Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mensen som aldri tar slutt

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 16:25   #1
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Mensen som aldri tar slutt

Hei.

Var ferdig med mensen for ca 2 uker siden. men denne uka merka jeg at jeg har fått en mørk mensen lignende utflod de siste dagene. hva i alle dager? mensen stoppa jo når den skulle, men kom tilbake igjen denne uka. dette har aldri skjedd før, skjedde etter jeg begynte med ketolyse dietten. er ikke helt rødaktig, mer brun.

(edit: alle som opplever dette er anbefalt å herved adde mer karber i kostholdet. gå over til fedon, south beach etc. les dere frem. mer tilpasninger å veldig enkelt)


Sist redigert av Ashley : 23-03-11 kl 20:48.
Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 16:43   #2
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Jeg har slik hver mnd og det har jeg hatt de siste 3 årene( etter siste graviditet og sterilisering) Hadde et håp om at det skulle normalisere seg etter en tid på lavkarbo. Det kan jo tenkes at kroppen din driver en form for utrensning hvis du aldri har hatt det før og fått det nå når du har begynt på lavkarbo

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 17:57   #3
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Så kostholdet mitt gjør at jeg blør i 2-3 uker? da får jeg bare lyst å slutte å hive i meg karber igjen. dette kan du umulig være sunt.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:11   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Hei.

Var ferdig med mensen for ca 2 uker siden. men denne uka merka jeg at jeg har fått en mørk mensen lignende utflod de siste dagene. hva i alle dager? mensen stoppa jo når den skulle, men kom tilbake igjen denne uka. dette har aldri skjedd før, skjedde etter jeg begynte med lavkarbo. er ikke helt rødaktig, mer brun.

Det kalles spotting.

At du får vakling i mensen din er fordi kroppen din nå holder på å stabilisere hormonene og rydde opp i klusset karbene har gjort. Det går over.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:29   #5
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Jupp... har hatt det slik i snart tre mnd nå MØKK! Denne mnd har det vært skikkelig mørke brunt og før var det værre enn en vanlig mens hele forbarska tida. Trodde det var pillen (startet samtidig som jeg startet på lavkarbo) å sluttet på den å startet på pringen men samma leksa her også.

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:19   #6
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Jupp... har hatt det slik i snart tre mnd nå MØKK! Denne mnd har det vært skikkelig mørke brunt og før var det værre enn en vanlig mens hele forbarska tida. Trodde det var pillen (startet samtidig som jeg startet på lavkarbo) å sluttet på den å startet på pringen men samma leksa her også.

Anbefaler deg til å gå over til fedon eller south beach fase 3. det hjalp meg. blø slik i 3 mnd? nei takk!

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:59   #7
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Denne tråden er full av lignende historier. Ble glad da jeg kom over den, for jeg spottet selv i 10 dager, og kunne ikke forstå hvorfor.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:46   #8
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Lykkeønske, her.

Denne tråden er full av lignende historier. Ble glad da jeg kom over den, for jeg spottet selv i 10 dager, og kunne ikke forstå hvorfor.

Bra, du er herved advart tortur med mensblødninger 3 uker i strekk. typen min sa: stopp den nazidietten! hehe. jeg beundrer alle som holder ut. dere er flinke!

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:10   #9
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Bra, du er herved advart tortur med mensblødninger 3 uker i strekk. typen min sa: stopp den nazidietten! hehe. jeg beundrer alle som holder ut. dere er flinke!

He he, spottingen gikk heldigvis over, men kanskje kroppen har mer på lur?
Tror nok jeg hadde mistet støtten for diett ganske fort her også med menstortur tre uker i strekk

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:46   #10
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Anbefaler deg til å gå over til fedon eller south beach fase 3. det hjalp meg. blø slik i 3 mnd? nei takk!

Får se hva jeg finner ut når jeg er i mål Men tenkte å se om det fortsjetter likedan i min andre mnd på pringen nå. Om det gjør det så kutter jeg den ut for å se om det gir seg uten prevansjon. Å hvis det ikke gjør det da, ja da må jeg finne ut noe mer her Bare jeg slipper å gå slik til sommeren så

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:10   #11
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Får se hva jeg finner ut når jeg er i mål Men tenkte å se om det fortsjetter likedan i min andre mnd på pringen nå. Om det gjør det så kutter jeg den ut for å se om det gir seg uten prevansjon. Å hvis det ikke gjør det da, ja da må jeg finne ut noe mer her Bare jeg slipper å gå slik til sommeren så

wæææh, funka ikke å skifte til mer karber i kosten ivertfall. må bare leve med det. huff er helt grusomt. har blødd i over 1 mnd nå. anyone

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:15   #12
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Mensen som aldri tar slutt

blødde sammenhengende i 6 mnd ifjor.. gynekologen mente det var pga p-sprøyta jeg fikk en måned før blødningene startet. snodig nok forsvant blødningene innen en måned etter oppstart på lavkarbo...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:21   #13
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

wæææh, funka ikke å skifte til mer karber i kosten ivertfall. må bare leve med det. huff er helt grusomt. har blødd i over 1 mnd nå. anyone

Ganske sikker på at jeg har hørt om andre som også har hatt det slik en god stund. Etter det jeg har lest er det veldig vanlig at kroppen bruker flere uker på å få ryddet opp i hormonene, og for noen tar det mer tid enn andre. Jeg har f.eks PCOS og hadde ikke mens de første seks månedene - så det tok ganske lang tid for min kropp å ordne opp i alt mulig!

Jeg hadde gitt det litt mer tid om jeg var deg, men jeg skjønner godt at du er bekymret. Det skjer ganske mye med kroppen i omstillingsfasen til dette kostholdet, og det finnes også mang en sjel her inne som har mer peiling enn meg, og som helt sikkert kan komme med betryggende ord og råd.

__________________


Sist redigert av Julie : 10-04-11 kl 17:29.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 00:03   #14
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Det ga seg her gitt, paa runde to med pringen saa stoppet det

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 14:42   #15
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Huff er skikkelig lei nå. hvordan kan dette skje når jeg ifølge meg selv har kutta ut lavkarboen? merkelig, da har jeg nok sikekrt ikke det. har kun lagt til litt mer karber men kun til frokost. prøvde noen dager med enda mer, men kroppen min er fremdeles påvirket sterkt av lavkarboen. og mitt kosthold er automatisk blitt til lavkarbo enten jeg vil eller ei.

nå synes jeg den fordømte mensen kan forsvinne! dette er den siste uka på brettet så stopper jeg med p-pillene 1 uke. håper det stabiliserer seg. over 1 mnd med blødninger

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 14:45   #16
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Det ga seg her gitt, paa runde to med pringen saa stoppet det

grattis..eller hva skal man si hehe. du er heldig! nå satser jeg på at mensen går bort etter 1 uke uten pillene. om 2 uker.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:31   #17
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Mensen som aldri tar slutt

Har heller ikke økt på med karber. Kanskje det er slik at kroppen "renser" seg eller noe, har holdt seg unna her nå på hele denne runden med pringen(er ferdig med perioden her i morgen og mensen skal da egentlig komme noen dager etter, men jeg skal hoppe over denne gangen, teste om det går an). Håper det gir seg snart til deg

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slutt på Nestargel? StineK Lavkarbo generelt 0 12-01-10 14:46
Slutt med matyoghurt? Alyssa Generell diskusjon 4 25-12-08 18:17
Slutt på johannesbrødkjernemel? Lucky Lavkarbo generelt 63 14-09-08 14:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no