Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Grønnkål karboinnhold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-15, 08:19   #1
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Grønnkål karboinnhold

har prøvd å søke etter svar på her, og googla litt men blir ikke klokere. Kjøper grønnkål på rema og på posen står det 2,2 i kh innhold. Men på matvaretabellen står det 5,7. Er det noe med kostfiber som skal trekkes fra?

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 01:37   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: grønnkål karboinnhold

Det står 2,2 g per 100 g når jeg søker på matvaretabellen...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 23:39   #3
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Grønnkål karboinnhold

Merkelig. Hvilken matvaretabell bruker du? På den som hører til dette forumet står der 5,7...

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-15, 11:28   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Grønnkål karboinnhold

Ah, jeg søkte på matvaretabellen.no, jeg. Trodde det var den du søkte i. Men hvis det står 5,7 er det nok tatt fra en amerikansk side. I USA er ikke fiber trukket fra.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg matvaretabellen grønnkål.JPG (70,3 KB, 6 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-08-15, 23:31   #5
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Grønnkål karboinnhold

Takk for svar�� satser på du har rett for det er sååå godt i suppe��������

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-15, 21:52   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Grønnkål karboinnhold

Gikk for moro inn på bama.no og der står det 2,2 gram.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 13:56   #7
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnkål karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

Takk for svar�� satser på du har rett for det er sååå godt i suppe��������

Suppeoppskrift? Tusen takk
Jeg teller ikke kh lenger (pga. at jeg trives med lavkarbomat og ikke trenger å gå ned mer), men grønnkål er jo supermat, og jeg har ikke fått til å lage noe med den før...

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 08:46   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Grønnkål karboinnhold

Smørsteikt grønnkål er mitt favoritt-tilbehør til det meste om dagen. Ja også grønnkålchips da

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 13:59   #9
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnkål karboinnhold

Smørstekt, chips :-) høres veldig godt ut. Jeg vil så gjerne like å spise denne supersunne matvaren
I Danmark spiser de ofte grønlangkål, oppskriften funker helt sikkert også uten hvetemel:
1500 gram Grønkål, hakket, dybfrost
50 gram Smør
2 dl. Piskefløde
2 spsk. Hvedemel
Salt
Peber
Muskat *
Tø kålen op i en sigte og pres væden fra. Lad snurre 5-10 minutter i gryde med halvdelen af smørret og hele piskefløden. Rør en smørbolle af melet og resten af smørret og bland den i grønkålen under omrøring. Spæd med sky fra skinken (grønlangkålen skal have en fast konsistens). Smag til medsalt, peber, muskat (og evt. sukker) og kog det hele godt igennem.
Read more at http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifte...LWgrv2aYCe3.99

__________________


Sist redigert av Dilly : 10-08-15 kl 14:05.
Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 17:46   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Grønnkål karboinnhold

Jeg smørsteker grønnkål med baconterninger, svart pepper og en skvett balsamicoeddik.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 09:11   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Grønnkål karboinnhold

Jeg lager også kremet grønnkål. Hiver som oftest kålen i panna etter å ha steikt kjøttet, surer det litt. Klasker på litt CF og evt litt vann, krydrer og voila, saus og grønnsaker er klart på et blunk Kan jo selvfølgelig også tilsette løk og andre grønnsaker om man vil det

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønnkål kloppsi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 08-10-14 16:43
Karboinnhold Rikkenpetersen Spørsmål og svar 0 18-09-11 20:17
Karboinnhold i egg Kreta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 02-03-09 16:08
Grønnkål Tone Oppskrifter 2 25-09-08 13:21
GRØNNKÅL smosje Lavkarbo generelt 19 06-06-06 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no