Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Trudes slankedagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-06, 01:43   #1
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Trudes slankedagbok

Ja, jeg har nå funnet ut at det er på tide å skjerpe seg. Siden 2000 har jeg hatt diabetes. Før jeg fikk diabetes, spiste jeg normale mengder med mat og snop, i tillegg til at jeg drakk mye mindre. Men nå, nå er jeg fullstendig ute å kjører. I forhold til høyden min, er jeg alt for tung. Dvs, jeg er overvektig. Det er jo egentlig ikke det verste da. Det verste er at diabetesen min er så utrolig dårlig, og at det kan være farlig. Jeg trenger derfor all tips om trening, kosthold osv. fra dere som har litt peiling på dette.


Jeg var i grunnen bare inne på denne siden for å se på oppskriften av rullekake. Holder på med et prosjekt. Så søkte jeg på rullekaker da, og fant denne siden. Hensikten var så absolutt ikke å finne et sted for personer med problemer med vekten og kostholdet osv. Men er er jeg da. Veldig glad for at jeg fant denne siden


-- Setter veldig masse pris på å få kommentarer

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:56.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 20:08   #2
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Dag 1

Frokost:
To knekkebrød med mager servelat.
En appelsin
En kopp med kaffé au lait.
Middag


Ingenting. Lagde en rullekake da. Til prosjektet jeg holder på med. Brukte en oppskrift fra diabetesboka mi. Lite sukker&fett.


Til kvelds blir det det samme som til frokost.


Vet ikke helt jeg, men jeg føler at jeg har spist passelig. Mye, mye mindre enn hva jeg pleier å spise. Pleier å spise ivertfall 5 store måltider hver dag. Ostesmørbrød (3 stk), ivertfall 2 porsjoner med middag osv.
Har drukket en cola light nå nettopp også, men det skal ikke gjøre så mye. Selv om jeg godt kunne latt det være. Men klarer det liksom ikke når jeg har det tilgjengelig.

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:55.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 18:11   #3
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Dag 2

Gått bra idag også, forsåvidt. Til frokost spiste jeg to knekkebrød med skinke og paprika. Uten smør da. Har funnet ut at jeg skal slutte med det fete smøret. Brelett, altså. Så spiste jeg en gulerot og drakk et glass vann.
Til middag lagde jeg torsk med jarlsbergost. Første gangen jeg har prøvd det. Og det var meget vellykket! Faren min og broren min likte det veldig godt da. Jeg og min mor er forkjøla, så vi kjenner ikke smaken. Hm.


I hele natt satt jeg oppe og lagde en ukesplan over hva jeg skal spise, og til hvilket tidspunkt. Så nå spiser jeg regelmessig og riktig. I tillegg lagde jeg en liste over hva jeg skal gjøre hver dag. Gå turer, danse, pilates osv.
Haukeland på mandag igjen. Gleder meg. Men lurer på hvilken mat de har der :S Sist gang jeg var der hadde de raspeballer og kjøttkaker og sånn. Som ikke smakte noe særlig. Og det er jo eneste maten jeg kan spise. Utenom narvesen da. Der de har sjokolader og boller og.. Mm. Nei, uff.


Nå er jeg så ufattelig mett at jeg bare ligger å sløver i senga. Har nettopp dansa i en halvtime ca. Og det var vondt! Vet ikke hva som gjør at jeg har så vondt i magen. Har vært sånn siden jeg bestemte meg for å spise sunnere. Hm. *Undre*


Vist det er noen som vil ha den oppskriften på torsk med jarlsbergost, er det bare til å spørre. Anbefales veldig. Tok meg ikke lang tid å lage det, i tillegg til at det ikke er så usunt.

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:53.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-06, 18:26   #4
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Dag 3

Beste dagen til nå, vil jeg tro. Sto opp klokka tolv, og da lagde jeg meg frokost. Yougurt med musli, to skiver med skinke og agurk. Og så drakk jeg kaffi og spiste et eple. Middag har jeg ikke fått spist idag da. De andre spiste grøt, men jeg spiser ikke det. Så jeg lagde hjemmelaget grovbrød, som smakte utrolig godt. Så spiste jeg gulerot og yougurt med musli.


