Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-10, 12:53   #1
lulita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 1
lulita er på en erverdig vei

Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Jeg har begynt på en utgave av denne ekstremdietten og skal følge den i 2-6 uker, litt ettersom hva jeg føler for selv egentlig.
Har siden august 2008 gått ned 20 kg, 10 av de med GR og 10 av de med ketolysekuren. Har enda 15 kg til å gå ned, så er på ingen måte noen "nybegynner-slanker".

Dette er jo en lavkarbodiett, men har ikke funnet noe om den her inne.
Flere har sagt at den likner på både Eurodietten, fase 1 av South Beach og kimkins. Det hadde der i mot vært utrolig flott å hørt erfaringer om denne dietten og ikke de som har likheter

Jeg følger diettplanen fra "the rapid fat loss handbook" som er en litt modifisert utgave av PSMF. Den har mer detaljerte og individuelle tilpassinger har jeg inntrykk av.

Grunnen til at jeg prøver dette er fordi jeg har møtt på et av de berømte vektplatåene og har stått der i 5 mnd nå!
Har hittil gått ned 1,7 kg og er på dag nr 6
Hvor mye som er vannvekt vet jeg ikke, da jeg var i ketose når jeg startet. Målet er ikke å gå ned mest mulig på kortest mulig tid, det er rett og slett bare å få vekten noe ned!

Så, det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaringer med denne dietten eller generelle tanker/meninger om den? Tar imot alt med et smil om munnen!

Ønsker dere alle en fin dag

lulita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: proteinsparende modifisert faste Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 13:29   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Tror egentlig du vil finne flere som har benyttet seg av den dietten på fitnessforum ol Jeg har bare sett en person her inne som har "gått på den" i det siste, men på fitnessprat.no f.eks er det endel

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 17:04   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

kan jeg spørre hva du har prøvd for å passere vektplatået? Altså, har du kuttet matvarer, lagt til andre, spist mer fett, spist mindre kcalorier, justert opp eller ned karbo?

synes dietten så bare trist ut jeg, med veldig lite fett. Er det ikke farlig å spise så mye proteiner bare?

Håper du finner en løsning som løsner litt vekt igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 13:04   #4
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

vet ikke om det fremdeles er intresangt. men jeg er på 4 uken med Psmf Nå

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:42   #5
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

vet ikke om det fremdeles er intresangt. men jeg er på 4 uken med Psmf Nå


hvordan har det gått hittil? bra resultat?

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 00:42   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Ja, noen tanker. Forskjellen på denne og Torkils kostråd er at det er svært lite fett og erstatning av dette med protein. Helt unødvendig hvis man kontrollerer fettinntaket og teller kalorier,mener jeg. Jeg tror nok man går ned av denne dietten, men å telle kalorier og kun spise grønnsaker som karbohydratkilde samt få i seg passelig med protein og fett er bedre. Ihvertfall i lengden. På denne dietten tvinges kroppen til å bruke protein som energikilde. Jeg tror forbrenningen blir høyere om du gir kroppen litt fett. Jeg spiser egentlig egenkomponert, noe som ligner både ketolyse og den hvor man skal ha en 1/3 av hver næringsgruppe kalorimessig. Det blir det når jeg ikke spiser like mye fett som anbefalt av Torkil, mer grønnsaker enn de fleste får i seg og en god del protein. Jeg elsker balanse så 1/3 av hver er som balsam i mine ører. Det høres så riktig ut.Og det føles veldig riktig og bra å spise slik. Masse grønnsaker, en halv avokado og et kjøttstykke til et måltid, f.eks.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 03:04   #7
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Wow...jeg synes denne dietten så interessant ut.... Trenger et spark bak..så et par uker på ekstrem diett hadde ikke gjort noe.. Hm. Flere som har erfaringer med denne? Hva spiste/spiser dere? Hvor mye har dere gått ned? Hvor lenge gikk dere på den?

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:50   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Wow...jeg synes denne dietten så interessant ut.... Trenger et spark bak..så et par uker på ekstrem diett hadde ikke gjort noe.. Hm. Flere som har erfaringer med denne? Hva spiste/spiser dere? Hvor mye har dere gått ned? Hvor lenge gikk dere på den?

Det gikk mye i kylling Lagde mye ratatouille uten fettet. Pakker med kyllingpålegg.. Torsk med ovnsbakte tomater. De-fetta karbonadedeig med grønnsaker.. (karbonadedeig er for fett)
Holdt bare ut i fem dager jeg da og hadde skeia ut noe veldig i ukene før, så ble vel kvitt mest vann.
Syntes det var så kjeeeeedeliiiiiig og fant ut at det ikke var verdt det for å miste litt fett som jeg uansett kom til å pakke på meg igjen når jeg ble drittlei og spiste noe jeg absolutt ikke burde isteden.
Men flere som har stor suksess da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:56   #9
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

det er klart det blir veldig ensformig.. jeg har spist for det meste kyllingfilet, purre, tomat , agurk og salsa.. pluss litt salat.. prior's kylling og kalkun pålegg har det gått mye av som lunch og sånn "kjapp" mat. det er ingen tvil om at det er kjedlig..men det virker.!

jeg har åsså kjørt 5 dager med diett og en dag med "spis hva du vil" også tilbake igjen.. noen ganger har jeg holdt periodene litt lenger og en skjelden gang kortere. men aldri en sprekk uten at den er planlakt. det holdt motivasjonen min oppe og se at det fungerte samtidig som jeg viste at om så og så mange dager kan jeg spise det jeg vil igjen.. hehe. for dette er en tøff diett å er vanskleig å holde.. spiser KUN for og spise.. null kos.!
Meen det virker.

jeg er over på ketolyse igjen nå.. frem til jul åsså skal jeg ha par uker med denne igjen etter jul, fungerer veldig bra som en kick-start

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:58   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

jeg har holdt på i 6 dager nå.. plutselig savner jeg lavkarbomat, hehe men har gått ned 0,5 kg per dag, 3 kg på 6 dager nå, men i morgen blir det vanlig lavkarbo igjen, blir for kjedelig det her ... hehe så får jeg heller ta en slik uke her og der, etterhvert

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:16   #11
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg har holdt på i 6 dager nå.. plutselig savner jeg lavkarbomat, hehe men har gått ned 0,5 kg per dag, 3 kg på 6 dager nå, men i morgen blir det vanlig lavkarbo igjen, blir for kjedelig det her ... hehe så får jeg heller ta en slik uke her og der, etterhvert

er sånn jeg tenkte å hehe holde ut så lenge som mulig også over på ketolyse det er jo regne luksusen i forhold.. men bruker psmf innimellom for og få fart på sakene hehe

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 00:22   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste?

du går ikke opp igjen etter du er tilbake igjen på vanlig ketolyse da? er litt redd for det, ehhe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen tanker på en lørdagskveld Sesti Fysisk og mental helse 16 22-02-10 11:03
Noen tanker på dag 4 Sporty Ketolysekuren 8 27-06-08 18:45
Noen tanker.. Summer Fysisk og mental helse 4 15-05-06 19:35
Noen tanker i natten. Marit Livets lyse side 2 21-09-04 10:45
Noen som har smakt den nye faste philadelphiaosten? Iset Lavkarbo generelt 4 28-07-04 21:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no