Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-10, 16:57   #251
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei alle sammen :-)
da var jeg over i fase 2, litt spent om hvordan vektnedgangen blir... gikk ned 6,7 i fase en fulgte alt til punkt å prikke så hadde nok håpet på mer men :-) det går nedover.
stemmer det at mange her følger fase 2 og fase 1 litt etter som de ønsker?
jeg spurte om det å gå over på fase 1 igjen etter 30 dg i fase 2 men det var nei.
går man ikke ned mindre i fase 2?
håper noen kan svare meg .-)

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:25   #252
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

hei alle sammen :-)
da var jeg over i fase 2, litt spent om hvordan vektnedgangen blir... gikk ned 6,7 i fase en fulgte alt til punkt å prikke så hadde nok håpet på mer men :-) det går nedover.
stemmer det at mange her følger fase 2 og fase 1 litt etter som de ønsker?
jeg spurte om det å gå over på fase 1 igjen etter 30 dg i fase 2 men det var nei.
går man ikke ned mindre i fase 2?
håper noen kan svare meg .-)

Gratulere med gjennomført fase 1 og et flott resultat så langt

Du bør følge fase 2 like slavisk som fase 1, og vekttapet vil da fortsette - kanskje ikke i samme tempo som i fase 1, men dette varierer fra person til person

Jeg er en av dem som veksler litt mellom fase 1 og 2 (ikke nå når jeg er i fase 1 da, men når jeg offesielt er i fase 2 ), men da er det etter avtale med legen min. Har veldig lav fettforbrenning bl.a pga PCOS, og vet av erfaring at den stopper helt opp selv ved veldig lavt karbo-inntak. Så for meg er det nesten et must å ta en uke i fase 1 innimellom for å holde vektreduksjonen i gang.

Oppfordrer deg til å følge legens råd, og heller ta opp temaet igjen når du har vært i fase 2 noen uker

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 19:53   #253
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Gratulerer med ned! Kjempebra! :-)

Jeg gikk ned 6,6 i Fase 1, så du skal være fornøyd med 6,7! Tror ikke det er uvanlig nedgang. Det er over snittet, sa min veileder, men husker ikke nå hva snittet var.

Jeg hopper ikke fram og tilbake mellom Fase 1 og Fase 2. Fase 1 er jo en kickstart for å komme i gang, komme i ketose og få et kjapt vekttap i starten, for å få mer motivasjon til å gå videre. I fase 2, som du kan være i, i 8 uker, skal du ha proteinmiddag hver dag. En Fase 1 skal alltid følges opp av en Fase 2 og en Fase 2 skal alltid følges opp av en Fase 3, sier min veileder.

Det er jo tøft for lever og nyre å være i ketose, det er derfor vi blir fulgt opp med blodprøver, skal drikke mye og det er derfor vi må ta alle vitaminene som vi må.

Jeg har to uker igjen i Fase 1 før jeg igjen går over i Fase 2. Jeg synes vekttapet var kjempebra i Fase 2 også. Gikk ned jevnt og trutt 0,5 - 1 kilo per uke. Jeg er i runde to, begynte i september og har gått Fase 1 - 2 - 3 og nå er jeg i gang igjen.

Du klarer fint dette om du vil! Gled deg over at du nå får spise litt god kylling, fisk og rent kjøtt sammen med alle de gode grønnsakene! Vekta skal nok gå ned, skal du se! En dag om gangen! :-)

Lykke til!


Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

da var jeg over i fase 2, litt spent om hvordan vektnedgangen blir... gikk ned 6,7 i fase en fulgte alt til punkt å prikke så hadde nok håpet på mer men :-) det går nedover.
stemmer det at mange her følger fase 2 og fase 1 litt etter som de ønsker?
jeg spurte om det å gå over på fase 1 igjen etter 30 dg i fase 2 men det var nei.
går man ikke ned mindre i fase 2?
håper noen kan svare meg .-)

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:03   #254
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Gratulerer med ned! Kjempebra! :-)

Jeg hopper ikke fram og tilbake mellom Fase 1 og Fase 2. Fase 1 er jo en kickstart for å komme i gang, komme i ketose og få et kjapt vekttap i starten, for å få mer motivasjon til å gå videre. I fase 2, som du kan være i, i 8 uker, skal du ha proteinmiddag hver dag. En Fase 1 skal alltid følges opp av en Fase 2 og en Fase 2 skal alltid følges opp av en Fase 3, sier min veileder.

