Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Te-Tråden

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-07, 13:06   #51
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

London Fruit & Herb, Green Tea Variety Pack of Four Flavors

London Fruit & Herb, Green Tea Variety Pack of Four Flavors
Dette er en pakke med veldig gode smakstilsatte grønne teer. Har tidligere drukket veldig mye av disse men har fått litt avsmak på dem i det siste. Akkurat nå er jeg på en hærlig Rooibos trip og har flere typer jeg varierer mellom.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:20   #52
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden ( TeTråden )

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Jeg har den lakris teen til yogi..smaker mer krydder synes jeg da..
Hvor får man tak i den lakrisrota da?

Enig - mer kryddersmak, ja. Den lakisrotteen får man også på helsekost - de har alle mulige rene urter. Min var i en sånn pappboks fra Helios.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 18:38   #53
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Te-Tråden ( TeTråden )

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

inspirert av Frøys elleville te-handling i dag så løp jeg ned i sentrum og kjøpte denne. Så god!!!! Nam!
Fikk lyst på den andre de hadde også, Twinings Voyage afrikansk et eller annet med ananas.... Mmmm.

ikke sant den er god!!! men bare med litt fløte eller melk i..annars blir den litt sterk..

Har ikke smakt den afriknske typen,men chai typen har jag smakt! den er god(visss man liker søt thè)

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:15   #54
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Te-Tråden ( TeTråden )

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

ikke sant den er god!!! men bare med litt fløte eller melk i..annars blir den litt sterk..

Har ikke smakt den afriknske typen,men chai typen har jag smakt! den er god(visss man liker søt thè)

Ja den chai-en er den beste chai-typen jeg har funnet i pose-form!!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 19:48   #55
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Te-Tråden ( TeTråden )

Sjokoladete

Var i en innvandrerbutikk hvor jeg fant det, og innholdet var hhv. Rooibos, dextrose, bjørnebærblader, johannesbrød og sjokoladearoma. (Produsent: Dogodan)

Per pose så er det

kcal: 4
protein 0.2
karbo: 0.72

Jeg skrev opp dette på telefonen, og tenkte at det kunne være en løsning for godtesyke dager, men ble litt usikker på dextrose (druesukker??) da det ser ut som jeg uansett ikke tåler sukker veldig godt. Men uansett må det være en god ide for de som tåler sukkeret godt, hvis det ikke smaker helt forferdelig da..

Noen som har forsøkt?

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:17   #56
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: Te -Tråden

min yndlingste:

"Fennel Liquorice" fra "Hampstead Tea", kan kjøpes i helsekostbutikker.

"Hampstead Tea" = "Biodynamic, Organic and Fairtrade" produkter
http://www.hampsteadtea.com/fennelLiquorice.php

-Frøya

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:25   #57
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Te -Tråden

Ble inspirert til å drikke te igjen nå!
Har selv hatt god erfaring av urteteen Basete. Helt grei å drikke den, og den gjør godt, føler jeg.

I morgen må jeg gå ned i helsekostbutikken for å kjøpe mer.
Det går altså an å venne seg av med søtsmak i te. Det blir bitrere, men det går bra. Men melk må jeg ha i.
Synes grønn te er godt, men den må absolutt ikke smake lakris. Og lakrisrot-te er vel noe av det verste jeg vet, så smaken er forskjellig, hehe.
Er ikke mer kresen enn at jeg drikker vanlig svart te, bare jeg får litt melk oppi. Og det er bare til jul at jeg få lyst på noen smakstilsetninger. De gjør seg som regel ikke så godt når en ikke har sukker oppi. Og suketter vil jeg ikke ha!
Men i morgen må jeg hen og fylle opp lageret.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 14:47   #58
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Te -Tråden

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Nå drikker jag Twinings Voyage Brazilian baia nyyydelig med en skvätt fløte og en sukkett...

