Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kommer ikke i ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-11, 15:41   #1
Jorgen_BM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Jorgen_BM har litt lumsk oppførsel i fortiden

Kommer ikke i ketose

Er skikkelig irritert nå... skeiet ut litt i helgen, og kommer ikke inn i ketose igjen nå... spist 2g karb på mandag, 9g karbo på tirsdag og idag 2g foreløpig.
Kan umulig stemme?

Jorgen_BM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:49   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose.

Tålmodighet, tålmodighet, tålmodighet.

Sjekk igjen i morgen kveld.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:04   #3
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose.

Slapp av og gi det tid. For all del ikke heng deg opp i ketosen og stixene! heller ikke vekta. du merker det på magen og cm bruk målebånd. jeg har spist mer karber nå etter 1 mnd med ketolyse, og da begynte saker og ting å skje.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:09   #4
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Kommer ikke i ketose.

Som det blir nevnt her:
Drit i stixa!
Bare pass på mål og vekt - hvis det går feil vei, DA kan du spørre deg selv hva som skjer. Før det: keep up the good work!

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:12   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Jorgen_BM, her.

Er skikkelig irritert nå... skeiet ut litt i helgen, og kommer ikke inn i ketose igjen nå... spist 2g karb på mandag, 9g karbo på tirsdag og idag 2g foreløpig.
Kan umulig stemme?

Skulle ønske ketostix aldri ble brukt i lavkarbosammenheng jeg.... det skaper så sinnsykt mye stress hos så mange...

Spiser du så lite karbo er du i ketose - dvs kroppen din forbrenner FETT som energi. Noe annet er ikke relevant å forholde seg til uansett hva stixen din sier

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:00   #6
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose

Btw 2 karber til dagen? var da ekstremt lite. spis mer karber du så skjer det sikkert noe. ikke i form av stivelse men grønnsaker unn deg litt mais og gulerøtter som egentlig er no no. spis grønnsaker til nesten hver måltid.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:24   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Btw 2 karber til dagen? var da ekstremt lite. spis mer karber du så skjer det sikkert noe. ikke i form av stivelse men grønnsaker unn deg litt mais og gulerøtter som egentlig er no no. spis grønnsaker til nesten hver måltid.

Ashley - TS får ikke utslag på ketosestix. Dermed blir det etter min mening litt feil å gi råd om å spise mais og gulerøtter for da "skjer det sikkert noe". Jeg antar du mener vektnedgang - men tema i denne tråden var altså ketose - ikke stans i vektnedgang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:33   #8
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ashley - TS får ikke utslag på ketosestix. Dermed blir det etter min mening litt feil å gi råd om å spise mais og gulerøtter for da "skjer det sikkert noe". Jeg antar du mener vektnedgang - men tema i denne tråden var altså ketose - ikke stans i vektnedgang

Jeg har faktiskt erfaring selv med ketose og jeg oppfordrer ham til å spise mer grønnsaker. Det står også i boka. Kutt ut koffein og spis 10 g karber til dagen. Funka på meg, derfor hjelper jeg han bare. Fikk utslag på ketosestix etter en helg jeg kom ut av ketosen når jeg adda grønnsaker og spiste mer fett, mindre karber.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:48   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Jeg har faktiskt erfaring selv med ketose og jeg oppfordrer ham til å spise mer grønnsaker. Det står også i boka. Kutt ut koffein og spis 10 g karber til dagen. Funka på meg, derfor hjelper jeg han bare. Fikk utslag på ketosestix etter en helg jeg kom ut av ketosen når jeg adda grønnsaker og spiste mer fett, mindre karber.

Javel? Har ikke erfart at det har vært en vanlig måte å "komme i ketose" på på forumet tidligere... dessuten - han ER i ketose med så lavt karboinntak - uansett hva ketostixen sier for noe - dette er ikke noe hokuspokus - det er slik kroppen fungerer. Uten karboinntak MÅ kroppen tære på fettet i maten eller kroppsfettet og dermed er man i ketose.
Hvilken bok snakker du om - ketolyseboka? Der står det kutt koffein og spis 10 gram karber hver dag?? Fint om du kan henvise til side i boka også så jeg slipper å lese gjennom alt