Rart, for på møtet vårt idag - nevnte kurslederen at man nettopp kan bytte litt på med fase 1 og fase 2, når man er i fase 2 . MEN det var viktig at disse to periodene ikke utgjorde mer enn 90 dager tilsammen.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:48   #255
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg sa ikke at du ikke KAN, men jeg sa at jeg ikke gjør det. jeg har ikke spurt om muligheten, men jeg vet noen gjør det. Jeg har ikke behov for å gjøre det. Vet bare at jeg ikke skal gå lenger enn fire uker på Fase 1. Etter at jeg har begynte med middag, ser jeg absolutt ikke behovet for å kutte ut middagen i Fase 2. Om jeg ikke en dag/kveld må ty til en bar o.l. ved middagstider fordi jeg ikke er hjemme og kan lage meg noe ordentlig.

I Fase 2 tar jeg gjerne middagen til lunsj. Hvis de har fersk, ren fisk i kantinen, spiser jeg det og så tar jeg heller en bar o.l til middag senere istedenfor middag. Bytter plass. Må benytte anledningen tl å få i meg fisk når jeg kan.

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Rart, for på møtet vårt idag - nevnte kurslederen at man nettopp kan bytte litt på med fase 1 og fase 2, når man er i fase 2 . MEN det var viktig at disse to periodene ikke utgjorde mer enn 90 dager tilsammen.

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 09:12   #256
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

hei alle sammen :-)
da var jeg over i fase 2, litt spent om hvordan vektnedgangen blir... gikk ned 6,7 i fase en fulgte alt til punkt å prikke så hadde nok håpet på mer men :-) det går nedover.
stemmer det at mange her følger fase 2 og fase 1 litt etter som de ønsker?
jeg spurte om det å gå over på fase 1 igjen etter 30 dg i fase 2 men det var nei.
går man ikke ned mindre i fase 2?
håper noen kan svare meg .-)

Hei! Første gang man går på denne kuren ville jeg følge den så slavisk du kan....og følge veilederen.
Men hvis du har behov for å gå igjennom dette en gang til og kjenner kroppen din og hva den tåler, kan du mikse og trikse litt mer. Det gjør jeg, og det går kjempebra. MEN- dette er altså min andre runde på ED, og jeg vet hva jeg tåler og ikke tåler. Min private tilpasning gjør det lettere for meg å greie å gjennomføre denne andre runden, da man naturlig nok er litt mer lei av regimet. Jeg tåler mer karbs nå enn jeg gjorde første gang. For noen er det omvendt.... Jeg har også en god vektnedgang når jeg er i fase 2.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 09:58   #257
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

min 6 dag i fase 2 og det går bra , har egentlig ikke så veldig lyst på mat,så det blir gjerne noe med egg ,ommelett eggerøre eller bare stekte egg,, med salat
laget en bolle med salat i går kveld ,men den fristet ikke da ,, så skjeiet ut med et stykke fedonbrød med reker på,,tror ikke katastrofen har ødelagt noe
i dag har jeg tengt og lage en slags tako har jo all den salaten jeg kan bruke, egentlig kjøttdeig med salat,,
også er jeg hjemme i dag, går på antibiotika , er visst mulig en urinveisinfeksjon sier legen,,, har aldri hatt noe sånt , så ble i grunn overasket, for har ikke de symtomene som er vanlig ,,men får håpe det bare er det , at det ikke er noe mer alvorlig ..

