Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-12, 19:25   #1
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Hei!

Jeg skulle gjerne hatt et forslag til en full dagsmeny med til sammen 15 gram karbohydrat. Jeg er litt uoppfinnsom om dagen, og trenger noen forslag! :-)

Noen som gidder?
Takk!! :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 20:57   #2
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Det er utrolig mange slike forslag her inne om du kikker i undergruppene her inne.

Det er også veldig mange ferskinger som spør om eksakt det samme som deg, dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned. De som kan hjelpe her inne, er ofte lei av å repetere seg selv, bare et hint De fleste forventer at nybegynnerne lærer seg litt opp på egenhånd med det som allerede er skrevet.

Det er bedre å spørre om mer spesielle ting, det er masse hjelpsomme folk her inne, for all del!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:12   #3
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Det er utrolig mange slike forslag her inne om du kikker i undergruppene her inne.

Det er også veldig mange ferskinger som spør om eksakt det samme som deg, dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned. De som kan hjelpe her inne, er ofte lei av å repetere seg selv, bare et hint De fleste forventer at nybegynnerne lærer seg litt opp på egenhånd med det som allerede er skrevet.

Det er bedre å spørre om mer spesielle ting, det er masse hjelpsomme folk her inne, for all del!

Jeg er ikke nybegynner - jeg trenger bare litt nye inputs :-)

Takk for svar :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:23   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Har du sjekket i bloggen til lenabeatrice.net? (dreamy her inne)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:55   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Hvis du legger ut hva du vanligvis spiser, er det kanskje lettere for oss og gi deg ny input.
Om jeg setter meg ned og berekner ei liste til deg utifra hvordan jeg spiser, er det slett ikke sikker det faller i din smak eller passer med mengde kalorier.
Jeg spiser lett 3-3500 kalorier pr dag, men det er ikke sikkert det passer for din kropp.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 14:48   #6
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du sjekket i bloggen til lenabeatrice.net? (dreamy her inne)

Åååå den hadde jeg glemt! Den er FLOTT!! Skal se på den etterpå! Tusen takk :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 14:53   #7
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hvis du legger ut hva du vanligvis spiser, er det kanskje lettere for oss og gi deg ny input.
Om jeg setter meg ned og berekner ei liste til deg utifra hvordan jeg spiser, er det slett ikke sikker det faller i din smak eller passer med mengde kalorier.
Jeg spiser lett 3-3500 kalorier pr dag, men det er ikke sikkert det passer for din kropp.

Jeg er 1,58 - tror ikke jeg skal spise 3500 kalorier..? :-)

Her er et eksempel for min dag:

Frokost: Sjelden.. kanskje noe kaffe når jeg kommer på jobb..
Lunch: 2 egg og 200 gram røkelaks (evt 200 gram kjøttdeig) 50 gram smør
Middag: 200 gram kjøtt av kylling, eller 200 gram fisk av noe slag, en god klatt rømme eller en god klatt smør. Gresk salat pleier jeg å ha til det meste jeg spiser, ca 200 gram av det også (inneholder da fetaost)
Kvelds: Kommer an på.. kanskje en neve nøtter, eller noen stekte Kavli osteskiver.

Hjelp..? :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 17:08   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Nåo jeg legger inn maten du spiser i løpet av en dag etter ditt eksempel her på diett.no, så spiser du ikke 15 karbohydrater men 6,5 gram karbohydrater
Du spiser 30 % protein, altså 133,5 gram og 68 % fett, altså ca 133 gram og ca 1760 kcal totalt.

Jeg savner grønnsaker i din meny. Det er der karbohydratene hovedsaklig skal komme inn i bildet.
Jeg ville valgt og øke fettmengden og karbohydratmengden og kuttet ned på proteinene. Proteiner trenger du mellom 1 og 2,5 gram pr kilo kroppsvekt avhengig av hvor fysisk aktiv du er.

Jeg har fløte i morgenkaffien siden jeg pleier og vente litt med frokost

F.eks. eggerøre av to egg, 1 ss fløte, 1/4 paprika, 1/2 vårløk og 75 gram bacon stekt i 1,5 ss smør. Det kan fint spises kaldt.
Denne maten metter lenge.

