Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Den rare kroppen, altså ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-08, 23:23   #1
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Den rare kroppen, altså ...

Jeg har vært på ketolyse i fem uker og trives godt med det. Har fulgt Torkil boka til punkt og prikke (tror jeg) - med både tabletter, nok væske og mosjon. Har gått ned fire kilo underveis. Har imidlertid fått skikkelige problemer med at hendene dovner og sovner av, vonde ledd og generelt en "opphoping" av vann i kroppen. Da et inntak av mindre karbohydrater jo skal føre til mindre glykogen som binder vann - blir dette bare merkelig?! Har fått tips fra Dr Torkil om å ta mer omega 3 - eller evt kutte ut - men trives godt på ketolyse - så kvier meg litt for å slutte! Har også drukket mye løvetann te som skal ha en god effekt - det har hjulpet litt, men ikke nok....Er det noen som har noen gode tips??

Har også oppdaget noe annet interessant underveis - nemlig at min kraftige pollenallergi er helt borte i ketolysen - og det er jo fantastisk!

Vil også takke for et flott forum - med utrolige mange gode og nyttige tips!

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 09:23   #2
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Den rare kroppen, altså ...

oi.. dette vet jeg ikke noe særlig om.. men jeg har fått tips fra min bailine terapeut om å drikke vann med eplecidereddik smaker stygt, men gjør godt for betennelser. skal personlig prøve ut den nye bringebæreddiken som har kommet på markedet, den smaker visstnok godt.
jeg har fått betennelse i kneet mitt etter at jeg begynte på ketolyse.. det kommer og går.. har også tenkt at det kan være kuren som gjør det, men pga mange andre positive ting ved denne kuren ,så velger jeg altså å fortsette..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 09:58   #3
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Den rare kroppen, altså ...

Opprinnelig lagt inn av savannah, her.

Har også oppdaget noe annet interessant underveis - nemlig at min kraftige pollenallergi er helt borte i ketolysen - og det er jo fantastisk!

Det hørtes veldig interessant ut. Hvilke pollentyper er du allergisk mot? Selv har jeg også i alle år vært allergisk mot mange typer pollen (har en lang liste). Jeg har ikke problemer med bjørk (eller andre tidlige pollentyper), men bruker å kjenne plagene rundt 17 mai hvert år. Og så holder det på til august, når buroten har gjort seg ferdig.
Er svært spent på om ketosen kan virke inn på dette i år. Har prøvd utallige medisiner opp gjennom årene, uten nevneverdig virkning.

__________________



Min journal

Sist redigert av Oban : 08-05-08 kl 20:11.
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 10:02   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Den rare kroppen, altså ...

Da ville jeg lagt til mer magnesium, kutta kaffe (eller drukket kaffeinfri) og drukket peppermyntete. Og du er helt sikker på at du ikke er gravid? Hadde det nemlig sånn i graviditeten...dt overnevnte hjalp kollosalt!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 15:33   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Den rare kroppen, altså ...

Hvis man har betennelser i eller rundt ledd så er det min erfaring at store doser c-vitamin hjelper mot betennelse.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 17:46   #6
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Sv: Den rare kroppen, altså ...

Takk for gode tips; eplecidereddik (eller bringebær) må testes ut, kaffe drikker jeg ikke - men er jo glad i pepsi max da..., peppermyntete har jeg heller ikke prøvd, men som sagt så synes jeg løvetann funker litt ihvertfall! Har kjøpt kjerringrokk te også - så her er det bare å teste i vei. Jeg tar allerede dobbel dose magnesium (ketolyse), vet ikke helt om det er lurt å ta mer??? Og jeg er ikke gravid - har to barn - så vet jo omtrent hvordan kroppen funker da

Når det gjelder allergi, så har jeg hatt allergi spesielt mot bjørkepollen, gress, timotei og burot++ i omtrent 20 år. Har vært avhengig av medisin og kortisonsprøyter. Har alltid blitt veldig dårlig når bjørka spretter ut. Jeg bor i Telemark og her er skogen knall grønn nå, og pollenvarselet lyser illrødt. Jeg kjenner ingenting! Og det er helt ufattelig deilig. Jeg antar at det har noe med kryssallergi mot matvarer og gjøre -altså da matvarer som jeg ikke spiser på ketolyse??? Har ikke sett noen andre her som skriver om det samme, men interessant er det ihvertfall! Og det får meg også til å tviholde på ketolyse som vektreduksjonsmiddel, til tross for vonde hender osv....

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 19:13   #7
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den rare kroppen, altså ...

Base-te fra Helios fungerer for meg, eller eventuelt bio-identisk progesteronkrem. Du finner nok ut av det

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no