Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger en forklaring på dette med ketoseånden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-14, 19:01   #1
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei
Question

Trenger en forklaring på dette med ketoseånden

Nå har jeg glemt hvordan dette var ,men jeg vet at det er aceton som lukter,men jeg fikk forklart her inne en gang hva det var som stinket og at dette var rett og slett fettet som ble forbrendt som lukta...noe med at det kunne lukte råttent gammel fett noen ganger av ånden..og at dette da kom av at kroppen forbrenner fett...altså..man sier at kroppen skiller ut fett via pust og urin..og da er det dette med at med for eksempel ketolyse så kan man si det på den måten at vi rett g slett puster ut fett?? Noe sa dette til meg en gang og det var en fin forklaring..nå har jeg glemt det og jeg prøver å forklre dette for en annen

__________________
I CAN ,AND I WILL!!

http://anjasfitnessfigth.blogg.no/
Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 10:17   #2
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Trenger en forklaring på dette med ketose ånden

Jeg søkte på 'ketoseånde' i søkefeltet og fant bl.a. dette sitatet:

Sitat:

"Hei
Ånden skyldes at ketoner er flyktige stoffer bla. aceton. De fordamper fra blodet til lungene og pustes ut. Du puster altså ut fett fra kroppen nå ;-) Ikke veldig store mengder ,men dog.
Etter tre uker med ketose og regelmessig fysisk aktivitet reduserer kroppen ketonproduksjonen og dermed den dårlige ånde. Dette fordi musklene da har blitt vant til å forbrenne fett direkte uten fettet først må omdannes til ketoner i leveren. Da kommer det meste av energien fra fett :-))
Ofte er det personer nær en som kjenner ånden i starten, mens andre ikke kjenner det.
Uansett er det en liten pris for alle de gode effekter av ketosen, bla fordoblet fettforbrenning.
Vennløig Hilsen
Torkil"

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød lovechild Spørsmål og svar 15 10-02-14 17:19
Trenger mye sympati og en liten forklaring! Jeiform Generell diskusjon 13 16-05-13 20:10
Nybegynner, trenger litt hjelp og forklaring Mimie Spørsmål og svar 24 22-02-13 07:43
Debutant, trenger en forklaring ... Kumila Spørsmål og svar 2 20-02-11 22:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no