Har gått to turer idag. Først en gang rett etter frokost. Gikk ikke så langt, men gikk ned til en bakke hvor jeg kunne leke med hunden uten bånd. Så gikk jeg og broren min en lang tur med hunden nå nettopp.


Nå drikker jeg "Olden Tranebær". Veldig godt :-)
Til kveldsmat blir det hjemmelaget brød med skinke,
og yougurt med musli.

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:52.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 01:00   #5
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

..

Blodsukkeret mitt. Diabetesen. Det ødelegger omtrent alt for meg. Blodsukkeret er ALT for lavt nå som jeg legger om kostholdet. Og når jeg blir lav i blodsukker, må jeg jo spise noe søtt. faen. irriterende altså. Det ødelegger masse.

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:51.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 16:55   #6
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

.. hjelp! Hvilken start på dagen er det, knekkebrød med mager servelat?

[hvilken vei er du på?]

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:05   #7
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

ehh... henger meg på jamnesi her jeg.. hvilken kostholdsfilosofi følger du??

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:11   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dag 1

Psst.... tror ikke Ablazed følger noen lavkarbo filosofi jeg. Det går i grovbrød, knekkebrød, yoghurt med musli, gulerøtter etc. Tror nok det er en lavkalori sak - men det er ikke noe galt i det. Er like velkommen hos oss om man spiser lavkarbo eller lavkalori !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:16   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dag 1

...men mye enklere å følge med journal, og ikke blogg...

  Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:19   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dag 1

Ja, nå måtte jeg innom 3 forskjellige blogg innlegg for å finne ut hva som spises slik at jeg kunne gjette filosofien .... også klarte jeg ikke gjette allikevel

Hva med å lage en journal/dagbok her inne også Ablazed ?
Ren egoisme fra min side selvfølgelig, - da behøver jeg ikke bla så mye

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:21   #11
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Sv: Dag 1

nei, følger vel egentlig ingen lavkarbo filosofi, nei. har bare funnet ut at jeg skulle registrere meg her, fordi det var mangen gode tips til trening osv her. og fordi at jeg ville ha en egen blog. dessuten er det mangen andre her som sliter med vekten og sånn. dessuten føler jeg at det er eneste her jeg får skikkelige svar på sp.målene mine.

__________________




Love,
TrudY
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:28   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dag 1

...som sagt, du er hjertlig velkommen uansett hva du spiser !
Koselig at du trives !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:35   #13
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill
Cool

Sv: Dag 1

Velkommen, velkommen. Du er kommet til et hyggelig forum, med mange flinke og generøse folk som deler sine råd og erfaringer. ;-)

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:55   #14
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Sv: Dag 1

takktakk. og, nettopp - det er derfor jeg er her. det er sant det du sier

__________________




Love,
TrudY
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 21:57   #15
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Dag 4

Sto opp litt for sent idag. Skulle egentlig opp klokka halv tolv, men klokka ble halv ett. Lagde meg ivertfall frokost, og slik så menyen ut:
To grove skiver med skinke og agurk.
Et glass vann.
En gulerot.


Etter det gikk jeg og hunden min ned på den "faste" plassen vår for å kaste ball og løpe og sånn.


Senere på dagen, litt før middag, gikk jeg ned til en venninne av meg. Og på bordet der sto det sjokolade, chips & dip og cola. Ikke akkurat det lureste å sette fram når jeg kommer ned dit. Så det ble til at jeg spiste litt sjokolade & litt chips. Pluss at jeg drakk et halvlitersglass med cola. Uff, andgrer bittert på at jeg gjorde det.


