Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose og graviditet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-08, 10:41   #1
*ellabellami*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 40
*ellabellami* er på en erverdig vei

Ketose og graviditet?

Er det forenelig på noen måte??
Eller må man da gå over på mer generell lavkarbo

*ellabellami* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:45   #2
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av *ellabellami*, her.

Er det forenelig på noen måte??
Eller må man da gå over på mer generell lavkarbo

I og med at det frarådes når man ammer, regner jeg med det ikke hører hjemme i et svangerskap heller...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:44   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet?

Jepp, man må/bør gå over på generell lavkarbo. Lindberg-aktig kosthold er perfekt for gravide! Jeg spiste tilnærmet slik da jeg nylig var gravid. I forrige svangerskap, der jeg fråtset i drittmat, fikk jeg svangerskapsforgiftning og fødte prematurt osv, men i dette svangerskapet har jeg vært frisk som en fisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 12:08   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet?

Hei
På grunn av manglende dokumentasjon anbefales det ikke å være i ketose når man er gravid. Man vet ikke om det er farlig, på den annen side vet man heller ikke at det er ufarlig.
Jeg anbefaler generell lavkarbo på det varmeste for gravide og de som fullammer.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:12   #5
*ellabellami*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 40
*ellabellami* er på en erverdig vei

Sv: Ketose og graviditet?

Tusen takk for svar..
Jeg er ikke gravid, bare for å ha det klart.. Men kan kanskje bli det snart.. Men trenger virkelig ikke å legge på meg like mye som sist graviditet...

*ellabellami* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:15   #6
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

akkurat dette jeg også lurte litt på! bra å vite

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:22   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
På grunn av manglende dokumentasjon anbefales det ikke å være i ketose når man er gravid. Man vet ikke om det er farlig, på den annen side vet man heller ikke at det er ufarlig.
Jeg anbefaler generell lavkarbo på det varmeste for gravide og de som fullammer.
Vennlig Hilsen
Torkil

Hvor mye kan man amme og samtidig være i ketose? Jeg forstår at man ikke kan fullamme, men fra dit til ingen amming er det jo et lite stykke..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:24   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av *ellabellami*, her.

Tusen takk for svar..
Jeg er ikke gravid, bare for å ha det klart.. Men kan kanskje bli det snart.. Men trenger virkelig ikke å legge på meg like mye som sist graviditet...

Det gjør man jo som regel ikke om man spiser sunt. De gravide jeg kjenner som har lagt på seg veldig mye (deriblandt meg selv i forrige svangerskap, denne gangen gikk jeg bare NED i vekt) har ikke levd i NÆRHETEN av sunt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:28   #9
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Det har jeg nemlig tenkt på litt.. At det er jo ikke noen årsak til å bli feit bare fordi en er gravid! Skjønner at hormoner osv kan gjøre en litt oppned i alt fra lyster til humør -, men det er jo ikke noe med en baby som tilsier økning av kroppsfett, eller???
Men skjønner at noen kan tenke ; jaja, skal jo bli stor uansett, så kan like godt kose meg i 9 mnd med det jeg vil..
Jeg skal gjøre alt for ikke å tenke på den måten. Spise sunne gode matvarer og bevege meg det jeg kan.

(håper dette går )


Sist redigert av Stinen : 20-05-08 kl 14:36.
Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:33   #10
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det gjør man jo som regel ikke om man spiser sunt. De gravide jeg kjenner som har lagt på seg veldig mye (deriblandt meg selv i forrige svangerskap, denne gangen gikk jeg bare NED i vekt) har ikke levd i NÆRHETEN av sunt.

Det er nå en sannhet med store modifikasjoner. Det er mye som skjer i kroppen når man er gravid, ikke minst hormonelt, slik at man legger på seg. Man SKAL legge på seg ila svangerskapet, bl.a. fordi man trenger et lager til ammingen. Om jeg ikke hadde lagt på meg da jeg var gravid, og hatt samme vektnedgang pga amming som jeg har hatt til nå, ville jeg veid omtrent 40 kg.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:17   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Det er nå en sannhet med store modifikasjoner. Det er mye som skjer i kroppen når man er gravid, ikke minst hormonelt, slik at man legger på seg. Man SKAL legge på seg ila svangerskapet, bl.a. fordi man trenger et lager til ammingen. Om jeg ikke hadde lagt på meg da jeg var gravid, og hatt samme vektnedgang pga amming som jeg har hatt til nå, ville jeg veid omtrent 40 kg.

