Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er dette vanlig/mulig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-06, 10:38   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Er dette vanlig/mulig?

Heisann..
Jeg er ny på dette her. Har holdt på i 9 dager nå. Må innrømme at jeg veier meg hver dag. Til vanlig er det 1 gang i uka, men siden dette er så nytt ønsker jeg å holde et nøye oppsyn med vekta de første ukene.
Så til spørsmålet mitt. Er det virkelig mulig å miste 900 gr på 1 døgn?
Jeg har vekt med fettmåler og vannmåler. I går var vekta 84,3 kg og 44,3% fett. En vannprosent på 43.6%. I dag var resultatet 83,4 kg, 43,6% fett og 45,2% vann.
Jeg veiet meg på samme tid, samme sted og begge gangene etter dobesøk og i nettoen. Jeg kontrollveier meg alltid 2-3 ganger og begge disse gangene har vekta og % gitt samme resultat ved alle veiingene. Sørger for at ingentinge er spist eller drukket før jeg bestiger vekta. Ha også helt nye batterier på vekta og vekta står på helt flatt og hardt underlag. Ingen varmekabler som kan forstyrre. Ingen damp eller fukt.

Så hva tror dere? Er det virkelig mulig?
Har jeg virkelig gått ned nesten 1 kilo på 1 døgn?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:56   #2
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Er dette vanlig/mulig?

Tror nok det er mulig innimellom, men ikke hver dag. Hvor mye har du gått ned tot. på de 9 dagen? Jeg opplever i allefall at vekten kan stå stille noen dager for så å "hoppe" ned en del!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 11:00   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Er dette vanlig/mulig?

Det er mulig, men når det er såpass stor endring i vann ville jeg tatt det med en klype salt. Vann i kroppen lager masse krøll på sånne målinger og sånne vekter. Jeg ville heller ha sammenlignet tallene en gang i uka - for da blir det mer riktig.

For kvinner er det mest gunstig - egentlig - å kun veie seg på sånne vekter en gang i måneden pga. syklus osv.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 12:52   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette vanlig/mulig?

Takker for svar. Jeg veide 85,3 da jeg startet med lavkarbo for 9 dager siden. De første 5 dagene gikk jeg ned 800 gram. Total har jeg gått ned 1,9 kg siden starten. Vel og merke dersom dagens resultat var riktig da. Gikk bare ned noen hundre gram i går. Forøvrig har jeg ingen syklus å snakke om. Jeg går på p-sprøyte og har mistet alle tegn til mens og pms. I to år har jeg veid meg ukentlig og har ikke merket det grann til vannansamlinger eller vektoppgang pga syklushormoner. Så sånn sett er jeg temmelig stabil.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 22:42
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 20:18
Ny på dette greiene her, har noen spørsmål :) albester Lavkarbo generelt 44 26-03-05 02:08
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 06:15
Kan dette brukes? Fleskepølsa Induksjonen 3 11-02-04 19:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no