Til middag f.eks. 125 gram laks stekt i 1,5 ss smør, 100 gram blomkål, 100 gram broccoli og 1 dl rømme

Til kvelds f.eks
50 gram bringebær, 10 paranøtter og 1/3 boks cottage cheese

På en dag vil du da få i deg
1778 kcal
155,5 gram fett (79 %)
75,82 gram protein (17 %)
14,64 gram karbohydrater (3 %)

Jeg er forresten 1,5 cm høyere enn deg, men forbrenninga bestemmes ikke av høyden.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 06-05-12 kl 17:43.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 17:15   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Du kan også tenke max 5 karbo pr måltid om du spiser 3 ganger dgl. Men sjekk lista over grønnsaker og deres karbohydratinnhold som det er linket til på forsiden så ser du hva du kan velge å spise 100 g av i et måltid for å si det enkelt. Spiser du litt grønnsaker til hvert måltid er det det optimale. Uten at det dermed er sagt at noen bær og nøtter skal unngåes.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 14:51   #10
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Nåo jeg legger inn maten du spiser i løpet av en dag etter ditt eksempel her på diett.no, så spiser du ikke 15 karbohydrater men 6,5 gram karbohydrater
Du spiser 30 % protein, altså 133,5 gram og 68 % fett, altså ca 133 gram og ca 1760 kcal totalt.

Jeg savner grønnsaker i din meny. Det er der karbohydratene hovedsaklig skal komme inn i bildet.
Jeg ville valgt og øke fettmengden og karbohydratmengden og kuttet ned på proteinene. Proteiner trenger du mellom 1 og 2,5 gram pr kilo kroppsvekt avhengig av hvor fysisk aktiv du er.

Jeg har fløte i morgenkaffien siden jeg pleier og vente litt med frokost

F.eks. eggerøre av to egg, 1 ss fløte, 1/4 paprika, 1/2 vårløk og 75 gram bacon stekt i 1,5 ss smør. Det kan fint spises kaldt.
Denne maten metter lenge.

Til middag f.eks. 125 gram laks stekt i 1,5 ss smør, 100 gram blomkål, 100 gram broccoli og 1 dl rømme

Til kvelds f.eks
50 gram bringebær, 10 paranøtter og 1/3 boks cottage cheese

På en dag vil du da få i deg
1778 kcal
155,5 gram fett (79 %)
75,82 gram protein (17 %)
14,64 gram karbohydrater (3 %)

Jeg er forresten 1,5 cm høyere enn deg, men forbrenninga bestemmes ikke av høyden.....

Tuuuusen takk tilbakemelding og innspill! Skal tenke godt på det du skrev! :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:37   #11
rune68
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 2
rune68 er på en erverdig vei

Sv: Forslag til full dagsmeny for 15 gram karbohydrat

Opprinnelig lagt inn av karianna, her.

Jeg er 1,58 - tror ikke jeg skal spise 3500 kalorier..? :-)

Her er et eksempel for min dag:

Frokost: Sjelden.. kanskje noe kaffe når jeg kommer på jobb..
Lunch: 2 egg og 200 gram røkelaks (evt 200 gram kjøttdeig) 50 gram smør
Middag: 200 gram kjøtt av kylling, eller 200 gram fisk av noe slag, en god klatt rømme eller en god klatt smør. Gresk salat pleier jeg å ha til det meste jeg spiser, ca 200 gram av det også (inneholder da fetaost)
Kvelds: Kommer an på.. kanskje en neve nøtter, eller noen stekte Kavli osteskiver.

Hjelp..? :-)

Her mangler det mye antioksidanter, mineraler og vitaminer.

rune68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egg inneholder verken 0,8 eller 0,9 gram karbohydrat. Bolla P. Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 30-01-11 21:57
Forslag til dagsmeny? misstoril Generell diskusjon 6 14-03-10 22:02
Hvor mye karbohydrat per 100 gram er det i rødløk og eddik? Sua83 Spørsmål og svar 7 07-11-09 00:05
Da er full ketolysepakke i hus Flisa Ketolysekuren 4 22-06-08 15:40
Maks gram karbs pr 100 gram vare? ElenaS Ketolysekuren 2 05-02-08 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no