Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Et hakk opp på Ketostix, men...

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-04, 17:16   #1
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Et hakk opp på Ketostix, men...

Er nå på dag to av introduksjonen... har spist masse mat de siste to dagene, og har egentlig aldri vært sulten. Ketostix viser nå hakk nr 2 (spor: 0,5 mmol/L).

Men, jeg har forferdelig vondt i hodet. Er dette tilfeldig? Eller har det med å gjøre at kroppen trer inn i ketose?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 17:44   #2
trultelei
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Innlegg: 19
trultelei er ny på veien

vondt i hodet

Jeg hadde også vondt i hodet på dag to . jeg tror at en får for lite fett.
i dag er jeg på dag tre og kropp og hode fungerer helt normalt

jeg har prøvd dette her en gang før , og da spiste jeg veldig lite fett, og fikk noe jæv.... vondt i hodet på dag to , men da gikk det over

trultelei er avlogget   Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 17:45   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Hører det er noen som får hodepine,når de begynner.

Tenk over dette: Pleide du å drikke te,Cola,Kaffi eller andre ting som inneholder koffein, så kan det være årsaken.

Har du husket å få i deg minimumet 20 gram karbohydrat???

Passer du på at det er nok fett sammen med proteinene???

Noen andre råd kan jeg ikke gi deg annet enn at hvis du normalt trener mye,bør du kutte ned på det under introduksjonen,og gå over til lett trim

Ellers håper jeg hodepinen snart går over.

Klem

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 19:22   #4
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

He he, å nei du... Jeg trener vanligvis svært lite. Har desverre ikke tid til det. Drikker heller vanligvis ikke mye cola eller kaffe.

Jeg kan kansje ha fått i meg litt for lite fett ja.

MÅ man innta 20 g karbo? Hvorfor ikke mindre?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 20:13   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hjernen din trenger de 20g...

Og hvis ikke kroppen får dem så omdannes protein til karbohydrat...

Spis rikelig fett, og masse vann...

Det er ofte ubehagelig å tre inn i ketose, jeg hadde skikkelige abstinenser... Følte meg som en narkoman på avvenning...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 22:26   #6
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Har sinnsykt vondt i hodet! Sinnsykt.... får guffe inn på mer sæther-rømme før jeg legger meg. Blir kansje noe bedre i morgen. Spennende synes jeg da

RSy


Sist redigert av rsy : 12-02-04 kl 14:56.
rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 11:30   #7
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Jeg våknet i dag Torsdag og Ketostix'en viste enda et hakk høyere på skalaen (1,5 mmol/L).

Til frokost spiste jeg to stekte speilegg samt litt stekt bogskinke. Dette nøt jeg sammen med vann og en skikkelig god klatt med Sæther-rømme på.

Når jeg målte med Ketostix nå nettop viste den laveste hakk, altså ingen ketogenlegemer. Hvorfor? Har jeg fått i meg karbohydrater, eller har det med å gjøre at jeg har drukket veldig mye vann?

(Til HP: Jeg har et forslag. Opprett en ny del på forumet som heter "Slankedagbøker" hvor folk kan opprette hver sin tråd med daglig info om hvordan dietten går fremover)

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 11:45   #8
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Hei !

Kan ikke svare deg på det med ketostixèn men jeg syntes forslaget ditt om "dagbok"-side var bra!!

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 15:58   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av rsy

Jeg våknet i dag Torsdag og Ketostix'en viste enda et hakk høyere på skalaen (1,5 mmol/L).

Til frokost spiste jeg to stekte speilegg samt litt stekt bogskinke. Dette nøt jeg sammen med vann og en skikkelig god klatt med Sæther-rømme på.

Når jeg målte med Ketostix nå nettop viste den laveste hakk, altså ingen ketogenlegemer. Hvorfor? Har jeg fått i meg karbohydrater, eller har det med å gjøre at jeg har drukket veldig mye vann?

(Til HP: Jeg har et forslag. Opprett en ny del på forumet som heter "Slankedagbøker" hvor folk kan opprette hver sin tråd med daglig info om hvordan dietten går fremover)

RSy

Atkins sier at den beste tida å måle ketose på er om kvelden,tror de fleste har lavere eller ingen ketose om morgenen.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 06:43   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Hjernen din trenger de 20g...

Og hvis ikke kroppen får dem så omdannes protein til karbohydrat...

..noen som kan forklare denne til meg..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 09:49   #11
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien
Thumbs up

pÅ KETOLYSE SKAL VI SPISE 15 G KARB. tORKIL SIER AT DET GJØR INGENTING AT DU SPISER MINDRE, MEN VI SKAL SPISE SALAT OG GRØNNSAKER OG DA BLIR DET NATURLIG NOK EN DEL.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 13:06   #12
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Godt spurt Mofe, håper noen kan svare ordentlig. Det høres jo nesten litt horribelt ut..Jeg gikk med hodepine en uke, etter å ha vært ut av ketose i..2 dager? Det gjør jeg aaaldri igjen..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 14:12   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kan ikke forklare det HP skriver, fordi jeg ikke forstår helt hva han mener. Men det er sikkert at hjernen trenger NOEN karber for å kunne funke. Skal lese litt om det når jeg kommer hjem


MEN -

  • Når det gjelder antall karber, så begynte Atkins i sin tid ganske langt nede på stigen. Syns å huske at det var 8 karber som var max i boka jeg brukte i 1982. Senere viste forskning og erfaring med 70000 pasienter, at det ikke var noen gevinst å spise mindre enn 20 karber pr dag. Noen få måtte ned mot 15 for å ta av. På langt nær de fleste kunne lige mellom 20 og 25 med samme effekt. Dessuten er de næringsmessige fordelene så store. På dette grunnlaget har Atkins satt sin karbegrense. Torkil på Ketolysekuren sier du skal spise 15 pr dag, men at hvis du tåler det kan spise MER. Han sier i et innlegg her inne (svar til meg) at grensen er satt såpass lavt fordi noen viser seg å måtte ned til 15 for å ta av. Han advarer mot å gå lavere med mindre du da ikke har problemer med å ta av. Da sier han at du kan prøve å gå ned til 10 en periode. Dette står under kapittelet som omhandler problemer med å ta av. Det er hevet over enhver tvil at man IKKE får i seg nok næring ved å spise mindre enn 15 i lange perioder. Både Atkins og Torkil advarer mot dette.
Ang. Ketose:
  • Nå har jeg klistra denne linken så mange ganger og så mange steder at det er ganske utrolig at dere fremdeles Ikke har fått det med dere *morsk Nille kjefter littegrann* . Men jeg gir meg ikke altså !! Vær så snill å ikke heng dere opp i den stixen. Det er helt unødvendig og skaper bare unødig frustrasjon !! Alt du har ønsket å vite om ketose LES & LÆR (Og for dere som tviler, så vil dere finne samme info inne på Torkil sin egen side).
Ang. hodepine:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 17:28   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sitat:

Kan ikke forklare det HP skriver, fordi jeg ikke forstår helt hva han mener.

Nei.. ikke jeg heller, skjønneru

Og Ellinor - det er ikke nødvendig å skrive så stort.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no