Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forbrenningste

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 16:19   #1
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Forbrenningste

kjøpte forbrenningste på helsekosten i dag. noen som vet om den faktisk øker forbrenningen eller om det bare er tull? dama bak disken sa selvfølgelig at den virker.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:20   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Hadde den hatt noe særlig effekt uten om å gjøre deg så mett at du spiser mindre, hadde den nok vært solgt på apotekt!
På resept!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:23   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Det er jo bevist at visse stoffer som f.eks grønn te skal ha en gunstig effekt på forbrenninga.. Men det er liksom snakk om bitteliten effekt.. Sikkert ikke merkbar engang

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:37   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Det spørs hva du mener med at den "virker", da.

Selvsagt går man ikke ned ti kilo bare ved å drikke te liksom. Det er det vel ingen som tror heller? Men det finnes urter som stimulerer forbrenningen, ja

Les litt mer her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2745

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:50   #5
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: forbrenningste

takk for svar
den smaker i hvertfall godt, så jeg kan vel drikke den uansett. men det hadde jo vært kult om den også har noe virkning på forbrenninga, for den var ganske dyr.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:59   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Det som er med sånne pulverteer er nettopp at de er ganske dyre, og at du må drikke en god del av dem for å få effekt. Så kostnaden er stor ... Jeg har funnet ut at det er bedre å drikke rene urteteer til en billig penge. F eks basete, som er et kjempefint supplement for vekttap - den funker bla a godt for å få ut slaggstoffer fra mine muskler, som har lett for å bli fulle av melkesyre fordi jeg har ME. Bare én kopp kan faktisk gjøre meg helt fin igjen. Den boksen er kjempedrøy og koster ikke mer enn 36,50 ... (Og hadde det vært i gamle dager, så hadde man fått den på apoteket, med kunnskap attpå, men i dag er det dessverre farmasien som råder ...)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:09   #7
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det som er med sånne pulverteer er nettopp at de er ganske dyre, og at du må drikke en god del av dem for å få effekt. Så kostnaden er stor ... Jeg har funnet ut at det er bedre å drikke rene urteteer til en billig penge. F eks basete, som er et kjempefint supplement for vekttap - den funker bla a godt for å få ut slaggstoffer fra mine muskler, som har lett for å bli fulle av melkesyre fordi jeg har ME. Bare én kopp kan faktisk gjøre meg helt fin igjen. Den boksen er kjempedrøy og koster ikke mer enn 36,50 ... (Og hadde det vært i gamle dager, så hadde man fått den på apoteket, med kunnskap attpå, men i dag er det dessverre farmasien som råder ...)

Interessant! Og denne får man på helsekost?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:15   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Interessant! Og denne får man på helsekost?

Av merket Helios, står sammen med teene.

Jeg kan ikke garantere for noen virkning altså, og jeg har enda ikke brukt den på daglig basis i lengre tid, men jeg har den alltid i hus og bruker den som førstehjelp enten jeg har disse tunge armene og beina mine eller halsbrann. Har faktisk brukt den mot hangover også. Men skal den ha noen virkning på vektnedgang bør man nok drikke et par kopper daglig eller mer

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:17   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det som er med sånne pulverteer er nettopp at de er ganske dyre, og at du må drikke en god del av dem for å få effekt. Så kostnaden er stor ... Jeg har funnet ut at det er bedre å drikke rene urteteer til en billig penge. F eks basete, som er et kjempefint supplement for vekttap - den funker bla a godt for å få ut slaggstoffer fra mine muskler, som har lett for å bli fulle av melkesyre fordi jeg har ME. Bare én kopp kan faktisk gjøre meg helt fin igjen. Den boksen er kjempedrøy og koster ikke mer enn 36,50 ... (Og hadde det vært i gamle dager, så hadde man fått den på apoteket, med kunnskap attpå, men i dag er det dessverre farmasien som råder ...)

Hva heter den? Rett og slett Basete? På vanlig helsekost?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:18   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hva heter den? Rett og slett Basete? På vanlig helsekost?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:18   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det spørs hva du mener med at den "virker", da.