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 01:56   #258
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

ja så ble fredagskvelden en solid sprekk uf ,,at det går ann ,, reiste meg plutselig opp , rett før butikken stengte ,fikk det for meg at jeg bare måtte ,kjøpe noe tull ,sjokolade is og kake ,, dyttet inn i gapet
kjøpte alt for mye ,, sikkert redd for ikke å få i meg nok , velklarte bare å få i meg en del ,men mer enn nok,,angeren tar meg her ,,men spist er spist ,og er kvalm
fortsetter i bra spor i morgen igjen,, lykke til til meg

er jo solid desperat da når,en kjører ut i 10 kuldegrader og kjøper bare tull
skulle ønske butikken stengte kl 4 som før i tida

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 09:59   #259
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

ja så ble fredagskvelden en solid sprekk uf ,,at det går ann ,, reiste meg plutselig opp , rett før butikken stengte ,fikk det for meg at jeg bare måtte ,kjøpe noe tull ,sjokolade is og kake ,, dyttet inn i gapet
kjøpte alt for mye ,, sikkert redd for ikke å få i meg nok , velklarte bare å få i meg en del ,men mer enn nok,,angeren tar meg her ,,men spist er spist ,og er kvalm
fortsetter i bra spor i morgen igjen,, lykke til til meg

er jo solid desperat da når,en kjører ut i 10 kuldegrader og kjøper bare tull
skulle ønske butikken stengte kl 4 som før i tida

Ja, dette skjer av og til....Må innrømme at jeg hadde en liten sprekk i går sjøl.... "Helt av seg selv" gikk kroppen min og hentet en av min sønns twix og puttet inn i munnen....Følte meg som en zoombie, akkurat som om jeg bare var helt paralysert, og ikke kunne stoppe meg selv Twixposen har ligget der hver helg (min sønns helgegodt), uten at det har plaget meg altfor mye, men igår gikk det ikke....
Det er vel sånn at til vanlig preller fristelsene av, men innimellom får man svake øyeblikk hvor man må være innestengt på glattcelle for å unngå å ramle utpå

Hemmeligheten er å greie å begrense skaden til gjerningsøyeblikket, så idag fortsetter vi som før, så går det nok bra,får vi håpe!

Lykke til til deg også!!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 10:54   #260
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

ja så ble fredagskvelden en solid sprekk uf ,,at det går ann ,, reiste meg plutselig opp , rett før butikken stengte ,fikk det for meg at jeg bare måtte ,kjøpe noe tull ,sjokolade is og kake ,, dyttet inn i gapet
kjøpte alt for mye ,, sikkert redd for ikke å få i meg nok , velklarte bare å få i meg en del ,men mer enn nok,,angeren tar meg her ,,men spist er spist ,og er kvalm
fortsetter i bra spor i morgen igjen,, lykke til til meg

er jo solid desperat da når,en kjører ut i 10 kuldegrader og kjøper bare tull
skulle ønske butikken stengte kl 4 som før i tida

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Ja, dette skjer av og til....Må innrømme at jeg hadde en liten sprekk i går sjøl.... "Helt av seg selv" gikk kroppen min og hentet en av min sønns twix og puttet inn i munnen....Følte meg som en zoombie, akkurat som om jeg bare var helt paralysert, og ikke kunne stoppe meg selv Twixposen har ligget der hver helg (min sønns helgegodt), uten at det har plaget meg altfor mye, men igår gikk det ikke....
Det er vel sånn at til vanlig preller fristelsene av, men innimellom får man svake øyeblikk hvor man må være innestengt på glattcelle for å unngå å ramle utpå

Hemmeligheten er å greie å begrense skaden til gjerningsøyeblikket, så idag fortsetter vi som før, så går det nok bra,får vi håpe!

Lykke til til deg også!!

Sånn som skjer - men i dag er det ny dag og nye muligheter.
Dette er jo ikke verdens undergang, og som du sier Solange så gjelder det å komme seg tilbake på "den smale vei" ved første anledning = umiddelbart.
Lykke til, dette går bra

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 22:23   #261
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takke for alle gode tilbakemeldingene :-)
Jeg skal holde meg til det som veilederen sa jeg, synes det er herlig med fisk, kjøtt og har laget meg scampi for første gang i livet.... veldig godt. det er vel det som er litt av vitsen at vi skal "lære" oss å lage annen type mat en det vi har gjort.

En sprekk er ikke det verste, det skjer så legger man det bak seg og fortsetter!!!! stå på!

fortsatt god helg til alle, hilsen hun som skal ha fårikål i morgen :-)

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:32   #262
nybegynner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 22
nybegynner er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er det ingen her ? Første dag i fase 2 her.