Jeg skrev "som regel", og du tror vel ikke jeg snakket om normal vektøkning i svangerskapet? Selv barn vet at man skal legge på seg i svangerskapet om man er normalvektig fra før av (er man overvektig kan man fint gå ned i vekt eller holde vekten), jeg snakker om SVÆR vektøkning. Jeg har venninner som har gått opp 30-40 kg i svangerskapene sine, det kaller jeg ikke en normal vektøkning, og de kiloene har IKKE kommet pga. et normalt kosthold, tvert imot.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:47   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skrev "som regel", og du tror vel ikke jeg snakket om normal vektøkning i svangerskapet? Selv barn vet at man skal legge på seg i svangerskapet om man er normalvektig fra før av (er man overvektig kan man fint gå ned i vekt eller holde vekten), jeg snakker om SVÆR vektøkning. Jeg har venninner som har gått opp 30-40 kg i svangerskapene sine, det kaller jeg ikke en normal vektøkning, og de kiloene har IKKE kommet pga. et normalt kosthold, tvert imot.

Det var da svært da Ja, selvsagt kan man gå ned også, og er man overvektig trenger man gjerne ikke et ekstra lager til ammingen, men like fullt er det en del som går opp MYE selv med sunt kosthold. At mange legger på seg unødig mye fordi de tillater seg altfor mange utskeielser, er en annen sak Jeg har også venninner som har gått opp 30 kg (jeg var ikke så langt unna selv), og ingen av oss var så voldsomt usunne. Visst kan man ta sine forholdsregler, men det er ingen garanti mot vektøkning. Men om man er veldig bevisst på å holde seg aktiv kan man sikkert unngå en del unødige kilo.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:52   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet?

Jeg vet selvsagt at noen legger på seg 40 kg i svangerskapet selv om de spiser sunt, men det er nok heller unntaket. Jeg blir ganske skremt av å lese på enkelte gravid-forumer, over hva gravide putter i seg bare fordi de er gravide. Jeg gjorde det selv i mitt første svangerskap. Huff.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:59   #14
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vet selvsagt at noen legger på seg 40 kg i svangerskapet selv om de spiser sunt, men det er nok heller unntaket. Jeg blir ganske skremt av å lese på enkelte gravid-forumer, over hva gravide putter i seg bare fordi de er gravide. Jeg gjorde det selv i mitt første svangerskap. Huff.

Jeg var ikke på noe gravideforum da jeg gikk svanger, så fråtse-historiene har jeg nok ikke fått med meg.. Men det er sikkert en del som tillater seg altfor mye ja fordi man føler seg som en flodhest uansett liksom.. Da kan man nok slite litt etter fødselen ja..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 16:03   #15
*ellabellami*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 40
*ellabellami* er på en erverdig vei

Sv: Ketose og graviditet?

Jeg tenkte nok litt sånn sist gang at jeg skal jo bli stor, så kan like godt kose meg.. spiste ikke sånn veldig usunt, men nok til at jeg la på meg altfor mye.. samme med ammeperioden, for da trodde/håpte jeg at det skulle bli lett å ta av kg. MEN det var bare tull for min del.. og når jeg ammet mindre og mindre, så spiste jeg fortsatt like mye.. arg.. kan angre nå ja...

Men, men..vet en del legger på seg minimalt i svangerskapet, og har da tatt av når babyen er født ( allerede overvektige kvinner )

*ellabellami* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 16:20   #16
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Ketose og graviditet?

Neste gang jeg går gravid skal jeg vertfall passe på hva jeg spiser (for å være sunn, og gjøre meg selv en tjeneste ). Men for min del hadde vekta (+25 kg) ingenting med maten å gjøre, dessverre. Å gå høygravid midt på sommeren er ikke å anbefale..Vannet og ødemene rant av meg i løpet av en måned, da var jeg - 25 kg igjen..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:00   #17
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av *ellabellami*, her.

Jeg tenkte nok litt sånn sist gang at jeg skal jo bli stor, så kan like godt kose meg.. spiste ikke sånn veldig usunt, men nok til at jeg la på meg altfor mye.. samme med ammeperioden, for da trodde/håpte jeg at det skulle bli lett å ta av kg. MEN det var bare tull for min del.. og når jeg ammet mindre og mindre, så spiste jeg fortsatt like mye.. arg.. kan angre nå ja...

Men, men..vet en del legger på seg minimalt i svangerskapet, og har da tatt av når babyen er født ( allerede overvektige kvinner )

Er litt redd for det ja - å gå opp når jeg slutte å amme. For spiser enormt mye nå, og hvis jeg fortsetter slik når jeg ikke ammer så mye lenger tør jeg knapt tenke hvor det kan ende..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 01:01
Graviditet og ketose.. Schrøder Spørsmål og svar 3 08-04-07 14:48
Ketose og graviditet magdalena Lavkarbo generelt 23 21-10-05 19:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no