Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Insulinresistens?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-05, 17:42   #1
SuzyQ
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 3
SuzyQ er på en erverdig vei

Insulinresistens?

Hei jeg har PCOS, og legger fort på meg. Må derfor trene mye og spise fornuftig for ikke å ta helt av. Jeg er 160cm høy og veier nå 68 kilo. Akkurat begynt på en diett som har vært veldig bra for meg før.
For litt siden tok jeg en glukosebelastning og fikk vite at alt så supert ut! Kan jeg fortsatt ha insulinresistens? Trodde ikke alle med PCOS hadde det. Både moren og mormoren min ser ut til å a PCOS og de er gode og runde på overkroppen. Mormor har utviklet diabetes. Ønsker ikke å ende opp som dem, så jeg skal gjøre mitt beste for å holde vekta i sjakk!!

SuzyQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Går på Pulsdiet, et personlig kostholdsprogram Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 17:51   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Velkommen hit SusyQ. Du høres ut til å ta sykdommen din på alvor, og det er bra. Du kan godt ha insulinresistens uten at glukosebelastningen er unormal. Insulinresistens er på en måte forløperen til diabetes type 2, og først når insulinresistensen har gått helt over styr, begynner blodsukkeret å stige. Først kalles det glukoseintoleranse (blodsukkeret bare litt forhøyet), og så går det over til diabetes om man ikke får stoppet det. Du har nok helt sikkert insulinresistens. Men man trenger jo ikke merke så mye til insulinresistensen i det daglige dersom man har en sunn livsstil. Lykke til videre!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 18:19   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Velkommen SuzyQ !

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Insulinresistens? Megvel Fysisk og mental helse 16 19-08-08 20:02
Insulinresistens og alkohol ... moniq PCOS og karbohydratkontroll 27 30-06-08 01:48
Insulinresistens Smurfine Stoffskifte / hormonproblemer 23 30-04-07 10:48
Insulinresistens kan den bli mindre. pysa PCOS og karbohydratkontroll 7 18-05-05 21:27
Insulinresistens rsy Lavkarbo generelt 2 05-03-05 10:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no