Når jeg kom hjem var det middag. En skikkelig USUNN middag. Pizza. Med masse ost og pølser. Men, jeg tok et lite stykke da. Det skal vel ikke kunne skade så mye? Håper ikke det :/


Etter middag stakk jeg ut igjen med Caisa. Møtte en venninne av meg som har vært borte lenge Vi tre gikk ned til en annen venninne av meg, for så å gå til møtes med en ANNEN venninne av meg igjen Hehe. Gøy å se dem igjen. Lenge siden.
Og, til slutt, slik så kveldsen min ut:
To knekkebrød med skinke, lettost, agurk og tomat.
En gulerot.
Et glass vann.
Og en kopp kafé au lait.


Ellers har jeg dansa leenge idag. Skal danse litt mer etterpå også. Så har jeg brukt det som står her;
http://www.iform.nu/polopoly.jsp?d=1210&a=4671


håper på å få kjøpt meg en pilates-video snart. vist jeg bare får litt penger snart.

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:48.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 23:49   #16
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

motivasjon?

har hatt en skikkelig dårlig dag idag. til frokost spiste jeg det vanelige. middag også. men etter middag og utover kvelden har jeg bare spist, og spist, og spist. snop, frukt, brus osv. akkurat nå tenker jeg bare at jeg skal gi opp. når jeg gikk på vekta idag, hadde jeg gått opp mangen kilo siden forrige mnd.


jeg trenger noe/noen som kan motivere meg. :/


skikkelig kjipt da. bare fire dager etter at jeg virkelig hadde bestemt meg for å skjerpe meg, så skal dette skje. hm. håper jeg er mer motivert i morgen da..

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:46.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 01:24   #17
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: motivasjon?

[quote][jeg trenger noe/noen som kan motivere meg. :/
skikkelig kjipt da. bare fire dager etter at jeg virkelig hadde bestemt meg for å skjerpe meg, så skal dette skje. hm. håper jeg er mer motivert i morgen da..
/QUOTE]

Har du spist lavkarbo i forkant av dette? Hvor mange dager?

Jeg mister suget på søtt etter 4-5 dager på lavkarbo. men jeg spiser en appelsin om dagen. Appelsiner er skikkelig gode nå , på denne tiden av året.

  Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 04:15   #18
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

prøver på nytt ..

Før vi begynner må du ha helt klart for deg at vi ikke lover 12 kilo vektreduksjon eller at du er i superform til helgen. Det vi derimot lover er synlige resultater og viktigst av alt, resultater som varer. Kiloene du mister består hovedsaklig av fett og ikke muskelmasse som du vanligvis mister ved en "lynkur"


I dette opplegget vil vi ikke gi deg noen konkrete menyer eller matvarer som du skal spise. I stedet vil du få nye retningslinjer som du skal gjennomføre hver uke. Du vil få et eller flere steg som du må ta. På denne måten vil du sakte men sikkert få en ny og bedre livsstil. Det beste du kan gjøre er å fortsette med disse forandringene, selv når du er ferdig med programmet.


Hver forandring skal kjennes lett slik at du ikke blir demotivert til å fortsette. Mange gjør den feilen når de ønsker å gå ned i vekt, å ta alle stegene på en gang. En helt total forandring av livsstil fra den ene dagen til den andre er det ikke mange som takler og gir opp hele programmet kun etter noen dager. Her skal resultatene være større en forandringene. Før du går i gang, skriv opp på et ark de endringene som i denne teksten blir fortalt. For hver uke som går setter du et kryss over de endringene og målene du har gjennomført. Slik får du en oversikt på hva du har klart og hva du har som mål.


Trening
Programmet tar bare for seg kosten, men dersom du trener i tilegg kommer selvsagt resultatene raskere. Den beste effekten sammen med dette programmet får du ved å kombinere styrke og kondisjonstrening. Tren gjerne 2 dager styrke og 2 dager kondisjon/fettforbrenning. Dersom du har mulighet for det er det lurt å trene før frokost. Da er kullhydratdepotene lave og fettforbrenningen blir mye mer effektiv. Drikker du kaffe i tilegg, skiller kroppen ut enda mer fett. Dersom du er redd for å miste muskelmasse, ta en protein-shake før du trener.


