Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kommer alle i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-09, 18:19   #1
turidav
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: vest
Innlegg: 4
turidav er på en erverdig vei
Post

Kommer alle i ketose?

Er ny på sida, men har prøvd lavkarbodiett (thor foseid,- spis deg slank) med en 4 ukers "jeg gir opp-pause" siden 1. mars.
Har prøvd og prøvd, men kommer ikke i ketose,- og går heller ikke ned i vekt. Men, legger heller ikke på meg.
Har tidligere slanka bort 30 kg med annet opplegg,- nå er det 10 kg som kom på da jeg slutta å røyke i vinter. Og det tidligere opplegget fungerer ikke,- og det byr meg imot. Syns lavkarbo så ut til å være gjennomførbart, men som sagt, etter mange uker så er jeg ikke i ketose.
Har PCOS, men fungerer normalt når jeg ikke er overvektig. I følge legen har jeg ikkje insulinresistens. Normalt stoffskifte,- trener 2-5 g pr uke,- minimum 1 t. Har forsøkt å ikkje overskride 15 g karbohydrater,- men syns vel det er vanskelig å regne det ut på grønnsaker... Noen som har råd og tips? I så fall er jeg veldig takknemlig...

turidav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: thor foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:35   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kommer alle i ketose?

Vei alle grønnsaker og sjekk næringsinnholdet på matvareguiden.no. Jeg bruker også diett.no, men dobbeltsjekker mot matvareguiden fro å få rett innhold

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:41   #3
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Kommer alle i ketose?

spørsmålet her er vel ikke her om du får utslag på stixen, men om du GÅR ned i vekt dersom du holder deg til lavkarbo ala 15-20 gram om dagen? isåfall får ketoseutslag være ketoseutslag og en får nesten være fornøyd. Jeg tror alle kommer i ketose, men jeg er usikker på om alle skiller ut ketoner gjennom urinen. Nå er jeg ingen ekspert men mener å ha lest det... Om stixen er hvit eller knall rosa er vel revnende likegyldig så lenge man faktisk går ned i vekt og man trives.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:19   #4
turidav
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: vest
Innlegg: 4
turidav er på en erverdig vei

Sv: Kommer alle i ketose?

Takk,- og er vel enig, det vesentlige er jo vektnedgang. Og der har vi problemet,- går ikke ned... Står bom fast. Har prøvd cla, og chili for å trigge forbrenning,- men nei.... Så har veldig bruk for en STOR dose motivasjon... Men føler at jeg er mindre sulten, og HÅPER jo at det omsider kanskje er begynt å skje noen forandringer... Så nå prøver jeg også å kutte grønnsaker noen dagen for å se om det kan komme i gang....

turidav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: thor foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:22   #5
turidav
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: vest
Innlegg: 4
turidav er på en erverdig vei

Sv: Kommer alle i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vei alle grønnsaker og sjekk næringsinnholdet på matvareguiden.no. Jeg bruker også diett.no, men dobbeltsjekker mot matvareguiden fro å få rett innhold

Takk:-) Skal prøve det.

turidav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: thor foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 15:20   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kommer alle i ketose?

Opprinnelig lagt inn av turidav, her.

Har prøvd cla.

Kast den så langt som mulig! Cla er bare lureri, og kan i værste fall ødelegge forbrenninga framfor å øke den. Spesielt hvis du har problemer med hormoner (kjente eller ukjente)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 14:09   #7
turidav
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: vest
Innlegg: 4
turidav er på en erverdig vei

Sv: Kommer alle i ketose?

Omsider!!!!!!!!!!!!!!!! Ketose i går kveld, men så er søren meg litt hakka persille det som har vært av karbohydrater... Kan selvsagt ikke ligge SÅ lavt, men det virker som om det var det som skulle til for å "svitsje" over... Får øke opp gradvis,- men opp til 25 gram som foseid har som grense er nok for høyt. men kanskje 15 kan gå????
Har vært inspisrerende å være på sida og lese hva dere tenker om forskjellige ting,- har vært magnge ting å plukke opp. ... Så kanskje jeg også kan klare å plukke noen kg....

turidav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: thor foseid- spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alle som er pålogget NÅ kommer og sier hei! Lava Livets lyse side 166 08-02-09 10:17
Kommer meg ikke tilbake i ketose quebec Ketolysekuren 10 30-07-08 20:18
Kommer ikke i ketose igjen ketanore Ketolysekuren 9 02-01-08 16:40
Kommer ikke inn i ketose igjen ... Cec Ketolysekuren 3 27-11-07 19:49
Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse Siljevi Ketolysekuren 24 22-11-07 17:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no