Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-11, 13:45   #1251
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja det er litt forvirrende disse treningsgreiene, men at vi har fordeler av trening tror jeg nok alle er enige i.


Uten tvil, følelsen etterpå er jo ubeskrivelg god

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:25   #1252
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Ingen tvil om at trening gjør godt, jeg føler meg mye bedre både psykisk og fysisk når jeg har trent hvertfall.

Jeg har blitt anbefalt av min lege (Hexenberg) om å ikke gå over til fase 3 b osv, men fortsette på ren lavkarbo, altså rett og slett erstatte ett og ett produkt med protein og gr.saker og minst mulig stivelse. Jeg merker jeg eser ut bare jeg spiser en bolle, et kakestykke e.l. så jeg vet kroppen min ikke tåler så mye karbo, føler meg oppblåst og får vondt i leddene, så for meg er det enkelt å velge lavkarbo resten av livet. Men da selvfølgelig med litt mer fett enn ED tillater.

I helgen har vi koset oss med lavkarbo-rømmegrøt osv, tror ikke jeg går ned når jeg spiser slikt (selv om mange gjøre det, slik Streber nevner). så jeg må nok gå tilbake til helt ED og kutte ut en del av osten og rømmen som jeg har koset meg med siste uka. ble litt inspirert til å lage litt mer fristende middager når samboeren min gikk over til lavkarbo, men må nok innse at det er vedlikehold for meg og fortsette på ED til jeg har gått ned det jeg skal. Tror ED fase 3 er det som gjelder for meg nå fremover, men til uka prøver jeg meg på fase 2, men om jeg velger et ekstra måltid er det greit, men jeg skal unngå osten og rømmen.....og se om det hjelper på vekta.

Enig med deg, Streber, det er blodig urettferdig at vi ikke går ned på vanlig lavkarbo, men men, da har vi noe å se frem til hvertfall.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:44   #1253
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Da er jeg i gang, fase 3 i dag har gått helt greit - i morgen er det fase 2

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 21:02   #1254
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hadde jo nesten glemt hvilken dag der er i dag!!!!!
I dag er det nøyaktig 2 år siden jeg startet på veien til et lettere liv, med utgangsvekt på 117kg.
Og lettere har jeg jo definitivt blitt - 33kg og noe smått (litt usikker siden jeg ikke har veid meg denne helga)
Nå gjenstår innspurten, og jeg har bestemt at denne datoen om 1 år er jeg i mål
(Ja altså... jeg har egentlig som mål å være ferdig til november, men jeg har bestemt meg for at 28.februar blir en årlig markeringsdag)
Så hva må til;
- Mer konsekvent med dietten
- Tøffere til å motstå fristelser.
- Fortsette trening 4 ganger/uke (er blitt en vane gitt )
Men viktigst av alt: LEVE LIVET - og gjøre gøye ting

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:28   #1255
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så flott, Grotingeling. Gratulerer med jubileet.

Her har det gått fint på fase 2.
I morgen tidlig er jeg klar for indoor walking.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:39   #1256
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer Groteling, for å ha hatt lavkarbo som kosthold i 2 år og gått ned så jæskla mye!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:54   #1257
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer Grotingeling. Kjempebra

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 14:20   #1258
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har en veldig slem og dum vekt!!!
Den går feil vei!! Og viser gamle tall som jeg ikke vil vedkjenne meg!!
Men kampen er i gang, jeg gir meg ikke!! Er i god gang denne uka, med ED og trening...den som gir seg er en dritt!!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:36   #1259
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Jeg har en veldig slem og dum vekt!!!
Den går feil vei!! Og viser gamle tall som jeg ikke vil vedkjenne meg!!
Men kampen er i gang, jeg gir meg ikke!! Er i god gang denne uka, med ED og trening...den som gir seg er en dritt!!

Huffda Titti. Håper vekta skammer seg og viser riktige tall neste gang du går på. Stå på. Dette SKAL vi klare.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:57   #1260
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

hurra for deg gro . FOR en jobb du har gjort!

titti: har ikke du trent ganske mye i det siste da? da bygger du jo både muskler og holder på vannet(?). bruker du målebånd? teite vekten

Jeg kom nettopp tilbake fra trening sammen med vimsen som er her inne. Kjempekjekt. Mye artigere å terne sammen med andre! Deilig nåpr man fåpr slikt kick etterpå. Så akkuratt nå synes jeg livet er fint. imorgen er det legen og jeg vet jo at jeg har gjort en bra jobb så jeg gleder meg jeg Lurer på om jeg skal få tatt nye blodprøver, men det spørs jo om det er nødvendig, er jo ikke så lenge siden siste. Men mye har skjedd siden den tid gitt! Ha en herlig tirsdag allesammen.

hilsen mille høy på trening

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 16:01   #1261
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så bra at du har en god følelse før du skal til legen i morgen, Mille. Lykke til.