Siste setningen din forstår jeg ikke "Fikk utslag på ketosestix etter en helg jeg kom ut av ketosen når jeg adda grønnsaker og spiste mer fett, mindre karber."
Adda grønnsaker - mindre karber?? Blir ikke det litt selvmotsigende?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:03   #10
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Javel? Har ikke erfart at det har vært en vanlig måte å "komme i ketose" på på forumet tidligere... dessuten - han ER i ketose med så lavt karboinntak - uansett hva ketostixen sier for noe - dette er ikke noe hokuspokus - det er slik kroppen fungerer. Uten karboinntak MÅ kroppen tære på fettet i maten eller kroppsfettet og dermed er man i ketose.
Hvilken bok snakker du om - ketolyseboka? Der står det kutt koffein og spis 10 gram karber hver dag?? Fint om du kan henvise til side i boka også så jeg slipper å lese gjennom alt

Siste setningen din forstår jeg ikke "Fikk utslag på ketosestix etter en helg jeg kom ut av ketosen når jeg adda grønnsaker og spiste mer fett, mindre karber."
Adda grønnsaker - mindre karber?? Blir ikke det litt selvmotsigende?

uff jeg mente jeg fikk utslag, uffameg. ja det hjalp å spise mer grønnsaker å kutte litt på koffeinet for meg. drikk mye vann. les på side 93. kan ha blandet litt med vedlikehold av vekten. sorry feilen her. men spise mer fett gir jo utslag på ketosestix. å som sagt mindre karber, 10 g om dagen. men han er nok i ketose med 2 g. dumme stix, hehe. hang meg heldigvis aldri opp i dem.

men du som spørr er nok i ketose, stixene kan gi utslag hvis du trener mye. ta dem på kvelden 2 t etter siste måltid. ikke spis lettprodukter, da funker kuren ikke står det.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:15   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.


men du som spørr er nok i ketose, stixene kan gi utslag hvis du trener mye. ta dem på kvelden 2 t etter siste måltid. ikke spis lettprodukter, da funker kuren ikke står det.

Du mener vel at trening kan gjøre at stixene IKKE gir utslag?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 23:03   #12
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Jorgen_BM, her.

Er skikkelig irritert nå... skeiet ut litt i helgen, og kommer ikke inn i ketose igjen nå... spist 2g karb på mandag, 9g karbo på tirsdag og idag 2g foreløpig.
Kan umulig stemme?

Slapp av. Du er i ketose med mindre du har har ligget helt i ro siden søndag.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 23:05   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Jeg har faktiskt erfaring selv med ketose og jeg oppfordrer ham til å spise mer grønnsaker. Det står også i boka. Kutt ut koffein og spis 10 g karber til dagen. Funka på meg, derfor hjelper jeg han bare. Fikk utslag på ketosestix etter en helg jeg kom ut av ketosen når jeg adda grønnsaker og spiste mer fett, mindre karber.

Nå er det nå sånn da at på ketolyse så er ikke grønnsaker som vokser under jorda lov. Det er forsåvidt ikke "lov" å spise underjordiske grønnsaker uten å begrense mengden en god del på alle lavkarboretninger, til og med fedon lindberg.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:06   #14
yay
Juniormedlem
 
yay sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 20
yay er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose

Ketoner dukker opp i urinen (og i pust/svette) når ketonkonsentrasjonen i blodet er for høy. Spiser du mindre enn 30-40g karbohydrater om dagen finnes det ingen mulighet for at du ikke er i ketose, siden hjernen alene må ha mye mer enn det.

Det er ketoner i BLODET kroppen bruker til noe nyttig, så hvis de ikke er i urinen din skal du egentlig bare være fornøyd.

Og hvis du absolutt MÅ vite; kjøp deg en overpriset blod-keton-tester og slå deg løs :P ($7 pr strips for å teste ketoner i blodet, og gir deg ingen interessante tall uansett)

__________________


yay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:37   #15
Jorgen_BM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Jorgen_BM har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Kommer ikke i ketose

Okay, syns dt bare er veldig rart... kan kanskje ha noe med at jeg egentlig ikke er overvektig lengre? veier 86 kg og er 194 høy, bmi på 23...
men jeg SKAL ned til 75 kg

Jorgen_BM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:44   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Jorgen_BM, her.

Okay, syns dt bare er veldig rart... kan kanskje ha noe med at jeg egentlig ikke er overvektig lengre? veier 86 kg og er 194 høy, bmi på 23...
men jeg SKAL ned til 75 kg

Du er klar over at lavkarbo er vektregulerende? Om du og kroppen din ikke er enig i at 75 er en passe vekt for deg så sliter du ...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:53   #17
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Du er klar over at lavkarbo er vektregulerende? Om du og kroppen din ikke er enig i at 75 er en passe vekt for deg så sliter du ...