__________________



nybegynner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:17   #263
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

jeg er her ,, er egentlig i fase to min andre uke, men i dag tror jeg nesten at jeg er i fase 19 eller noe,, gumler smågodt så det tyter ut av ørene ,,sukk den posen føllte med meg hjem gitt, og har den først kommet i hus ,, vel da må den spises ,,
så begynner nok i fase en igjen på mandag

lykke til for deg ,,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 11:23   #264
nybegynner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 22
nybegynner er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

jeg er her ,, er egentlig i fase to min andre uke, men i dag tror jeg nesten at jeg er i fase 19 eller noe,, gumler smågodt så det tyter ut av ørene ,,sukk den posen føllte med meg hjem gitt, og har den først kommet i hus ,, vel da må den spises ,,
så begynner nok i fase en igjen på mandag

lykke til for deg ,,,

Stå på, Arkine Har vært tøft her også siste uka, trodde en stund at jeg ikke tålte produktene fordi jeg var så kvalm, men så viste det seg at hele familien har omgangsyke

__________________



nybegynner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:27   #265
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av nybegynner, her.

Stå på, Arkine Har vært tøft her også siste uka, trodde en stund at jeg ikke tålte produktene fordi jeg var så kvalm, men så viste det seg at hele familien har omgangsyke

*hehe*
god bedring, nybegynner

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:02   #266
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

joda jeg skal stå på ,men i dag skal jeg på helgetur til oslo ,,leid hotellrom og revy i kveld .. frustrerte fyrer
maten skal nok gå bra ,men værre med drikke ,, å for å være ærlig så har jeg ikke lyst til og tenke så mye slanking denne helga ,,men mandagen er det alvor igjen,
før eller siden skal jeg nå min ideal vekt ,, innen sommeren i alle fall

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 13:41   #267
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

joda jeg skal stå på ,men i dag skal jeg på helgetur til oslo ,,leid hotellrom og revy i kveld .. frustrerte fyrer
maten skal nok gå bra ,men værre med drikke ,, å for å være ærlig så har jeg ikke lyst til og tenke så mye slanking denne helga ,,men mandagen er det alvor igjen,
før eller siden skal jeg nå min ideal vekt ,, innen sommeren i alle fall

Trenger ikke ha superfokus på slanking, men kanskje unngå de værste fellene.
Og med fullt trykk igjen på mandag så vil nok ikke helgen gjøre den store forskjellen

Høres ut til å bli en deilig helg, kos deg og nyt både revy, mat og drikke

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:10   #268
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei :-)
Revy hørtes ikke dumt ut nei, kos dere i helga!
I dag har jeg vært på vekten og endelig har det "sluppet" :-) trengte og se at det var gått av noe denne uken, går fortsatt bra men er
litt matlei så det har de tre siste dagene laget meg omelett. ikke orket å lage fisk eller kjøtt, i går tok jeg 74 fram kyllingfile og et egg med masse løk og sopp + krydder det
var veldig godt.
Eller var jeg på shopping ble klær til ungene mens jeg går å gleder meg til jeg skal kjøpe meg klær i mindre størrelse enn i dag :-)
Fortsatt god helg til alle!

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:39   #269
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

Hei :-)
.....
I dag har jeg vært på vekten og endelig har det "sluppet" :-) trengte og se at det var gått av noe denne uken, går fortsatt bra men er
litt matlei så det har de tre siste dagene laget meg omelett. ikke orket å lage fisk eller kjøtt, i går tok jeg 74 fram kyllingfile og et egg med masse løk og sopp + krydder det
var veldig godt.
Eller var jeg på shopping ble klær til ungene mens jeg går å gleder meg til jeg skal kjøpe meg klær i mindre størrelse enn i dag :-)
Fortsatt god helg til alle!

Gratulerer med "sleppet" og shopping. Jeg var også på shopping forrige uke og det ble flere gensere og tunika da det var SALG!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:11   #270
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Og så, litt reklame......
For dere som er i fase 2, så kan jeg av erfaring si at det er kjekt med noen tips til det/de måltidene som ikke skal bestå av ED-produkter. Her har jeg startet en tråd for fase 2-oppskrifter, sleng gjerne inn dine så får vi en fin liste med variasjoner.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 19:59   #271
nybegynner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 22
nybegynner er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei!

