Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-09, 00:09   #76
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Jeg har prøvd taffelost med tomat og med vårløk i kveld. Morro! De ble som kaker ja Og man kan jo fylle ting inni!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 00:12   #77
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Jeg har laget av kavli sine ferdigskiver: Jalapeno, skinke, skinke og purre.
Og tine sin med vårløk

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 00:14   #78
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har laget av kavli sine ferdigskiver: Jalapeno, skinke, skinke og purre.
Og tine sin med vårløk

Blåser kavli sine seg opp også slik som tine sin gjør?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 00:17   #79
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Blåser kavli sine seg opp også slik som tine sin gjør?

Ja litt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 00:19   #80
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Blåser kavli sine seg opp også slik som tine sin gjør?

Disse har jeg også prøvd. De trenger litt kortere tid, og blåser seg mer opp enn vanlig hvit ost. Og så blir de litt gyldne og er mye tykkere. Perfekte knekkebrød.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 00:33   #81
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Tips: Bruk ostechipsene som lasagneplater.

Til taco er de jo også ypperlige selvsagt.

Ah! Hvor tar du det fra! Det har åpnet seg en helt ny verden for meg nå med disse ostechipsene. Frokost i morgen blir osteknekkis med pålegg, og jeg tror nesten jeg må ha med noen ostechips med salt & pepper på jobb. Når jeg kommer hjem skal jeg lage lasagne med kjøttdeig, spinat og philadelfia. Med ostechips som lasagneplater!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 03:05   #82
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Hvordan ble disse når man blandet osten og eggehviter? (Så noen nevnte det, tidlig i tråden). Noen som har testet det?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:04   #83
Mt2t
Medlem
 
Mt2t sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 215
Mt2t er ny på veien

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Ooops, bakepapiret tok fyr i microen

__________________


Start 17.06.09
Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26533
Mt2t er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:40   #84
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Vanvittig godt. Taffelost var best! Men Kavli sine tilsvarende ble ikke vellykket.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 22:42   #85
Kristine78
Nytt Medlem
 
Kristine78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 7
Kristine78 er på en erverdig vei

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Jeg har også prøvd disse chipsene og har blitt skikkelig hekta De smaker bedre enn vanlig potetchips jo...

Jeg har testet litt forskjellige typer ost som dansk gräddost, norvegia og jarlsberg. Gräddosten var veldig god men litt vanskelig å få sprø da det er mye fett i den, samtidig var den litt salt slik at jeg fant ut at denne var best uten noe krydder da det er mye smak i selve osten. Jarlsberg likte jeg ikke da det ble litt for sær smak når den ble stekt slik i ovnen. Norvegia er bare himmelsk !!! Litt Chili explosion og maldonsalt på dyppe den i rømme.... Mmmmm er så glad jeg så dette tipset her inne siden jeg er en skikkelig chipsoman !

__________________




Start 01 mai 2009
Kristine78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 22:44   #86
Kristine78
Nytt Medlem
 
Kristine78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 7
Kristine78 er på en erverdig vei

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

...

__________________




Start 01 mai 2009
Kristine78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 00:38   #87
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Mt2t, her.

Ooops, bakepapiret tok fyr i microen

Hjelp, hva gjorde du da? Tror ikke jeg tør å bruke bakepapir i microen heretter....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 01:24   #88
Mt2t
Medlem
 
Mt2t sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 215
Mt2t er ny på veien

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Hjelp, hva gjorde du da? Tror ikke jeg tør å bruke bakepapir i microen heretter....

Ikke farlig. Når jeg la det på en tallerken, gikk det greit. Jeg har et brett i microen som jeg la bakepapiret rett på. Da fikk det jo strålinger fra alle kanter.

__________________


Start 17.06.09
Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26533
Mt2t er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 05:05   #89
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

favoritten for tiden, oste-chips-knekkis med majones, egg og røykalaks..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 09:40   #90
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Ja, nå vet jeg hva jeg skal ha til frokost! Osteknekkis av tomatost med meierismør og spekepølse!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:36   #91
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Ah, jeg simpelthen eeelsker smeltet/grillet/krispy ost så dette skal testes. Har dessverre ikke micro men jeg regner med grillfunksjonen i vanlig stekovn gjør samme nytte.

Takk for tipset, Bee!

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:54   #92
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Zuma, her.

Ah, jeg simpelthen eeelsker smeltet/grillet/krispy ost så dette skal testes. Har dessverre ikke micro men jeg regner med grillfunksjonen i vanlig stekovn gjør samme nytte.

Takk for tipset, Bee!

Her er originaloppskriften, for stekeovn: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=oste-chips

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 20:07   #93
Makronelle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 6
Makronelle er på en erverdig vei

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Heisann
Dette er første gang jeg prøver meg på å skrive noe her inne. Håper ikke jeg gjør noe galt nå. Jeg prøvde å lage ostechips i mikroen min, la to osteskiver der, og før de hadde ligget et minutt så sprakk tallerkenen de lå på. Hvordan ser jeg at de er ferdige? Og har jeg brukt for sterk varme på de da tror du?

Makronelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF ihvertfall :) Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 22:34   #94
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Høres ut som et servise som ikke tåler å være i microen. Jeg legger de barerett på bakepapir på den tallerkenen som er i ovnen, og full guffe i 3 min ca.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 22:34   #95
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Makronelle, her.

Heisann
Dette er første gang jeg prøver meg på å skrive noe her inne. Håper ikke jeg gjør noe galt nå. Jeg prøvde å lage ostechips i mikroen min, la to osteskiver der, og før de hadde ligget et minutt så sprakk tallerkenen de lå på. Hvordan ser jeg at de er ferdige? Og har jeg brukt for sterk varme på de da tror du?

Ikke bruk tallerken, bruk BAKEPAPIR! P.S. Du er ikke den første her som har gjort den feilen.

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 23:09   #96
Mt2t
Medlem
 
Mt2t sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 215
Mt2t er ny på veien

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Ikke bruk tallerken, bruk BAKEPAPIR! P.S. Du er ikke den første her som har gjort den feilen.

Jeg må bruke begge deler! Har bare en rist i microen min, dermed tok bakepapiret fyr Men bakepapir PÅ tallerken gikk bra. Og forresten; nam nam!

__________________


Start 17.06.09
Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26533
Mt2t er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 01:06   #97
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Dette er blitt en slager her i huset på lørdag (og noen ganger ellers...hehe), med pommes frites-krydder på (grill). Ungene synes også det er veldig godt. Også kjempegodt med dip. Savner ikke vanlig potetgull!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 10:28   #98
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

jeg prøvde og lage ostchips tusen takk! supert resultat!

men jeg snakk biter av de over kjøttdeig og ost lavkarbo-pizza.. det ble en digg taco pizza med masse krydder

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:12   #99
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Er det bare jeg som er totalt dust siden det bare blir "grøt"/"gugge"? Tok den ut etter 1,5 min, da boblet det og kokte av guggen i microen. Hva gjør jeg feil??

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:21   #100
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Du må vel ha den inne lenger, så boblinga rekker å bli stivt?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
chips, ost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprøe peanøttkjeks Aadi Bakst 25 15-12-11 02:40
Ostechips i microbølgeovn Thomasina Annen mat 5 23-06-11 14:14
Ostechips Skippy Kake/dessert og snacks 0 01-09-08 23:06
Ostechips Toots Ketolysekuren 15 20-11-07 16:59
Ostechips cilemora Ketolysekuren 3 02-09-07 13:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no