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

inspirert av Frøys elleville te-handling i dag så løp jeg ned i sentrum og kjøpte denne. Så god!!!! Nam!

Mmmmm ... Utrolig god! Tusen takk for teen, Enid! Sitter og drikker den nå, egentlig hadde venninna mi valgt akkurat den posen, men heldigvis for meg likte hun den ikke, så jeg tok over koppen hennes Hun likte faktisk ingen av de teene jeg har, så hun løp ned til seg selv og hentet den eneste hun liker ("Sweet Chili"-te fra Yogi).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 10:21   #59
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Oi, denne tråden har jeg ikke sett før!
Jeg hadde i alle fall en vakker te-opplevelse her om dagen på Edwards kaffebar i Thorvald Meyers gt på Grünerløkka.
Jeg elsker chai latte, som av to av tre grunner er nei og fy.
MEN! Så fant jeg ut sammen med dama bak disken at jeg kunne drikke det med steama soyamelk, og ha i natreen-suketter!
Selvfølgelig ble den ikke helt lik originalen, men det vakke langt unna, og på sin måte var den minst like god!
Yay!
De kan gjøre det samme på Fru Hagen, og venninna mi som jobber der har nå lovet å be dem ta inn natreen-suketter også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 12:57   #60
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av Tingeling, her.

mm. jeg har holdt meg helt unna te, jeg.. var usikker på om det enkli var karb i te ? London fruit and herb for eksempel - helt lov ???

Ser det er en stund siden spm, men svarer lell: På alle mine pakker med skikkelig merking av frukt- og/eller urtete står det 1 karb per servering (kopp på ca 2 dl).

mvh te-fantasten (jeg lager chai selv,har baåde indisk, afrikansk og afghansk oppskrift).

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 13:00   #61
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

(jeg lager chai selv,har baåde indisk, afrikansk og afghansk oppskrift).

Bring'em on!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 13:58   #62
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Bring'em on!

Here it comes : For alle typene er utgangspunktet svart, ren Ceylon-te (jeg kjøper kg's-pakker på type internasjonal mat-butikk ("innvandrerbutikker")

Afghansk: en neve te legges i te-boksen/-glasset, strø over 1 ss grønne kardemommekjerner (hele belger, fås på pose samme sted) og fortsett til boksen/glasset er fullt. Min favoritt-te. Dette funker også bra til kaffe, 1 ss i filteret el kanna

Indisk: Krydder du skal bruke: Hel, grønn kardemomme, tørka ingefær (jeg kjøper frisk rot, skjærer i små, små ternnger (2-3x2-3 mm), alternativt strimler og tørker i ovenen på 100 grader/75 hvis varmluft, ca 1 time, til de er tørre), kanelbark og vaniljestang (helst burbon). Ingefæren må være kald før du legger i boks/glass.

Mengdeforhold på krydderet: 1 ss grønn kardemomme, 1/2 ss kanelbark i biter (knekk den), 1 ts ingefær (mer om du liker at den varmer i munnen), 3 cm vaniljestang splittet og i biter. Noen bruker også stjerneanis, som gir en distinkt lakris-smak, men da foretrekker jeg heller bare svart te og stjerneanis som lakris-te.

Så tar du en neve svart te, 1 del hver av krydderne (angitt mengde) osv til glasset er fullt (bruker alltid glass fordi den ser så vakker ut).

Afrikansk: Som indisk, men bytt vaniljestanga ut med hel svart pepper, ca 1/2 ts per "lag" med te.