Jeg har ikke trent de siste to ukene pga influensa ene uka og vinterferie forrige uke, så jeg kan dessverre ikke skylde på musklene.

Men har nok spist litt for mye ost og rømme forrige uke, pluss lite trening og pms. Håper jeg klarer å hente meg inn og føle meg mer vel til torsdag, da skal jeg prøve brudekjolen min.

Om en uke skal jeg til Sofie Hexenberg igjen, har ikke vært der siden november en gang, men jeg føler heller ikke at det er stort å hente på vekta der siden sist....synes jeg bare har gått opp og ned siden jul....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:00   #1262
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk folkens - fikk et ekstra spart bak i går da jeg oppdaget hvilken dato det var.
Nå er det full skjerpings - sikter mot under 80 ved månedsskiftet mars/april.

Lykke til i morgen Mille, det går helt fint tenker jeg
Stå på Titti, du er tøffere en vekta vet du

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:45   #1263
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Satser på det. I dag har jeg hvertfall vært aktiv, startet dagen med inndoor walking og avsluttet med svømming sammen med gullet mitt i kveld.

Ellers har det gått fint med maten, motivert igjen nå!

Ha en fin kveld dere. Straks fruene her.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:29   #1264
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer med 2 års dagen, Gro!

Selv har jeg vært på en ukes vinterferie. Og det å tro at man trimmer når man går på ski med en 4 åring er: HELT FEIL! Har gått opp 1,5 kg men er tilbake på normalen i løpet av neste uke hvis alt går etter planen. Jeg skulle vært på klinikken igår, men hadde glemt å ta blodprøver ;surrehue; så da må jeg vente i 2 uker til. Det er siste kontroll som jeg har på ED. Etter det er jeg på egen hånd. Hjelp!?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:53   #1265
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Her har jeg og størstejenta kost oss med fruene vi også-er så gøy den serien!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 08:33   #1266
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Popp - vurderte å sende ut etterlysning snart, har jo ikke "sett" deg på leeeeenge.
Litt kjipt med oppgang, men det går seg til vet du
Spennede med siste kontroll da, og kan godt forstå at det er litt skremmende å skal greie seg selv på en måte.
No worries, du har jo et svært forum til å hjelpe deg.
Er jo mange her inne som er normalisert (altså såkalt normalvektig eller ferdig-slanket), så det skulle ikke by på særlig utfordring å få tips til veien videre.
Sjekke ut oppskriftene til Gerd og Nannah f.eks.
Selv digger jeg bloggen til Lena Beatrice, mange herlige oppskrifter der (chicken nuggets .......)

Jeg har forøvrig greid det mesterstykke å komme i ketose på fase 2
Har vel aldri skjedd meg før..... men nå sitter jeg altså her med ånden fra helvete, og en ikke så rent liten hodepine på gang.
Gjett om jeg har blandet meg masse bringebærsaft da, for det greier jeg å drikke mengder av når jeg har hodepine.
Rent vann er av en eller annen grunn ikke spesielt fristende.....
Så her sitter jeg og har blitt enig med meg selv om at jeg godt kjører fase 1 allerede i dag, har jo allerede oppstartsplagene

Nu skal jeg i mål, trallala trallala, er dere med, trallala trallala (har ikke klikket altså, bare kjempemotivert!!!!!)

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:34   #1267
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Signerer Gro jeg Popp! Vi krysser fingre for at forumet kan hjelpe deg å holde vekten etterpå. Jeg har vært i ketose både i fase 1 og 2 hele tiden Gro, øøø skal man ikke det(føler meg plutselig litt teit her...)Mine stix er gamle og ingen vits å prøve, men jeg får jo ketoseånden like etter hvert måltid hele tiden-1/2 times tid etter et måltid setter det igang.Ordentlig ekkelt, men har tenkt at det bare er flott kroppen jobber. (Har alltid hatt god ånde før lavkarbo)

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 12:03   #1268
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Så kjekt å lese at du er motivert Grotingeling! Herlig følelse!

Jeg er sikker på du blir nydelig i brudekjolen Titti! Lykke til med prøving

Må bare dele med dere: I går var jeg på shopping og fant en veldig fin overdel. Den var litt gjennomsiktig men siden den var "fluffy" tenkte jeg at jeg hvert fall kunne prøve den Den var knallfin på! Den kunne jeg aldri brukt for 9,2 kilo siden, så det var såååå motiverende!
Nå er det bare 5,8kg igjen og det føles fantastisk!

