Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Pcos og lavkarbomeny

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-11, 18:18   #1
Isprinsessen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
Isprinsessen er på en erverdig vei

Pcos og lavkarbomeny

Er det noen her som har gode lavkarbomeny forslag for Pcos, eller evt linker til hvor jeg kan finne det? Er ny i gamet, og det er jo så mye på nettet om dette.
Jeg har startet på Synarela i dag, kan jeg spise lavkarbo når jeg er i gang?

Isprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:37   #2
HildeS
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Nord-trøndelag
Innlegg: 1
HildeS er på en erverdig vei

Sv: Pcos og lavkarbomeny

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er det noen her som har gode lavkarbomeny forslag for Pcos, eller evt linker til hvor jeg kan finne det? Er ny i gamet, og det er jo så mye på nettet om dette.
Jeg har startet på Synarela i dag, kan jeg spise lavkarbo når jeg er i gang?

Ingen gode svar hadde du fått gitt, og jeg har ingen å gi deg heller.
Er ute etter samme svar som deg, og skal forøvrig snart i forsøk selv. Forøvrig uten synarela.
Tror helt sikkert du kan spise lavkarbo under både nedregulering og stimulering.

HildeS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:43   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Pcos og lavkarbomeny

Hei,
Hva dere skal spise kommer ann på i hvilken ende av lavkarboskalaen dere legger dere på, det finnes ingen egen variant for dere med pcos. Et fint sted å begynne å lese, innholder også linker til masse oppskrifter. Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:43   #4
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Pcos og lavkarbomeny

Har lest rundt om at lavkarbo a la Fedon er greit under forsøk og graviditet, kanskje det er et sted å starte?

Har også PCOS, og håper på å komme i gang med forsøk i løpet av våren.
Tenkte det var lurt å starte med lavkarbo og videre utredning av PCOS'en, for å legge forhold best til rette for IVF.
Jeg er også helt nybegynner, har lest dr. Hexebergs "Frisk med lavkarbo" og rundt om på forumet her. Anbefaler boka, lettfattelig, samtidig som den er grundig. Holder på å trappe ned til lavkarbo, og skal ikke gå ned noe. I dag er jeg på ca 90 karber, tenker meg ned til 70.
Ellers leste jeg på PCOS-delen av forumet at vi PCOS'ere bør ligge unna soyaprodukter, fordi det tøyser med hormenene...

Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 12:43   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pcos og lavkarbomeny

Har lest forskningsartikler som tyder på det at generelt lavkarbo øker fertiliteten, men størst effekt hadde de som fikk fettet fra de såkalte sunne fettkildene, som avocado, nøtter og fisk, og ikke fra melkeprodukter og kjøtt. Bare sånn FYI.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:47   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Pcos og lavkarbomeny

Hm, interessant, Cherry!
*går for å gnage på en avocado*

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:14   #7
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Pcos og lavkarbomeny

abbonnerer på denne

Lavkarbo fordi jeg vil ned noen kilo, har pcos og ønsker å bli gravid.

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:36   #8
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Pcos og lavkarbomeny

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Har lest forskningsartikler som tyder på det at generelt lavkarbo øker fertiliteten, men størst effekt hadde de som fikk fettet fra de såkalte sunne fettkildene, som avocado, nøtter og fisk, og ikke fra melkeprodukter og kjøtt. Bare sånn FYI.

Ikke det at jeg ønsker barn sånn enda (eller i det hele tatt, egentlig ) men jeg uffer meg stadg over at jeg ikke liker verken avocado, nøtter eller fisk... mens melkeprodukter og kjøtt, derimot, kan jeg spise "grenseløst" av...

Det skal ikke være lett, nei!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbomeny, medisiner, pcos


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCOS og hud Adlibitum PCOS og karbohydratkontroll 3 15-04-10 14:16
PCOS og hud jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 8 30-08-05 23:07
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 10:55
pcos`ere??? gibistr2004 Lavkarbo generelt 3 28-04-04 21:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no