Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Voldsom matlyst på kvelden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-11, 23:55   #1
Lekarbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 8
Lekarbo er på en erverdig vei
Wink

Voldsom matlyst på kvelden

Hei
Går på ketolysekuren nå og er i ketolyse nå, sjekket på sticks. Har gått ned 3 kilo ca på 3 uker. Men nå føler jeg at jeg stagnerer veldig. Har en veldig matlyst på kvelden, føler jeg har lyst til å spise noe hele tiden. Fra ca kl 2000 og til 2300. Har begynt å legge inn maten på diett.no og ut i fra det så får jeg i meg ca 70% fett ca 10 % karb og 20 protein. Skal ikke det være en grei fordeling?

Noen andre som er veldig sultne på kvelden ?? Morgenen og dagen er det ikke noe problem

Lekarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 23:58   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom matlyst på kvelden

Hm - kanskje du spiser for lite i løpet av dagen?

Nå skal det sies at min personlige erfaring når jeg spiste VELDIG mye (dvs så mye jeg ville) på generell lavkarbo var jeg konstant sulten... med litt mindre mengder forsvant sultfølelsen (ligger vanligvis på 17-1800 kcal pr dag så det er ikke snakk om sulting her altså)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 00:03   #3
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Voldsom matlyst på kvelden

Jaa,der kjenner jeg meg godt igjen.Hver kveld etter kjøkkenet er ferdig rydda,- må jeg igang med noe mat-greier igjen.

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:12   #4
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Voldsom matlyst på kvelden

Jeg blir også sulten eller sugen på mat på kvelden. men jeg drikker gjerne eggemelk da, eller koker meg te. Og det hjelper litt :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:17   #5
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Voldsom matlyst på kvelden

Når spiser du det siste "ordinære" måltidet? Det kan være du rett og slett spiser det for tidlig. Selv er jeg veldig kveldsfysen, og løser det med å forskyve spisemønsteret så middagsmaten kommer sent. Spiser normalt middag rundt 20-21.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:36   #6
Lekarbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 8
Lekarbo er på en erverdig vei

Sv: Voldsom matlyst på kvelden

Jeg spiser relativt tidlig, har to barn i skolealder så det blir middag rundt 4-5 tiden. Prøver å spise et måltid på kvelden, som eks tyrkisk yoghert m nøtter. Men da har jeg lyst på enda mer og enda mer... og det ender med at jeg sitter der og blir veldig mett og dårlig samvittighet ....
Men noe positivt er det jo, har fått mye bedre energi etter jeg har begynt på lavkarbo/ketolyse. Mye mindre magevondt og mindre hodepine

Lekarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 18:02   #7
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Voldsom matlyst på kvelden

"Spise når man er sulten til man er passe mett". Det sier ketolyseboken . Men ikke alltid så lett i praksis.

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, hadde det slik første tiden. Har bedret seg. Er man vant til å småspise på kvelden, kan det også være et mønster som må endres. Jeg jobbet mye med dette i begynnelsen, siden jeg var så vant til å ha noe i munnen.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Voldsom vannsamling i kroppen! Sophie Spørsmål og svar 13 08-09-10 19:54
Spise sent på kvelden Janis Ketolysekuren 13 11-06-09 20:56
Mat sent på kvelden? joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 05-02-08 00:07
Voldsom kvalme LilleRosin Ketolysekuren 10 02-07-07 22:32
sulten om kvelden!! luringen Dr Lindbergs 6 27-10-05 12:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no