Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Laks og grønnsaker i ovn (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-10, 19:24   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Laks og grønnsaker i ovn (bilder)

Mandag er fiskedag og dagen i dag er intet unntak.
For en tid siden fant jeg et lite hefte med oppskrifter på laks og fant ut jeg ville prøve noen av de. I dag tester jeg ut den første av. Oppskriftene kommer fra Godfisk og jeg har valgt "laks og grønnsaker i ovn". Men som vanlig har jeg klart å gjøre en aldri så liten endring fra orginalen

Jeg brukte

600 gram laksefilet i skiver
1 squash- uten frøene i midten
2 løk i båter
1 purre
1 gul paprika
1 rød paprika
brokkoli i små buketter
8-10 cherrytoamter

2 ss olivenolje (bruker måleskje)
1 liten t-skje oregano
1 liten t-skje timian
2 ss vann
salt og pepper

Skjær grønnsakene i passe biter. Ha de i en bolle. Bland olje, timian og oregano og hell det over grønnsakene og bland det slik at grønsakene får et lag m oljeblndingen.





Ha det hele i en ildfast form. Hell et pas ss vann over grønnsakene. Legg lakseskivene på toppen --dryss med salt og pepper og dekke formen med aliminumsfolie.





Sett i varm ovn 200 grader og stek i ca 25- 30 minutter - men pass på. I oppskriften sto det 15 min, men etter 15 muinutter var det mye rå fisk hos meg - la til 10 min til og til slutt enda 5 for få grønnsakene litt mykere. Server med rømme.

Skikkelig god rett - masse gode smaker - jeg ville kanskje hatt litt mer timian i og et par klatter med smør over grønsakene, men det kan jeg jo prøve neste gang.



__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 19:32   #2
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill
Smile

Sv: Laks og grønnsaker i ovn. (bilder)

Dette så godt ut Skal prøve denne på neste "fiskedag"

jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Panert fisk med panerte grønnsaker - (Bilder) Shrinking Line Middag 14 15-06-11 14:35
Laks i urtesaus (med bilder) Makronella Middag 3 23-10-10 20:01
Laks i fløte (med bilder) Makronella Middag 4 11-08-10 12:22
Torsk og laks i form -med grønnsaker (bilder) Makronella Middag 1 14-06-10 09:04
Hurtiggrillet laks med dill og grønnsaker - Fase 1 Marianne Middag 0 09-10-04 23:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no