Er ikke alltid bmien stemmer med hvordan kroppen ser ut heller, sånn er det ihvertfall for min del! Har jo fett å ta av, selvom bmi er innenfor normalen! Selv må jeg bare passe litt på kcal i tillegg, så går jeg fint ned!

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:56   #18
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.

Er ikke alltid bmien stemmer med hvordan kroppen ser ut heller, sånn er det ihvertfall for min del! Har jo fett å ta av, selvom bmi er innenfor normalen! Selv må jeg bare passe litt på kcal i tillegg, så går jeg fint ned!

Det var heller ikke det jeg sa: mange opplever at kroppen ikke vil ned de siste såkalte pyntekiloene.

Det er greit å passe på kaloriene, men om man kutter så mye at det ikke er god helse så bør man tenke seg om og det er det faktisk folk som gjør.

Vi er opptatt av god helse her inne og ikke av å bli tynnest mulig eller å ha BMI på nedre delen av skalaen. Alle kropper er forskjellige og mange er ikke klar over at lavkarbo er vektregulerende derfor minner jeg om det når jeg leser om folk som vil ned kanskje mer en hva kroppen er enig i.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:00   #19
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det var heller ikke det jeg sa: mange opplever at kroppen ikke vil ned de siste såkalte pyntekiloene.

Det er greit å passe på kaloriene, men om man kutter så mye at det ikke er god helse så bør man tenke seg om og det er det faktisk folk som gjør.

Vi er opptatt av god helse her inne og ikke av å bli tynnest mulig eller å ha BMI på nedre delen av skalaen. Alle kropper er forskjellige og mange er ikke klar over at lavkarbo er vektregulerende derfor minner jeg om det når jeg leser om folk som vil ned kanskje mer en hva kroppen er enig i.

Oi, var egnetlig ikke meningen å "quote" deg da jeg skrev det, var ikke ment som kritikk altså! Helt riktig at lavkarbo er vektregulerende, noe som er veldig bra! Ville bare si at i mitt tilfelle stemmer ikke kropp og vekt, jeg ser tyngre ut enn jeg er!

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:03   #20
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.

Oi, var egnetlig ikke meningen å "quote" deg da jeg skrev det, var ikke ment som kritikk altså! Helt riktig at lavkarbo er vektregulerende, noe som er veldig bra! Ville bare si at i mitt tilfelle stemmer ikke kropp og vekt, jeg ser tyngre ut enn jeg er!

Og jeg er omvendt, folk gjetter meg gjerne til lettere enn det jeg er.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:05   #21
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Og jeg er omvendt, folk gjetter meg gjerne til lettere enn det jeg er.

Heldig du! Har nok noe med min mangelende muskelmasse å gjøre..

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:14   #22
Jorgen_BM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Jorgen_BM har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Du er klar over at lavkarbo er vektregulerende? Om du og kroppen din ikke er enig i at 75 er en passe vekt for deg så sliter du ...

Nei, det viste jeg ikke... men jeg lever på omlag 700-800 kcal om dagen, maks 1000. Så da må jeg vel være i stand til å bli kvitt alle de kiloene jeg vil om jeg oprettholder dette kaloriinntaket?
Ja, jeg vet det er ekstremt, så vil ha meg frabedt eventuelle moralprekner

Jorgen_BM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:17   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Jorgen_BM, her.

Nei, det viste jeg ikke... men jeg lever på omlag 700-800 kcal om dagen, maks 1000. Så da må jeg vel være i stand til å bli kvitt alle de kiloene jeg vil om jeg oprettholder dette kaloriinntaket?
Ja, jeg vet det er ekstremt, så vil ha meg frabedt eventuelle moralprekner

Jeg synes ikke det er bra å lese at folk sulter seg, for det er nøyaktig det du gjør med så lite kalorier.

Vi er veldig opptatt av helse her inne og du representerer ikke god helse uavhengig av om du fraber deg moralpreken eller ikke.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:29   #24
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg synes ikke det er bra å lese at folk sulter seg, for det er nøyaktig det du gjør med så lite kalorier.

Vi er veldig opptatt av helse her inne og du representerer ikke god helse uavhengig av om du fraber deg moralpreken eller ikke.

Skriver under på den!

Det du driver med er sultekur og har ingenting med sunt kosthold eller lavkarbo å gjøre, og da reagerer jeg uansett hvor mye moralprekensk det blir.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:33   #25
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Jorgen_BM, her.