Det eneste som skremmer meg er at jeg tenker på alt jeg har lyst til å spise igjen når jeg er "ferdig"... Pluss jeg skal ut på flere reiser rett etter jeg er i mål med nedgangen, så jeg er redd det går rett opp igjen! Noen som har lagt en god plan for livet etter slanking?

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 12:24   #1269
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Signerer Gro jeg Popp! Vi krysser fingre for at forumet kan hjelpe deg å holde vekten etterpå. Jeg har vært i ketose både i fase 1 og 2 hele tiden Gro, øøø skal man ikke det(føler meg plutselig litt teit her...)Mine stix er gamle og ingen vits å prøve, men jeg får jo ketoseånden like etter hvert måltid hele tiden-1/2 times tid etter et måltid setter det igang.Ordentlig ekkelt, men har tenkt at det bare er flott kroppen jobber. (Har alltid hatt god ånde før lavkarbo)

Jo da, en skal hvis være i ketose også i fase 2 - not me
Har aldri hatt særlig vektnedgang i fase 2, og veeeeldig sjeldent hatt utslag på ketostixs når jeg har testet.
Fase 1 derimot; fra dag 1.
Så jeg er gledelig overrasket, kanskje den overdådige treningen jeg har holdt på med siden januar kan være årsaken

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"



Sist redigert av grotingeling : 02-03-11 kl 12:33.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 12:30   #1270
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjempeherlig motivasjon å finne nydelige klær som passer!!! Ada
Se hva jeg skrev til Popp ang. tiden "etterpå".
Tror det viktigste er å være klar over at vi har lagt om kosten - dette er ingen kortvarig endring.
For meg blir det lavkarbo for livet, men jeg har bestemt meg for å vente litt med planleggingen.
Får så lyst til å prøve alle oppskriftene , og det går jo ikke så lenge jeg er på ED (den fella har jeg allerede gått i 2 ganger, så en lærer jo..)
Men i juni derimot, da skal jeg forhåpentligvis være over i fase 3 - og da blir det nok uttesting av oppskrifter ja
For ikke å snakke om grillmat.......

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:02   #1271
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

hipp hurra. virker som folk er motiverte her!!! og herlig å være igang igjen gro, lykke til!

jeg var hos legen idag, 80,6 kilo, altså 7 kilo ned fra januar!! men det var en del muskler (igjen!) så nå er jeg vel under ti kilo men nå har jeg jo begynt å trene og spise igjen så den skal opp litt igjen.

har knappe 8 kilo igjen til målet. men nå er kunngjøringen her: jeg er ferdig med eurodiett for godt. hetland var helt enig. når det går så langt at jeg ikke klarer å spise, er det riktig å fortsette en annen vei.

jeg fikk et opplegg alla frase 3 uten produkter, men vi snakket også litt om at jeg kanskje prøver lkhf, og og da skipper et "karbo" måltid (havregrøt e.l.) og spiser mer fett. jeg skal ta blodprøver (de forrige viste vakre kolesterolverdier som hun sa) og tilbake om 6 uker, og da om et halvår komme tilbake igjen for å se hvordan kroppen reagerer på hvordan jeg nå velger å leve da. jeg er fortsatt usikker på hvilken retning jeg velger å følge, tenker jeg skal lese litt.

men nå føler jeg at jeg har begynt å finne hvilken kost som passer best for MEG, ikke bare i et vektnedgangsperspektiv, og det er ganske spennende. og det at det ikke skjer på "egenhånd" er ganske betryggende.

årh, sommer og grillmat <3

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:11   #1272
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

jaok 9 kilo, men det er jo ikkeno (valgte å oppdatere tickeren min, grådig motiverende såh!)

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:32   #1273
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

forresten så er jeg 26,7% overvektig og "metabolic age" er fortsatt 36! (da jeg startet var jeg 35. Så, tror ikke man skal ta alle tallene fra tanitavekten for god fisk, men en bra indikator er det jo.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:44   #1274
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Du er bare fantastisk flink, Mille!
Jeg er så utrolig stolt av deg
Du kommer til å blakke meg helt på Londontur!
(Jeg er moren som har lovet shopping av nye klær i London til sommeren. 100 kr pr kilo som er borte, og nå er vi oppe i 2000. tror vi må shoppe for 3000 jeg )

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:30   #1275
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

forresten så er jeg 26,7% overvektig og "metabolic age" er fortsatt 36! (da jeg startet var jeg 35. Så, tror ikke man skal ta alle tallene fra tanitavekten for god fisk, men en bra indikator er det jo.


Jeg har vært 50( er 35 år) år hele tiden jeg gått ned nesten 12 kilo dumme vekt

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no