Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Når dere vet at det er lenge til neste mulighet for mat

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-11, 06:12   #1
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Når dere vet at det er lenge til neste mulighet for mat

spiser dere ekstra mye da? Jeg gjør det. Som nå, når frokosten er klokka seks, og lunsjen ikke blir før tolv. Det er ganske mange timer!
Jeg skjønner at det sannsynligvis ikke hjelper å spise ekstra mye til frokost, for sulten blir jeg som regel like fort uansett, men det føles liksom bedre å være "fyllt opp" når jeg veit det er lenge til mat igjen.

Det kan vel tenkes at dette er en liten tvangstanke - og viser vel i grunnen noe av hvordan mitt problematiske forhold til mat har vært - maten var langt framme i bevisstheten hele tiden. Og er vel dels det fremdeles. Håper det etter hvert vil bli bedre.

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 07:49   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Når dere vet at det er lenge til neste mulighet for mat

Nei, jeg spiser ikke ekstra selv om jeg vet det er lenge til neste måltid. Tror egentlig ikke jeg tenker så mye på det. Men - hvis jeg husker at det blir lenge til påfyll, hender det jeg husker å ta med et eller annet i veska, just in case
Har ikke den store sultfølelsen om dagen, så det pleier ikke være noe problem med 6 timer uten mat.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 08:17   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Når dere vet at det er lenge til neste mulighet for mat

Det hender, men jeg forsøker å unngå det. Mye bedre å ha litt nøtter eller gresskarfrø (metter overraskende mye!) i veska. Og stort sett finnes en butikk med baconsvor innen rimelig nærhet om nøden blir skikkelig stor.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 08:21   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når dere vet at det er lenge til neste mulighet for mat

Jeg vet at dersom jeg spiser to speilegg med smeltet ost, en halv pakke bacon, steker noe sopp (som suger fett) og spiser alt dette, da er jeg mett fra 0630-1230 eller lenger om nødvendig. Det hender også at jeg tar en pose mandler eller et kokt egg og to i veska som nødproviant.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge venta dere med å skeie ut? JKBB Spørsmål og svar 29 24-07-10 14:29
Hvor lenge er dere i ketose? Sostråle Spørsmål og svar 14 12-05-09 13:52
Hvor lenge steker dere pizzaen som det står oppskrift på på bakemix-pakken? MoaMoa Ketolysekuren 2 27-10-08 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no