Kos dere, alle kan drikkes "bar", men løftes, spes den indiske, om de serveres med steamet melk/soyamelk (for de som klarer det... )

Kos dere! Dedn afghanske varianten er også veldig god som is-te.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 14:23   #63
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Here it comes : For alle typene er utgangspunktet svart, ren Ceylon-te (jeg kjøper kg's-pakker på type internasjonal mat-butikk ("innvandrerbutikker")

Afghansk: en neve te legges i te-boksen/-glasset, strø over 1 ss grønne kardemommekjerner (hele belger, fås på pose samme sted) og fortsett til boksen/glasset er fullt. Min favoritt-te. Dette funker også bra til kaffe, 1 ss i filteret el kanna

Indisk: Krydder du skal bruke: Hel, grønn kardemomme, tørka ingefær (jeg kjøper frisk rot, skjærer i små, små ternnger (2-3x2-3 mm), alternativt strimler og tørker i ovenen på 100 grader/75 hvis varmluft, ca 1 time, til de er tørre), kanelbark og vaniljestang (helst burbon). Ingefæren må være kald før du legger i boks/glass.

Mengdeforhold på krydderet: 1 ss grønn kardemomme, 1/2 ss kanelbark i biter (knekk den), 1 ts ingefær (mer om du liker at den varmer i munnen), 3 cm vaniljestang splittet og i biter. Noen bruker også stjerneanis, som gir en distinkt lakris-smak, men da foretrekker jeg heller bare svart te og stjerneanis som lakris-te.

Så tar du en neve svart te, 1 del hver av krydderne (angitt mengde) osv til glasset er fullt (bruker alltid glass fordi den ser så vakker ut).

Afrikansk: Som indisk, men bytt vaniljestanga ut med hel svart pepper, ca 1/2 ts per "lag" med te.

Kos dere, alle kan drikkes "bar", men løftes, spes den indiske, om de serveres med steamet melk/soyamelk (for de som klarer det... )

Kos dere! Dedn afghanske varianten er også veldig god som is-te.

Tusen takk for oppskrift, BiB! Kult! Man tenker liksom ikke på at te er sammensatt av alt dette.

Jeg lurer på om jeg er verdens mest soya-tolerante person, jeg kjenner hverken bismak her eller der på et eneste soyaprodukt jeg har spist. Men jeg er kanskje herda etter snart et tiår som veggis, og storfan av helios- og life sitt gode (og dyre) utvalg.
Tåler ikke melk noe særlig (med fløte som unntak) og soyamelk gir meg akkurat den samme tilfredsstillelses når jeg hungrer etter melk.
Det er en barndomsgreier det der, det med iskald melk. Til nybakt brød med bare smør, eller nylaga sjokoladekake. Men de dager er forbi...

(Der skled jeg litt ut....)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 14:35   #64
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Tusen takk for oppskrift, BiB! Kult! Man tenker liksom ikke på at te er sammensatt av alt dette.

Jeg lurer på om jeg er verdens mest soya-tolerante person, jeg kjenner hverken bismak her eller der på et eneste soyaprodukt jeg har spist. Men jeg er kanskje herda etter snart et tiår som veggis, og storfan av helios- og life sitt gode (og dyre) utvalg.
Tåler ikke melk noe særlig (med fløte som unntak) og soyamelk gir meg akkurat den samme tilfredsstillelses når jeg hungrer etter melk.
Det er en barndomsgreier det der, det med iskald melk. Til nybakt brød med bare smør, eller nylaga sjokoladekake. Men de dager er forbi...

(Der skled jeg litt ut....)

... så heldig du er som ikke kjenner bi-smaken!! (bare for å følge opp "utskliinga" ) Jeg savner alle de gode tingene steamet melk kan brukes til, men soyamelk funker bare ikke for meg, med unntak av den med smak som er proppfull av sukker, da

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 14:53   #65
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Te-Tråden

Må visst bare abbonere på denne tråden ja.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:23   #66
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Te-Tråden

Ble overtalt av en venninne til å prøve en ny te på café i går:
Yogi Tea Green Chai! OMG!
Skal jeg iallefall kjøpe!
http://www.goodnessdirect.co.uk/cgi-...il/758858.html

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:29   #67
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Ble overtalt av en venninne til å prøve en ny te på café i går:
Yogi Tea Green Chai! OMG!
Skal jeg iallefall kjøpe!
http://www.goodnessdirect.co.uk/cgi-...il/758858.html

Den er GOD! Har den på Helios

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:33   #68
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er ikke så glad i te, men skal jeg først drikke det blir det iallefall ikke fra dagligvaren!! De er jo helt smakløse.

