Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo og antall kalorier

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-15, 21:14   #1
Midwife
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 2
Midwife er på en erverdig vei

Lavkarbo og antall kalorier

Hei! Jeg er ny her, har prøvd lavkarbo et par ganger før, kun i et par dager om gangen før jeg har gitt opp. Men nå har jeg fulgt Grete Roede opplegget siden januar og gått ned 2(!) kg. Er lei av å være konstant sulten! Jeg ammer litt og ønsker ikke å spise mindre enn 50 g karbo til dagen. Men det jeg lurer på er når jeg spiser 50-100 g til dagen, bør jeg ikke også begrense antall kalorier også da? Hvor mye bør jeg spise av kalorier og karbo for å være garantert å gå ned i vekt? Jeg skal ned 10 kg og motivasjonen er på topp Alle råd mottas med takk 😄👍

Midwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke .... Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 15:12   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og antall kalorier

Ingen kan garantere at du går ned i vekt, men det sies at så lenge du spiser max. 72 gram karbohydrater i døgnet så skal det ikke være nødvendig å holde et øye på fettmengden. Spiser du mer karber så må du spise litt mindre fett.

Mange kan spise temmelig mye i begynnelsen, men erfarer etterhvert når de har gått ned i vekt at de ikke kan spise like mange kalorier som tidligere og fremdeles gå ned i vekt. Du må bare prøve deg frem, men i første omgang er det best å følge med på mengden karbohydrater og ikke tenke på om du spiser for mye fett (men du trenger ikke drukne maten i fett altså! Spis naturlig fete produkter). Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 17:12   #3
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og antall kalorier

Ikke tenk på kalorier i starten. Bare spis deg passe mett og pass på karbe-mengden.

Hvis du etter flere måneder slutter å gå ned så kanskje begynn å se på kalorimengden. Det er min erfaring at jeg måtte det...

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
amming, kalorier, lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - kalorier miniority Spørsmål og svar 13 27-11-12 09:00
Antall kalorier - regler? Liz71 Spørsmål og svar 3 10-06-11 16:25
Kalorier/lavkarbo Ned30kg Mer enn 30 kg overvekt 2 19-05-10 20:11
Antall kalorier? Jostein Ketolysekuren 2 16-01-09 16:50
Kalorier og lavkarbo wollafruen Lavkarbo generelt 15 20-08-08 09:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no