Selvsagt går man ikke ned ti kilo bare ved å drikke te liksom. Det er det vel ingen som tror heller? Men det finnes urter som stimulerer forbrenningen, ja

Hadde det vært sånn hadde jeg nok vært på minus-siden vektmessig! Lille Gubben kaller meg Teskjekjerringa.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:42   #12
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Av merket Helios, står sammen med teene.

Jeg kan ikke garantere for noen virkning altså, og jeg har enda ikke brukt den på daglig basis i lengre tid, men jeg har den alltid i hus og bruker den som førstehjelp enten jeg har disse tunge armene og beina mine eller halsbrann. Har faktisk brukt den mot hangover også. Men skal den ha noen virkning på vektnedgang bør man nok drikke et par kopper daglig eller mer

Takker!
Da blir det og prøve vertfall..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:44   #13
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: forbrenningste

ja, den må kjøpes inn

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:12   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: forbrenningste

Basete er sikkert ikke dumt for oss på lavkarbo som spiser en god del syre-mat.
Men det smaker vel kjipt?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:22   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Basete er sikkert ikke dumt for oss på lavkarbo som spiser en god del syre-mat.
Men det smaker vel kjipt?

Det er nettopp det. Det hjelper på syrebalansen

Den smaker helt ok, faktisk. Ikke sånn super-supergodt, men det er ikke noe problem å drikke den, altså. Tror det er fennikelfrø i den, det gir jo litt søt smak. Veldig mild.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:33   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hadde det vært sånn hadde jeg nok vært på minus-siden vektmessig! Lille Gubben kaller meg Teskjekjerringa.

Hehe

Jeg er også veldig glad i te, men mest ordentlig te, svart te ... Det er derfor jeg aldri får i meg nok urtete

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:35   #17
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Forbrenningste

nok urtete *fnis* hvor mye er det da?

Jeg og drikker mest svart te. For tiden har jeg en veldig god en med kanel. Nam!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:51   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenningste

Nei, si det Men svart te har ikke så veldig mange helsemessige fordeler, da ... Skulle egentlig drukket minst en kopp base-te daglig.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:55   #19
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Forbrenningste

pyttsann, ikke alt kan handle om antall helsemessige fordeler, svart te er godt og det er jo ikke sånn at man bøtter inn litervis pr dag.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:56   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenningste

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

pyttsann, ikke alt kan handle om antall helsemessige fordeler, svart te er godt og det er jo ikke sånn at man bøtter inn litervis pr dag.

Nei, kanskje bare én liter

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:58   #21
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbrenningste

Takk, Frøy, med fenikkel liker jeg den nok ikke Men du, svart te er full av mangan og antioksydanter. Drikker du tre-fire kopper te får du i deg dagsdosen din med mangan (så jeg er overdosert Ikke usunt etter min forståelse. Putter du melk oppi mister den sin sunne effekt(antioksidanter), men jeg håper den tåler soyamelk som jeg bruker. Se på den nye te-tråden jeg har lagd nå da, dere som vil dele hva dere liker av te med hensyn til smak.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:06   #22
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenningste

Jeg tenkte faktisk på å lage en urtetråd selv, men jeg er nok mer opptatt av virkning enn av smak, jeg da. Og smaken er jo så forskjellig ...

Jeg sier ikke at svart te er usunt, men den tar (for min del) ofte plassen til mer nyttige ting som urtete . Det er dessuten syredannende, kan være tøft for magen (garvesyre) og inneholder også mye fluor, som ikke er så bra. Det gjør for øvrig grønn te også (som jo også er te).

Men te er kos da

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:22   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbrenningste

Ok, men helseeffekten er ikke uinteressant det heller, så bruk gjerne samme tråd til det, eller du kan lage en ny om det. For meg hjelper det lite om det er sunt om det ikke er mulig å drikke pga dårlig smak. Det er nettop helsegevinsten jeg også er interessert i; å finne gode og sunne teer/teblandinger.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:33   #24
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbrenningste

http://www.tenneroghelse.no/default....=34&article=17
Leste denne artikkelen fordi du nevnte fluor. Alt med måte, sier jeg. Fluor finnes naturlig i mat og vann så det er kunstig å bruke ekstra.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
te, urtete


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forbrenningste... cathrine Kosttilskudd 2 23-08-04 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no