Jeg trives med fase 2, deilig å spise et måltid. Fredag og lørdag hadde jeg indrefilet av okse, stekte squash, løk, champingon og blomkål, masse krydder og en dasj soyafløte. Snakket med veilederen min om dette, vekttapet får heller ta litt lengre tid, må ha litt saus eller dressing på middagen.

Ellers har jeg begynt å trene, deilig. Var på to spinningøkter torsdag og fredag m litt stykerening etterpå, og har gått lang skitur idag. I går var vi innesnødd Jeg tror det er megaviktig med styrketrening ( og annen trening) både for å finne en måte å leve på etter dietten og for å øke forbrenninga....mye fett og lite muskler her etter maaange slankekurer.

Idag har jeg spist scampi med stekte grønnsaker.

__________________



nybegynner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:04   #272
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av nybegynner, her.

Hei!

Jeg trives med fase 2, deilig å spise et måltid. Fredag og lørdag hadde jeg indrefilet av okse, stekte squash, løk, champingon og blomkål, masse krydder og en dasj soyafløte. Snakket med veilederen min om dette, vekttapet får heller ta litt lengre tid, må ha litt saus eller dressing på middagen.

Ellers har jeg begynt å trene, deilig. Var på to spinningøkter torsdag og fredag m litt stykerening etterpå, og har gått lang skitur idag. I går var vi innesnødd Jeg tror det er megaviktig med styrketrening ( og annen trening) både for å finne en måte å leve på etter dietten og for å øke forbrenninga....mye fett og lite muskler her etter maaange slankekurer.

Idag har jeg spist scampi med stekte grønnsaker.


Hei, fase 2 er lettere,ja Jeg bruker også soyafløte, og det har gått greit for meg. Tror trening er veldig viktig på denne dietten, jeg går lettere ned når jeg trener. Mener det hjelper godt på insulinresistensen. Som jo for meg er årsaken til hele vektproblemet

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:07   #273
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja, nå klarnet det plutselig opp her ute, ser jeg Sol, snøfritt og 5 plussgrader, da er det en fryd å gå tur!

Da tar jeg fram gåstavene og går meg en times tur

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:35   #274
elilian
Juniormedlem
 
elilian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 20
elilian er på en erverdig vei
Smile

Ny på forumet:)

Heia alle sammen! Så glad jeg kom over denne siden her. Jeg går på eurodiet. I dag har det gått 4 uker i fase 1. Men jeg er så skuffet:/ sist jeg gikk på denne kuren(droppet ut av div årsaker), så gikk jeg ned rett over 10 kg. Denne gangen bare 6. Hva har jeg gjort galt? Hvor mye har folk gått ned i fase 1.

Har spist ubegrenset med sukkerfrie drops/pastiller... Og sikkert drukket altfor mye sukkerfri saft/brus. Itilegg fikk jeg klarsignal om å spise sjokoladefrokostblandingen 2 ganger om dagen. Er disse årsakene svaret på et litt skuffende resultat?

Tusen takk for svar

elilian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:43   #275
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Ny på forumet:)

Opprinnelig lagt inn av elilian, her.

Heia alle sammen! Så glad jeg kom over denne siden her. Jeg går på eurodiet. I dag har det gått 4 uker i fase 1. Men jeg er så skuffet:/ sist jeg gikk på denne kuren(droppet ut av div årsaker), så gikk jeg ned rett over 10 kg. Denne gangen bare 6. Hva har jeg gjort galt? Hvor mye har folk gått ned i fase 1.

Har spist ubegrenset med sukkerfrie drops/pastiller... Og sikkert drukket altfor mye sukkerfri saft/brus. Itilegg fikk jeg klarsignal om å spise sjokoladefrokostblandingen 2 ganger om dagen. Er disse årsakene svaret på et litt skuffende resultat?

Tusen takk for svar

Hei og velkommen hit.
Jeg har ikke gjort meg ferdig med Fase 1 enda, men jeg ser de fleste har gått ned ca 6,5kg. Så du er ikke så langt unna.
En på kurset mitt som trener hardt 2 ganger i uken gikk ned 10kg, men det var en mann, som visstnok går ned raskere enn oss kvinner.

For mye sukkerfri saft/brus er nok medvirkende til vektstagnasjon, er ikke grensen max 1 1/2 glass per dag?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no