Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I dag var det rett før jeg kastet opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-08, 17:01   #1
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

I dag var det rett før jeg kastet opp

Fordi jeg ikke klarer å spise ketolysebrødet lenger... Jeg hadde over en skive igjen, måtte bare kaste det Er så forferdelig lei av det! Jeg snakker da om soyaproteinbrødet som det står oppskrift på utenpå soyaproteinmelet fra ketolyse.

Kan noen være så snille å gi meg noen gode brødtips? Må ha litt brød, gjerne grovt, uten den ekle bismaken til soyaproteinet!

Jeg har laget sånne polarlapper av egg og eggehviter, cc, ost og krydder, og det var jo godt. Men de smaker så egg! Jeg er aller mest lei av egg og soyaprotein...

Tips mottas med takk!

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 18:43   #2
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: I dag var det rett før jeg kastet opp

Hot tips: dropp brød og alt som ligner

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 20:58   #3
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag var det rett før jeg kastet opp

Forsåvidt kan en droppe brødet, men for noen er det viktig å ha noe å ha under pålegget.

Har ikke laget denne men har hørt mye om Lollipop brødet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

Ellers finnes det endel nøttebrød, se under oppskrifter/bakst.
Og Nutty Cheese Muffins som står omtalt i en annen tråd skal jeg forsøke, de hørtes gode ut.

Har laget avocado muffins, fallt ikke i smak hos meg, men venninnen min likte de veldig godt, så jeg baker dem til henne. Elsker avocado, men disse muffinsene fikk jeg ikke helt smaken på.

De skryter av brødmixen som lavkarbo selger - og pizzaknecks og et par andre knecks typer.

Oppsier da?? Mye luft, men dersom du tar 1 toppet teskje eller 2 ketolysemix i blir det mer "mat" i dem og lite bismak av mixen.

Dersom du ikke skal "frakte dem" som matpakke er det noen frokostlapper som er enkel å lage og gode varme, men tåler ikke mye før de går fra hverander.

Endel å velge i, det er bare å søke på oppskrifter, du finner sikkert noe som faller i smak!


Vet noen snakker om Fedons Afrodite brød, men har ingen peiling på karboinnhold.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 21:54   #4
Nisnen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 15
Nisnen er på en erverdig vei

Sv: I dag var det rett før jeg kastet opp

Spis en side med røkt makrell til frokost, gjerne med litt majones. Da er du mett halve dagen, og slutter å tenke på brød ettervert.

Nisnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 04:21   #5
Drew
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 19
Drew er på en erverdig vei

Sv: I dag var det rett før jeg kastet opp

Jeg bruker dette brødet jeg; http://www.dialife.dk/product.asp?product=760 .

Drew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 11:37   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: I dag var det rett før jeg kastet opp

Hei
Kutt ut brødet. Er det soyasmaken du (og jeg) ikke liker kan bakemiksen være løsningen? Bruk halvparten med egg(og litt mer vann) . Det blir litt løsere brød men med mindre eggesmak.
Men man må ikke ha brøderstatning på kuren, det er bare ganske praktisk mange ganger.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:35   #7
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: I dag var det rett før jeg kastet opp

Takk for svar og gode tips alle sammen!

Jeg er litt avhengig av noe brøderstatning i perioder, men forsøker å slutte med dette... Dette beror på min egen fantasti- jammen ikke lett å finne på noe hver dag!

Men soyaproteinbrød klarer jeg ikke mer, aldri! Så takk for alternativene, jeg får prøve meg på litt baking i helga

Klem fra meg

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 15:39   #8
angel71
Juniormedlem
 
angel71 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 17
angel71 er på en erverdig vei

Sv: I dag var det rett før jeg kastet opp

Jeg bakte også første dagen det brødet som står på soyaprotein boksen. Minnet om gummi. Skjønte fort at det ikke var det gode brødet jeg hadde fått anbefalt av ei venninne.

For den oppskriften står nemlig på bakemix boxen og de ser veldig like ut ved første øyekast de boksene. Men har nå blitt veldig glad i det deilige bakemix brødet Anbefales på det varmeste

__________________


angel71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på forumet, har kastet meg på ketolyse maxiice Spørsmål og svar 24 17-11-08 11:29
Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose? høna Ketolysekuren 9 06-07-08 21:21
Kastet ut? Adriane Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 20-02-08 17:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no