Uke 1
Spis mindre mettet fett. Visste du at for å forbrenne fett må du også spise fett. Men dette gjelder ikke mettet fett i samme grad som umettet fett. Mettet fett forekommer i helt vanlige mat og drikkevarer som melk, kjøtt, egg, og sjokolade. Disse matvarene skal du bytte ut med et lettere alternativ. På denne måten får du et lavere energiintak. Nedenfor følger et forslag til hvilke varer du kan bytte ut:


Kjøtt - Spis magert kjøtt (mindre enn 4% fett) Suppler med fisk
Sjokolade - Nøtter, popcorn, til og med sukkertøy er bedre
Egg - Spis kun eggehviten. Denne er proteinrik, plommen inneholder mye fett og kolesterol
Ost - Spis lettost eller kutt det helt ut
Melk - Drikk vann. Du kan til nøds drikke skummet melk, men prøv å unngå
Smør - Dropp smøret, det klarer du i fem uker.


Den andre forandringen du skal gjennomføre denne uken er å spise mer om morgenen og mindre om kvelden. Spis mye til frokost og lunsj. Da har du energi til hele dagen og forbrenningen er også høyere. Spis senest 3-4 timer før du legger deg. Les mer om dette her. Slank deg mens du sover


Uke 2
Spis mer fiberikt i tilegg til mye frukt og grønt. Disse matvarene gir lite energi samtidig som de gir en god metthetsfølelse. Prøv å fordel minst 5 frukter om dagen. Du vil da automatisk spise mindre. Rugfiber er med på å skille ut fett i maten.


Til frokost skal du spise havregryn eller musli. Kellogs Bran flakes kan du spise noen dager som belønning. Alternativ kan du spise grovt brød. Mellom lunsj og frokost skal du spise en frukt. Eple er bra fordi det har et lavt GI innhold. (mer om GI her) I de andre måltidene skal 33 % bestå av grønnsaker


Uke 3
Denne uken får du i lekse å lære alt om den glykemiske index, matvarer med lav GI inkludert. Dette er et verdifult hjelpemiddel til deg som vil komme iform. Gi hjelper til å holde blodsukkeret lavt, slik at du føler deg mindre sulten. Du kan også forbedre fettforbrenningen ved å lære om GI.


Uke 4
I uke 4 skal du øke protein-inntaket. Protein metter bedre enn karbohydrater og øker fettforbrenningen. På samme måte som frukt vil du bli mett, men samtidig spise litt mindre enn du ellers ville ha gjort. Protein er også med på å bygge opp muskelmassen dersom du trener eller hindre at du mister masse dersom du ikke trener. Det er en stor krise, dersom du mister store mengder muskelmasse i løpet av disse ukene. Som du sikkert vet så synker da stoffskiftet ditt betraktelig. Da virker hele opplegget mot sin hensikt. Her kommer noen forslag til proteinrike matvarer. (du kan også drikke proteinshaker)
Eggehvite
Fisk
Skalldyr
Havregryn
Magert kjøtt
Kylling
Tunfisk
Lettyoghurt
Erter, linser og bønner


Uke 5
I løpet av de fire ukene som har gått bør du nå kunne se forandringer. Dersom du ikke gjør det selv, spør familie og venner. Har du trent mye og vekten har gått opp et par kilo. Fortvil ikke. Mest sannsynlig har du lagt på deg muskler og kanskje mistet fett. Du har nå et høyere stoffskiftet enn før du begynte og ukene framover vil bli som en drøm dersom du fortsetter denne livsstilen. Her kommer noen nye forandringer som du skal gjennomføre :


Dersom du av en sosial grunn eller en utskeilse har fått i deg mye fett mat, kan du spise 3-4 piller CLA. Dette binder fett, slik at det ikke blir tatt opp i kroppen.


