symptomer som er å lese på disse sidene, hodepine, svimmel og svært amper osv osv. Jeg sov som en stein og hadde våte karbiserdrømer.

Jeg elsker den maten som er å tilberede nu, men magen min synes ikke å tåle alt det fettet. Jeg har etterhvert begynt å få sterke magesmerter etter hvert måltid, betyr dette at lavkarbo ikke fungerer for meg? Eller er det noe jeg gjør feil? Hvorfor stopper min vektnedgang opp så tidlig? Mitt mål med lavkarbo, gå ned 55 til 51 kilo (idealvekt) er 165 høy. Takk for eventuelle innspill!

Love123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 22:06   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Magesmerter av for mye fett

Hei,
Iflg vekt og høyde du oppgir så er ikke du i kategorien overvektig med en BMI på 20. En situasjon de alle fleste her bare kan drømme om.
Du må huske at på lavkarbo så regulerer kroppen vekta er du undervektig legger du på deg og er du overvektig går du ned i vekt. Under alle omstendigheter så er alltid de siste ønskekiloene de vanskeligste å bli kvitt. I tillegg så er det jo slik at hva som hjernen din mener er ønskevekt behøver ikke nødvendigvis er det samme om kroppen din mener er perfekt vekt for deg.
Dersom du ønsker kommentarer på det du spiser så må du nok legge ut menyen og hvor mye du spiser i løpet av en normal dag.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 01:02   #3
siljeand
Medlem
 
siljeand sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 94
siljeand er på en erverdig vei

Sv: Magesmerter av for mye fett

Jeg sliter med det samme som deg: kroppen takler ikke for mye fett (bortsett fra den enorme mengden som allerede ligger der og skvulper ). Jeg har "løst" dette ved rett og slett å ikke spise så mye fett. Jeg spiser fortsatt lavkarbomat, men som sagt uten så mye fett som jeg vet andre spiser. Innbiller meg mamma en gang sa at dette skyldes bukspyttkjertelen, men det er mulig jeg husker feil.

Lykke til, uansett

siljeand er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:56   #4
Love123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
Love123 er på en erverdig vei

Sv: Magesmerter av for mye fett

Takk for innspillene! Ble veldig glad for de da. Er nok ikke overvektig, nei. Men der er noen kilo ekstra og alle har lagt seg rundt magen Har såkalt eplefasong og har lest at det ikke er så gunstig mht helse. Men det r nok som du sier, at de siste kiloene er vanskligst å ta av. Har tidligere hatt erfaring med at endring av kosthold(fedon Lindberg) og sammen med det har trening hatt stor effekt. Men på lavkarbo sliter jeg virkelig med trening, både jogging og styrke. Går derfor en del ca 40 min ca 4 -5 dager i uken.

sånn ser min meny ut
Frokost:
Egg og bacon og ett blad hjertesalat/omelett med fløte, kesam og ost/eventuelt delikatesse tallerken med ulike kjøttsorter, 2 egg, majones og rømme, og to blader med hjertesalat.

Lunsj:
Stekt svinefilet surret i bacon, med spinat,sopp- og philedelphiasaus, brokkoli (Ofte lunsj fra gårs dagens middag).

Middag:
Ovnsstekt laks i fløte/kesamsaus, aspargers. Torsk i fløtesaus,bacon, egghakk, brokkoli el blomkål. Oste gratinert kylling, atter en gang i en slags fløtesaus.

Har fokus på å få nok fett, men så var dt magen da og smertene det medfører. Burde jeg gå ned på fett innholdet, og spise mer grønnsaker (innbiller meg at det er bedre for magen). Er det noe jeg burde endret på? Tips? Igjen stor TAKK!!

Love123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:02   #5
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magesmerter av for mye fett

Har smertelig fått oppleve at for mye fett = mageknip
Har tidligere fått i meg det fettet som er i smøret jeg steker i, har på maten og i de fete produktene man bruker.
Men så fant jeg ut at cocosa har gode fettsyrer , og tenkte at litt ekstra tilførsel av dette må jo være bra. Men ikke for meg tydeligvis. Så derfor holder jeg meg til det jeg har spist tidligere

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:05   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magesmerter av for mye fett

Mer fett kan være en tung sak å venne seg til. Fersk ingefær og rødbeter er to matvarer som visstnok fremmer galle og dermed også fettfordøyelsen. Og så kan det være lettere å trappe opp i stedet for å legge tvert om dersom man sliter.

Har man for lite magesyre kan det medføre dårlig opptak av mikronæringsstoffer, halvfordøyd mat og sure oppstøt (sant - det er ofte for lite ikke for mye magesyre som er årsak til sure oppstøt). Det kan man forsøke å endre med syredannende mat... (det kjenner jeg ikke så mye til fordi jeg hoppet rett til løsning nr 2) eller magesyretilskudd. Det er rett og slett saltsyretabletter som tas til (større) måltid. For min del fungerer det fint som snus.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:43   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Magesmerter av for mye fett

Du bør ta fram målebånd og hive vekta, du kan fint oppleve at klærne blir løsere uten at vekta går ned når du er normalvektig og spiser lavkarbo

Jeg lurer på hvorfor du ønsker og spise ketogent, når du har hatt så fin effekt med fedon tidligere? Hvis du nå ikke går ned i vekt og ikke har overskudd til å trene, kanskje en vurdering av å øke kh inntaket en del kan være løsningen? Da vil du også kunne redusere fettinntaket til noe kroppen din er komfortabel med. Du må ikke helt opp i Fedon-inntak av kh, men finne et passende nivå som kroppen din og ikke minst DU blir glad av

Det er ingen poeng og lide seg gjennom et kosthold som gjør hverdagen utfordrende og samtidig ikke gir resultat. Ketogene dietter er generelt anbefalt for de med mer enn 10 kilo reell overvekt.

Det gode med lavkarbo er jo at det finnes mange varianter av kh-inntak, og at alle kan finne SITT nivå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:56   #8
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Magesmerter av for mye fett

Er det kraftige smerter du får i magen? Eller er det knip? Jeg tenker nemlig gallesten...

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, fettforbrening, magesmerter, stagnasjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Haster: Magesmerter Paris Generell diskusjon 44 05-09-09 12:12
Takvise magesmerter Budeia Ketolysekuren 1 24-04-09 17:28
Cocosa og magesmerter Sulphur Kosttilskudd 5 31-01-09 19:19
Magesmerter? jeef-micro Eurodiett 12 17-11-07 12:19
Magesmerter cilemora Ketolysekuren 3 02-09-07 01:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no