Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-13, 20:17   #1
Smalasussie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 11
Smalasussie er på en erverdig vei

Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Kjære allverden, jeg hadde gledet meg sånn til å veie meg for første gang etter at jeg kuttet ned på karbohydrater 1. Januar, men til min store forskrekkelse har jeg gått opp 1,5 kg!

Hvordan har jeg fått til dette?? Er som sagt helt ny i dette emnet, men jeg har spist noe ost, drukket melk, spist 50 gr 70% sjokolade (også sprakk jeg her en kveld og spiste fire stk bamsemums ) og ellers helt vanlig lavkarbo-mat. Drikker nok ikke så mye vann som jeg burde, og jeg har ikke trent noe hele uka heller. Men jeg kan jo ikke fortsette å gå opp?? Hjelp? Har ikke vært så nøyaktig at jeg har talt karber, kanskje jeg burde begynne med det?

Smalasussie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo av noe slag, fortsatt i startfasen! Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:36   #2
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg kan i løpet av en dag/natt bli opp til 3 kg

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:29   #3
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Har du vært på do som normalt? Jeg blir alltid forstoppet ved overgang til Lavkarbo og det vises på vekten. Hva med syklusen din? Det er normalt å gå opp før mensen og noen går opp i vekt før eggløsning også.
Har du spist veldig mye salt så kan det også forklare at vekten går opp og ikke ned.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:08   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Smalasussie, her.

Kjære allverden, jeg hadde gledet meg sånn til å veie meg for første gang etter at jeg kuttet ned på karbohydrater 1. Januar, men til min store forskrekkelse har jeg gått opp 1,5 kg!

Hvordan har jeg fått til dette?? Er som sagt helt ny i dette emnet, men jeg har spist noe ost, drukket melk, spist 50 gr 70% sjokolade (også sprakk jeg her en kveld og spiste fire stk bamsemums ) og ellers helt vanlig lavkarbo-mat. Drikker nok ikke så mye vann som jeg burde, og jeg har ikke trent noe hele uka heller. Men jeg kan jo ikke fortsette å gå opp?? Hjelp? Har ikke vært så nøyaktig at jeg har talt karber, kanskje jeg burde begynne med det?

Hvor mange kg skal du ned, da?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:14   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Du har veldig lite sannsynlig gått opp 1.5kg FETT på en uke, så da kan du bare slappe av. For det er vel fett du helst vil gå ned og ikke bare vann. Så snur man på det er det nok vann du har gått opp også. Ergo, drit i vekta, og spis riktig.

Men sjokolade er kanskje noe du skal begrense. Og de færreste her drikker melk. Skulle jeg sagt en ting du skulle kutte ut fra den lista di, så er det nok melk. Melk=mye melkesukker. Sukker er sukker, lurt å heller spiser grønnsaker enn melkesukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:36   #6
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du har veldig lite sannsynlig gått opp 1.5kg FETT på en uke, så da kan du bare slappe av. For det er vel fett du helst vil gå ned og ikke bare vann. Så snur man på det er det nok vann du har gått opp også. Ergo, drit i vekta, og spis riktig.

Men sjokolade er kanskje noe du skal begrense. Og de færreste her drikker melk. Skulle jeg sagt en ting du skulle kutte ut fra den lista di, så er det nok melk. Melk=mye melkesukker. Sukker er sukker, lurt å heller spiser grønnsaker enn melkesukker.

Der ar ikke meg du svarte, men eg spør fordet gjelder dette fløte også?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:40   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Der ar ikke meg du svarte, men eg spør fordet gjelder dette fløte også?

Du lurer på om du kan trykke i deg masse fløte? Nei, de fleste kan ikke det. Det er sukker( som du må telle i ditt karborgnskap) og det er energrikt, og fort gjort å få i seg mere energi enn man faktisk trenger. Nå mener ikke jeg at man skal telle kalorier, men det kan være greit å huske på at 3dl fløte er omtrent 1000kalorier.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:47   #8
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du lurer på om du kan trykke i deg masse fløte? Nei, de fleste kan ikke det. Det er sukker( som du må telle i ditt karborgnskap) og det er energrikt, og fort gjort å få i seg mere energi enn man faktisk trenger. Nå mener ikke jeg at man skal telle kalorier, men det kan være greit å huske på at 3dl fløte er omtrent 1000kalorier.

Har akkurat fått i meg alt for mye fløte

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 08:17   #9
tegasy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 21
tegasy er på en erverdig vei

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Jeg gikk opp ca. det samme selv i startfasen, men så forsvant de igjen etter et par uker. Nå er det en måned siden oppstart og jeg har gått ned mellom 3 og 4 kg.

__________________


tegasy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 20:40   #10
Smalasussie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 11
Smalasussie er på en erverdig vei

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

ok. Ser ut til at ting går i riktig retning nå. Har kuttet melk iallefall, og sjokoladen spiser jeg bare når jeg aaabsolutt må. Så ja, siden jeg skrev innlegget så har jeg gått ned 0,5kg, så det ser ut til å ordne seg, jeg må bare ha tålmodighet!

Smalasussie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo av noe slag, fortsatt i startfasen! Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 23:43   #11
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Har gått OPP 1,5 kg på en uke! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Smalasussie, her.

ok. Ser ut til at ting går i riktig retning nå. Har kuttet melk iallefall, og sjokoladen spiser jeg bare når jeg aaabsolutt må. Så ja, siden jeg skrev innlegget så har jeg gått ned 0,5kg, så det ser ut til å ordne seg, jeg må bare ha tålmodighet!

Så bra!! Lykke til videre!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
nybegynner, vektøking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kreatinnivået har gått opp, hjelp? Runegutt Fysisk og mental helse 12 23-05-12 23:41
Trenger hjelp, gått opp 7 kg herregud Spørsmål og svar 27 01-02-11 00:32
Gått 3 uker på kuren, og går ikke ned!!! hjelp! Jenta Ketolysekuren 4 21-07-10 21:18
Hjelp! Nybegynner og har gått opp 1 kg på 3 dager Gelica Ketolysekuren 8 07-07-10 18:44
Hatt min første uke og jeg har gått OPP i vekt- HJELP ME-mamma Spørsmål og svar 8 05-03-09 19:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no