Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kunne trengt noen starttips ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-13, 03:44   #1
Onkel Grusom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 1
Onkel Grusom er på en erverdig vei
Question

Kunne trengt noen starttips ...

Hei folkens, jeg er ny på forumet her

Vekta mi har sakte gått opp fra 88 til 95 kilo det siste året, og nå føler jeg virkelig at tiden er inne til å svi av noen kilo.
Ideelt vil jeg ned til 85 kilo.
For å få dette til har jeg bestemt meg for å gå hardt ut med ketolyse dietten.
Jeg trener allerede regelmessig (3 til 4 ganger i uka hardt) så den biten er i boks.
Jeg drikker ikke brus, og spiser svært lite godterier.
Er dessverre glad i øl men er parat til å ofre den i den perioden det tar (får heller ta meg noe tørr rødvin hvis lysten blir for stor, hehe).

Jeg har dessverre ikke mye tid til å lage avansert mat fra bunnen, så jeg trenger noen få idiotsikre, enkle og gjerne billige oppskrifter til frokost /lunsj/middag for å komme meg i gang.
Oppskritene kan gjerne være kjedelige og trauste, bare man blir mett og de inneholder minimalt med karbohydrater.
Så hvis noen av dere mer erfarne kunne delt noen oppskrifter med meg så hadde jeg blitt veldig glad.

Hilsen Kim :-)

Onkel Grusom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 08:36   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Kunne trengt noen start tips...

Velkommen skal du være!

Det er en del på forumet som helt og holdent er forbeholdt oppskrifter - fra de kompliserte til de helt enkle. Ta deg en utforskningsrunde der inne. Jeg lover deg at du får myyye inspirasjon.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 09:03   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kunne trengt noen starttips ...

Litt tid må du nok bruke på å legge om kostholdet
Bruk oppskriftforumet og lag store porsjoner så du har i flere dager

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:52   #4
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Kunne trengt noen starttips ...

Velkommen til forumet :-)

Min typisk dag
Frokost :2-3 lavkarbo brød som jeg har baket selv ( Toro lavkarbo mix ) + 1 kopp kaffi ( Magic bullet coffe )
Lunsj : 2-3 skiver lavkarbo brød med salat osv
mellom måltid : nøtter, drikke buljong
Middag: woket kylling, laks , kjøtt osv. Med grønnsaker. Grønnsakesuppe ( Toro )
Kveldsmat: Omelett
Jeg tar også 3-4 spiseskje med extra virgin coconut oil til dagen ( fordelt utover dagen )

Jeg klarer ikke å holde meg unna brød, men jeg baker 3-4 brød i slengen. Skjærer dem opp og fryser dem ned.

Er jeg fnysen på snop så har jeg funnet sukkerfri sjokolade på helsekosten.
Men lager også Bounty sjokoladen som er kjempe god :-)

Lykke til meg kostomleggingen :-)

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:57   #5
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Kunne trengt noen starttips ...

Opprinnelig lagt inn av Nyttogbedreliv, her.

Velkommen til forumet :-)

Min typisk dag
Frokost :2-3 lavkarbo brød som jeg har baket selv ( Toro lavkarbo mix ) + 1 kopp kaffi ( Magic bullet coffe )
Lunsj : 2-3 skiver lavkarbo brød med salat osv
mellom måltid : nøtter, drikke buljong
Middag: woket kylling, laks , kjøtt osv. Med grønnsaker. Grønnsakesuppe ( Toro )
Kveldsmat: Omelett
Jeg tar også 3-4 spiseskje med extra virgin coconut oil til dagen ( fordelt utover dagen )

Jeg klarer ikke å holde meg unna brød, men jeg baker 3-4 brød i slengen. Skjærer dem opp og fryser dem ned.

Er jeg fnysen på snop så har jeg funnet sukkerfri sjokolade på helsekosten.
Men lager også Bounty sjokoladen som er kjempe god :-)

Lykke til meg kostomleggingen :-)

Kom på en ting til som jeg syns er godt. Skinke boks, masse majones og kokte grønnsaker. Mat som lages på 1 2 3

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 15:46   #6
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Kunne trengt noen starttips ...

Om du skal følge ketolyse, så er ikke lavkarbobrød "lov".

Enkle og billige ketolysevennlige måltider, kan være så enkelt som omeletter, supper, eller kokte grønnsaker med kjøtt ved siden av og en dæsj rømme.

Unngå for all del halvfabrikata fra Toro o.l. Å lage enkel mat fra bunnen av tar ikke spesielt lang tid, å mekke sammen en blomkålsuppe tar kanskje 2 minutter lengre enn det tar å lage en fra Toro.

Les på oppskriftsforumet her inne, er tusenvis av forskjellige retter her.

Lykke til!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 08:45   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kunne trengt noen starttips ...

Hei
Et råd for ketolysekuren er å følge de enkle regler som gjelder. Følg dietten fra start til slutt uten noen særlige utskeielser, da fungerer det best.
I boken Slank med ketolysekuren er det en del enkle oppskrifter. Samtidig vil du lett kunne lære deg å velge rett mat når du har lest teoridelen i boken.
Endelig finner du oppskrifter på www.ketolyse.no og jeg har selv begyndt å legge ut oppskrifter med billeder på min Facebook om du er der.( offentlig profil)
Vennlig hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunne trengt noen råd om Ketolyse marjo Ketolysekuren 8 06-02-13 17:26
Kunne trengt litt tips Issa Generell diskusjon 1 23-10-11 12:29
Kunne noen ha hjulpet meg med dagsmeny/ukesmeny? miss_chica Ketolysekuren 8 05-01-09 21:53
Helt ny på dette, noen med starttips? tykksmåbarnsmor Ketolysekuren 16 25-11-08 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no