Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er forskjellen på lavkarbo - atkins - ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-11, 21:02   #1
Jodla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 48
Innlegg: 3
Jodla er på en erverdig vei

Hva er forskjellen på lavkarbo - atkins - ketolyse?

Jeg er helt fersk når det gjelder lavkarbo, men det er det jeg har bestemt meg for å følge, men blir helt forvirret av alle disse kurene, de virker så like. Med tanke på oppskrifter - hva er det jeg skal følge?

Jodla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:17   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva er forskjellen på lavkarbo - atkins - ketolyse?

Lavkarbo er et fellesbegrep som her inne generelt omfatter et karbohydratinntak pr dag fra 0-150 gram. Opptil 72 gram pr dag sier Lutz man kan spise uten å måtte redusere fettinntaket.

Atkins har en stige der man spiser minst karbo i starten - også kan man spise litt flere matvarer med litt mer karbo etterhvert.
Ketolyse innbefatter et karboinntak på 15-20 gram karbohydrater hver dag, men anbefales ikke om man er under 10 kg reelt overvektig. (Skriver reelt fordi om man har en BMI innenfor normalvektig men MENER seg 10 kg overvektig er det ikke sikkert man vil gå ned på ketolyse. Dette også fordi lavkarbo er vektregulerende, og ens subjektive oppfatning og kroppens oppfatning av målvekt ikke alltid er sammenfattende

Nå vet ikke jeg hvor høy og tung du er i dag - men det kan kanskje være med på å veilede deg i rett retning. Når det sies er det også en del normalvektige som spiser lavkarbo av helsemessige årsaker - og da kan man velge det kostholdet man er mest komfortabel med til daglig.

Et råd er å bruke biblioteket og låne et par bøker, feks "Bedre uten brød" av Lutz, ketolyse-kuren av Torkild Andersen, Skaldemans bøker, Fedon Lindberg, Hexeberg mfl.
Bibliotekene har nettsider du kan søke om de har bøkene inne - hvis ikke kan de fjernlånes. Evt kan du be de kjøpe de inn faktisk

Du kan også bare begynne og spise generelt lavkarbo etter rådene i denne pdf'en - noe jeg gjorde da jeg startet - også kan du justere kostholdet ditt når du får lest deg litt opp på de forskjelleige retningene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:23   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er forskjellen på lavkarbo - atkins - ketolyse?

Hei,
...også vil jeg anbefale at du tar deg en tur innom denne tråden her:
Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:27   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva er forskjellen på lavkarbo - atkins - ketolyse?

Takk arnakristin - den glemte jeg jaggu i farten...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellen på ketolyse og atkins dolcevita78 Ketolysekuren 144 22-11-15 08:37
Forskjellen på lavkarbo og ketolyse? Newstart Lavkarbo generelt 2 27-03-11 13:55
Forskjellen på Atkins og Ketolyse Jolly Atkins kosthold 2 08-12-09 00:00
Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkarbo? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 08-06-09 22:16
Forskjellen på ketolyse og lavkarbo diett? siba Ketolysekuren 1 08-03-09 23:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no