Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-18, 17:44   #1
widwin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2018
Hvor: Philippines
Innlegg: 1
widwin er på en erverdig vei
Question

Noen spørsmål

Hei er helt ny i lavkarbo verden. Leste boka til Skalderman. Spis deg ned i vekt(?) Startet fredag 12/10-18.
Kuttet ut "alt" Spiser bare egg, bacon, kjøttdeig, meierismør,kylling(stekt/grillet,hel, lår, klubber), ribbe, medisterpølse, storfe burger, uten tilbehør,laks både i løs vekt og som filet som skal ovn stekes, majones, reker, tja det var vel det. Har kun spist litt broccoli og ikke noe frukt.

Ikke'no, snop eller kaker.
Savner eple, pære og appelsin...

Så min avhengighet! Pepsi Max! Det går med 1,5 liter hver dag!!

Jeg lurer jo selvfølgelig på om dette ødelegger alt??

På søndag 28/10 veide jeg 110,5 fra 116,7kg ok. Men veide meg idag 30/10 da veide jeg 116,5 Blodverdier er mye bedre og godt på vei mot normal.
Jeg har diabetes 2 En av hovedgrunnene til at jeg begynte med dette.

I de siste dagene har jeg tatt noen blåbær og blandet med Kremtopp fløtekrem_Fett:34g, Karbo:4,5g og Protein: 2,1g som en dessert etter et måltid. Det siste for kvelden. I dag gikk jeg på vekta igjen; 116,2kg

Dette var ikke moro, jeg vet at kroppen kan være sær, men likevel.

Tar veldig gjerne imot råd her for nå er jeg usikker..
Hilsen widwin

widwin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: DavidsowAJ Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 12:29   #2
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Noen spørsmål

Jeg vet ikke så mye om Skaldemanns lavkarbo, så kanskje dette er helt feil, men på det du skriver høres det ut som om du med fordel kan spise litt mer grønt? Brokkoli, blomkål, sellerirot, spinat, salat, agurk, grønn paprika, tomat etc. De karbohydratene du får i deg i løpet av en dag bør primært komme fra grønnsaker.

Når det er sagt så kan det at vekten har hoppet opp igjen kanskje skyldes flere ting. Kiloene er helt sikkert vann fordi kroppen har fått i seg noe som gjør at den har begynt å lagre vannet igjen. Denne vekten forsvinner heldigvis fort igjen når syndebukken fjernes. Noen reagerer veldig på fløte og må holde seg unna på lavkarbokosthold. I ditt tilfelle ville jeg forsøkt å kutte ut fløten igjen og se om det hjelper. Når du er godt inne i ketose kan du forsøke å introdusere fløte igjen i små mengder og se om kroppen reagerer på det. Fløte inneholder også litt karbohydrater, så det kan rett og slett være at du har fått i deg litt for mye karbohydrater og har kommet ut av ketosen?

Pepsi Max er en ting noen reagerer på, og andre ikke. Noen kan drikke store mengder, andre ikke i det hele tatt. Jeg ville uansett anbefalt og være veldig streng den første måneden, og holde seg helt unna sukkererstatninger, erstatningssnacks osv. Det vil gjøre hele prossessen mye lettere om man klarer å venne seg av med det fordi søtsuget forsvinner etterhvert

Lykke til!

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo mat måltid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan svare på noen spørsmål? Lindaplinda Lavkarbo generelt 17 02-10-10 16:51
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 20:57
Har noen spørsmål, jeg ... Gulleline Ketolysekuren 6 09-07-08 17:10
Noen spørsmål medas Generell diskusjon 5 04-05-08 20:41
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no