Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Trening

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 08:58   #1
Laila Jo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 6
Laila Jo er på en erverdig vei

Trening

Hei!
Starta i går med lavkarbomat. Har slutta å røyke og vekta mi raser opp. Jeg har tenkt å holde meg til en streng lavkarbodiett, der det er minst mulig karbohydrater.
Så leste jeg her inne at det ikke var anbefalt å trene til å begynne med. Jeg går hver dag, er det trening. Er også medlem i et treningsstudio, har vært litt til og fra der men har planer om å bli mere aktiv der. Da håper jeg noen kan hjelpe meg med disse to spørsmålene:

Hvorfor skal man ikke trene til å begynne med?
Hva er trening i denne sammenhengen?

Laila Jo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:30   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av Laila Jo, her.

Hei!
Starta i går med lavkarbomat. Har slutta å røyke og vekta mi raser opp. Jeg har tenkt å holde meg til en streng lavkarbodiett, der det er minst mulig karbohydrater.
Så leste jeg her inne at det ikke var anbefalt å trene til å begynne med. Jeg går hver dag, er det trening. Er også medlem i et treningsstudio, har vært litt til og fra der men har planer om å bli mere aktiv der. Da håper jeg noen kan hjelpe meg med disse to spørsmålene:

Hvorfor skal man ikke trene til å begynne med?
Hva er trening i denne sammenhengen?

Du kan trene fra starten, men du kan fort bli sliten for kroppen har ennå ikke vent seg til å forbrenne fra fett isteden for karbohydrater. Dette blir som regel bedre etter hvert når kroppen blir vant med den type forbrenning. Gange er jo en form for trening det også, men det går sikkert bra i starten ettersom det er en rolig form for trening, mens feks.løping er hardere. Lykke til.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:51   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av Laila Jo, her.

Hei!
Starta i går med lavkarbomat. Har slutta å røyke og vekta mi raser opp. Jeg har tenkt å holde meg til en streng lavkarbodiett, der det er minst mulig karbohydrater.
Så leste jeg her inne at det ikke var anbefalt å trene til å begynne med. Jeg går hver dag, er det trening. Er også medlem i et treningsstudio, har vært litt til og fra der men har planer om å bli mere aktiv der. Da håper jeg noen kan hjelpe meg med disse to spørsmålene:

Hvorfor skal man ikke trene til å begynne med?
Hva er trening i denne sammenhengen?

Nå vet ikke jeg hvor mange karbo du tenker og ligge på hver dag, men veldig mange får abstinenser de første par ukene, og med det blir det litt susete, slitne, svimle og klarer ikke ta i så mye som tidligere. Noen får influensasymptomer også. Dette bør du være forberedt på - og tenke at NÅ er jeg på avvenning! Gåturer er kjempefint - du vil raskt kjenne hvor mye du orker de første ukene, drikk nok vann, spis nok mat og ikke overdriv er mitt stalltips

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 05:56   #4
Laila Jo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 6
Laila Jo er på en erverdig vei

Sv: Trening

Tusen takk for svar. Høres jo rimelig ut.
Jeg har egentlig ikke bestemt antall karbo, prøver hele tida å minske det til et minimum. Skal f.eks ut å reise i neste uke og da synes jeg det kan være vanskelig. Skal bo privat så jeg håper jo å kunne ordne slik at jeg kan spise "min" mat.

Laila Jo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:14   #5
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Trening

en annen grunn til ikke å starte å trene rett etter start av en lavkabo kur er at
med engang du starter å trene bil kroppen din bygge muskler..
Muskler veier mye mere en fet og du vil da ofte gå litt opp i vekt.
Dette er jo posetivt men mange mister motivasjonen om de ikke går ned i starten av en kur.
Derfor anbefales det at du venter et par uker før så kroppen får tilvendt seg sin nye livstil og at vekttapet får startet.

MVh
Ruslepløsa

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Trening meksiko Spørsmål og svar 2 22-02-09 11:09
Trening og Mat Kenny Trening 14 15-01-08 16:46
Trening JuD Ketolysekuren 13 16-05-07 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no