Drikk 4 liter vann gjennom hele dagen
Innta kosttilskuddet krom hver dag. Dette hindrer søtsuget og kontrollerer blodsukkeret.


Referanse : http://www.paulun.com.vegasys.net/start.php


--


kommer til å gjøre som det står her fremover. tror det kommer til å bli bedre. meg, så ung som jeg er, har jo gjort mangen feil når det gjelder "slanking". har bl.a sluttet å spise. denne gangen vil jeg absolutt ikke gjøre det, og det er derfor jeg leter etter en slags "diett" som passer meg.

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:45.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 14:01   #19
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Dag 6!

dette har jeg spist idag;
08.00 frokost: tre grove skiver med leverpostei, skinke osv. et egg. endel vann. en yoghurt. juice&kaffi.
og nå, sånn ca. klokka ti på ett, spiste jeg et eple og drakk et stort glass vann.


til sammen idag har jeg drukket 2 liter vann! tjoho. satt to litermål med vann inn i kjøleskapet, og nå er det drukket opp var faktisk ganske så godt. kaldt og friskt.


dette skal jeg spise;
17.00 mellom-måltid: er ikke hundre prosent sikker. men tror det blir en skive, et eple og vann.
20.00 middag: laks med poteter & agurksalat.


nam og så sunt!



rart at jeg var så nedfor igår, og nå er jeg bare kjempeglad og fornøyd

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:40.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 15:57   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: prøver på nytt ..

Så fint at du har funnet noe som ser ut til at kan passe deg ! Det eneste jeg har å utsette på Pauluns metode er at han ikke skiller på typen mettet fett, men skjærer alt mettet fett under en kam, for å si det sånn. Det er litt utdatert, men funker sikkert for mange. Minner veldig om South Beach, - bare ikke å strickt.

Vær også oppmerksom på at 5 frukter om dagen inneholder en del sukker, og selv om dette er fruktsukker - kan det gjøre at blodsukkeret / insulin nivået i kroppen kan være på bærtur. Om du blir svimmel og uvell i perioder og får luft i magen kan det altså være frukten. Ta små steg i endringen, så slipper du slike variasjoner i blodsukker og problemer med mage etc.

Dette er i hvertfall en bedre løsning enn å sulte seg.

Ønsker deg lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 16:28   #21
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Sv: prøver på nytt ..

tusen takk for det, nille

ja, er klar over dette med frukten, og kommer nok ikke til å spise så mye frukt pr. dag. jeg har jo diabetes - og det er enda en grunn for å ikke spise 5 stk. om dagen.

__________________




Love,
TrudY
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 21:51   #22
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

..

17.00 mellommåltid: to knekkebrød med servelat&paprika. en banan. et glass vann.
20.20 middag: laks med poteter & agurksalat nam!
og som litt "lørdagsgodt" kjøpte jeg en pose med nøttemix. og så drikker jeg en flaske med olden skogsbær.
kansje det blir en tur med hunden ikveld?

__________________




Love,
TrudY

Sist redigert av HP : 04-03-06 kl 23:36.
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 00:03   #23
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: tsah!

Opprinnelig lagt inn av Ablazed

-- Setter veldig masse pris på å få kommentarer

Jeg har flyttet bloggen din hit jeg. Det er 2 grunner til det. Den første er at du ønsker kommentarer/hjelp - da er en tråd per idag den beste løsningen. Den andre grunnen er at blog seksjonen egentlig ikke er helt klar til bruk enda.

Lykke til med kostholdsendringen! Håper du finner noe som fungerer.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 00:12   #24
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: tsah!

Flott at du føler deg bra i dag, det virker også som om du har spist variert og sunt i dag.

Lykke til

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 00:37   #25
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Sv: tsah!

takktakk melania & HP

__________________




Love,
TrudY
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Beas slankedagbok Bea Åpne dagbøker 81 16-11-07 01:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no