Nei, det viste jeg ikke... men jeg lever på omlag 700-800 kcal om dagen, maks 1000. Så da må jeg vel være i stand til å bli kvitt alle de kiloene jeg vil om jeg oprettholder dette kaloriinntaket?
Ja, jeg vet det er ekstremt, så vil ha meg frabedt eventuelle moralprekner

Ingen moralpreken - men kanskje du ikke er klar over konsekvensene ved å ligge så lavt i energiinntak? Du er mann - og ganske ung stemmer ikke det? Du er kanskje også noe aktiv - trener litt? Nå vet jeg ikke HVOR ung du er - men er du ung nok er ting fremdeles i utvikling - noe som krever et energioverskudd for at du skal bli optimal fysisk og mentalt

En så ekstrem diett med så lite kalorier vil faktisk gjøre at du KAN stanse helt opp i vektnedgang. Det er mange som har forsøkt seg på sultekurer tidligere - meg selv inkludert, og selv om jeg for maaaaange år siden gikk NED i vekt - er det helt håpløst å opprettholde målvekten etterpå fordi kroppen velger å lagre all næringen siden det har vært sultkatastrofe i så lang tid. Dette kan ta LANG tid før kroppen skjønner at det ER nok mat og kan slippe fett igjen. Sånn er bare kroppen - den ønsker å passe på at den har den næringen den trenger.

Så hvis du har planer om å gå ned i vekt - BLI der - og slippe sultekurer x-antall ganger (som en del av oss har vært gjennom - meg inkludert - og jeg LÆRTE ikke før jeg fant lavkarbo.) så anbefaler jeg at du begynner og spise ihvertfall det minimum din kropp har behov for. Du kan feks regne ut basalforbrenningen din - og legge deg 5-800 kalorier under denne om du insisterer på kalori-teorien. Da vil du sørge for at kroppen ikke tror det er sultkatastrofe og den vil slippe fett.
Eventuelt ta utgangspunkt i 2 gram protein pr kilo kroppsvekt og minst samme mengde fett i gram. Du kan fortsatt spise like lite karbo som du gjør idag hvis du ønsker det.

Ikke gå i samme fella som en del andre på lavkarbo gjør - de tror at lavkarbo OG lite kalorier er det mest effektive. En del av gutta boys her inne som i tillegg trener mye spiser VELDIG mye mat og klarer å holde vekta stabil /gå ned i vekt.

Du trenger ikke gjøre samme tabben som jeg gjorde over mange år - gjør du vel? For da ender du opp med en evig kamp mot vekta - og uansett hvor lite du spiser vil du ikke gå ned - og du blir desperat og spiser mindre og mindre - og tilslutt er du fanget i overvekten din....

Med 7-800 kalorier pr dag er jeg bekymret for om du får i deg nok proteiner spesielt - siden disse inneholder aminosyrer som er essensielle for kroppen å få via mat siden kroppen ikke "lager" de selv. Du risikerer at muskelmassen din forsvinner istedet for fettet - og DET ønsker du ihvertfall ikke.

De pulverkurene som ligger på samme kaloriinnhold som du spiser nå skal jeg ikke reklamere særlig for, MEN jeg vet at de er satt sammen slik at du ihvertfall skal få i deg de vitaminer og mineraler kroppen trenger. Spiser du så variert og tar kosttilskudd slik at du er sikker på at du dekker kroppens basisbehov i dag?
Det går raskt å få mangler - og jeg kan som svært lav på jern for tiden love deg at det er ikke særlig hyggelig helsemessig og det tar LANG tid og bygge opp nivåene igjen med tilskudd. (Jeg har jernmangel pga malasorpbsjon i tarm, ikke pga kosthold for jeg spiser MASSE god lavkarbomat hver dag )

Jeg håper du setter deg ned og tenker seriøst gjennom om det er verdt det... jeg kan si at det ikke er det, men det er du som må leve med konsekvensene.

For å kommentere det egentlig temaet for tråden din - om du tror du ikke er i ketose - og alle har fortalt deg at du er det fordi du spiser så lite karbo - så er du IHVERTFALL i ketose med det kaloriinntaket du har i deg - men nå skyldes ketosen sult - ikke lavt karboinntak...

Så - som avslutning - SPIS MER MAT!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i ketose babydoll Ketolysekuren 4 17-01-11 04:49
Kommer ikke i ketose! Frustrert! Majken Induksjonen 63 09-04-10 12:29
Kommer ikke i ketose. Hjelp! Lillemy71 Spørsmål og svar 27 01-04-10 17:45
Kommer ikke i ketose mette_moj Ketolysekuren 20 22-08-09 10:59
Kommer ikke inn i ketose igjen Ramah Ketolysekuren 10 03-04-09 21:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no