Jeg drikker fruktteene fra London Fruit & Herb, den med jordbær og vanilje er utrolig god, samme med eple & kanel og blåbær.

Ellers er jeg litt mer glad i krydderteer, som de fra Yogi-te. Den med kanel er vanvittig god, den med sjokolade er også ganske god. Dufter som varm kakao med kanel.

Her kan du lese litt om Rooibos:

Rooibos

Hvor finner man te fra London Fruit & Herb Company? Hadde aldri hørt om det før jeg smakte en sånn på en veikro på ferie nå. Og den var jo kjempegod! Mye bedre smak enn Twinings og Lipton. De har jammen blitt så smakløse at. Alle smaker jo bare tilnærmet Earl Grey.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:54   #69
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er ikke så glad i te, men skal jeg først drikke det blir det iallefall ikke fra dagligvaren!! De er jo helt smakløse.

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Hvor finner man te fra London Fruit & Herb Company? Hadde aldri hørt om det før jeg smakte en sånn på en veikro på ferie nå. Og den var jo kjempegod! Mye bedre smak enn Twinings og Lipton. De har jammen blitt så smakløse at. Alle smaker jo bare tilnærmet Earl Grey.

Tips: lag te av løse blader i stedet for poser. Smaken kan ikke sammenlignes!

London F&H får du kjøpt på helsekostbutikker.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:33   #70
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Te-Tråden

En del dagligvarebutikker har også London Herbs. Knallgode de ja!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 03:52   #71
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Ser det er en stund siden spm, men svarer lell: På alle mine pakker med skikkelig merking av frukt- og/eller urtete står det 1 karb per servering (kopp på ca 2 dl).

mvh te-fantasten (jeg lager chai selv,har baåde indisk, afrikansk og afghansk oppskrift).

Bare minne rom denne for de av oss som teller nøye

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 10:11   #72
Nenne
Juniormedlem
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 36
Nenne er på en erverdig vei

Sv: Te-Tråden

Noen som har erfaring med Oolong te ? Skal ha økt effekt på forbrenningen, mer enn grønn te..... Såvidt jeg har funnet ut selges det bare i løsvekt og har ikke ramla over noen tebutikker enda....

Nenne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 10:52   #73
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Noen som har erfaring med Oolong te ? Skal ha økt effekt på forbrenningen, mer enn grønn te..... Såvidt jeg har funnet ut selges det bare i løsvekt og har ikke ramla over noen tebutikker enda....

Er i alle fall kraftig vanndrivend epå meg. Brukte det mye før, smaker godt. Men, husk, ingen te skal regnes inn i vanninntaket per dag, nettopp fordi den er vanndrivende.

mvh meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 02:06   #74
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Te-Tråden

Sweet Peppermint fra London Fruit & Herb Company. OMG!!!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 10:43   #75
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Te-Tråden

Jeg liker Yogi - Jamaica, med kanel. Det sies jo at ekte kanel har en god effekt på insulinreguleringen i kroppen.


Så har jeg to favoritter til, det er en stimulerende te som heter kapha, den er med ingefær, kryddernellik pepper, krdemomme, gurkemeie og safran. Den er himmelsk mot forkjølelse og kiler godt i smaksløkene.

Jeg har også Vata-teen, den er mildere, men veldig god. Jeg har lyst å prøve de fleste produktene fra denne leverandøren.
*legger linken her så jeg finner den igjen*

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
te


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44
Stressmestringsråd tråden Summer Fysisk og mental helse 9 14-03-05 17:43
Den store tråden for fest, lek og moro guro Generell diskusjon 2 02-02-05 16:17
Tips/ønske til tråden om bøker Fedonisten Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 17-06-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no