Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Høyfett, lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-14, 22:18   #1
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Høyfett, lavkarbo

Må jeg telle fett og protein eller holder det å tenke karb? Holde meg mellom 50-70 gr pr dag! Trener nesten h er dag og aktiv jobb..blir ofte litt mer protein og mindre fett enn det burde i forhold til lchf men alikevell dobbelt med hva jeg er vant til av fett?..
Hva tror dere!? Vil jeg gå opp nå? Ligger på ca 1850 kcal .. ( utifra shape up app er det optimalt for å gå ned ca 0,7 kg pr uke) når jeg legger inn trening står det at jeg bør/ kan spise mer men gjør ikke alltid det..
Forvirrende dette her altså.. Bør jeg kanskje slette app og spise proteiner, fett, gresk yoghurt. Cottagecheese osv og holde karb til minimum og håpe det går veien? Har trent og telt kcal i ALLE år og er så sliten av å aldri miste de suste 2 kg..

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 00:26   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: høy fett lav karbo

Den der tellingen har lite for seg, så det ville jeg ha sluttet med. Spis naturlig fet mat, da blir du mett. Ikke bekymre deg så mye, spiser du mat som er godt for kroppen blir kroppen bra også. Men de to kiloene du snakker om: Det er jo ikke sikkert at dette er naturlig nivå for din kropp, kanskje derfor du ikke klarer å bli kvitt dem? Uansett, 2 kilo overvekt er det kun du selv som merker, ikke andre. Kanskje de forsvinner med tiden, kanskje ikke...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 08:30   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: høy fett lav karbo

Og to kilo er ikke mer enn det vekta kan variere med fra dag til dag. Finn deg et kosthold du kan leve med for resten av livet og tren med tunge vekter (om du kan) for å forme kroppen. Mål cm, med målebånd og klær, og kast vekta i søpla, for de er egentlig ganske upålitelige.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:15   #4
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Høyfett, lavkarbo

Takk! I sommer gikk jeg opp så det er 5 kg som skal av nå.. Men de tre første går som regel fort.. De to siste sitter ofte støpt. Trener med tunge vekter og intervaller . .. Ca 5 ganger pr uke pluss aktiv jobb og mye turgåing! Slutter å rekke kcal jeg da og gir fettet en sjangse fram til jul i hvertfall! føles bedre for kroppen! Kanskje kaste vekta igjen ja.. Sist jeg ikke veide meg på et år var jeg kjempe fornøyd og fikk mer markert kropp .. Tør jeg det da? takk for svar..

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 16:14   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Høyfett, lavkarbo

Hard trening gjør som regel at vekttapet går saktere. Men det gir så mange andre positive effekter at det er ingen grunn til å trappe ned. Glem kaloriene, spis naturlig fet mat og stå på med treningen. Så kommer resutlatene etter hvert, helt garantert! Ikke tenk så mye på tiden det tar, så lege du går rett vie kommer du dit til slutt! Og når du er der, er det bare å fortsette så du holder deg der du ønsker å være. Verre er det ikke;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 08:32   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Høyfett, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

Takk! I sommer gikk jeg opp så det er 5 kg som skal av nå.. Men de tre første går som regel fort.. De to siste sitter ofte støpt. Trener med tunge vekter og intervaller . .. Ca 5 ganger pr uke pluss aktiv jobb og mye turgåing! Slutter å rekke kcal jeg da og gir fettet en sjangse fram til jul i hvertfall! føles bedre for kroppen! Kanskje kaste vekta igjen ja.. Sist jeg ikke veide meg på et år var jeg kjempe fornøyd og fikk mer markert kropp .. Tør jeg det da? takk for svar..

Trening med tunge vekter KAN gjøre at vekta går saktere ned og jeg understreker KAN for jeg synes det er litt fortvilende at enkelte får nesten litt panikk når de hører dette og helst slutter med treningen. Trening er så viktig, og som du selv skriver du får en mer markert og ikke minst fast, sterk kropp. Så kan du vurdere å ha en fast, markert kropp på 70 kg eller en kvapsete kropp på 67 kg

Jeg har selv opplevd i perioder med tung (og jeg mener tung som i absolutt maks i vekt) styrketrening gikk jeg ikke så mye ned, men som kroppen forandra seg. Jeg fikk spesielt markerte armer og bein og hele kroppen forandra seg. Målebånd og klær viste at ting skjedde, men ikke så mye vekta - det var da den blei kasta. Så jeg har ikke problem med vekta, for det har jeg ikke lengre

Fokuser på gode rene, råvarer i passende mengder og tren i vei. Se gjerne på treningsopplegget ditt. Har du gjort de samme øvelsene/rutinene over lengre tid? Små endring der kan også gjøre underverker for å få fart på endringer i kroppens utseende. Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 23:54   #7
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Wink

Sv: Høyfett, lavkarbo

Jeg varierer treningen. Er utdannet Pt og kan i bunn både trening og kost men det strider liksom i mot alt jeg har lært i forhold til maten. Selv har jeg prøvd alt men aldri turt å holde på lenge med så mye fett pga hva ernæringslæren har lort meg på NIH. Men jeg har heller aldri kommet helt i mål med fettprosenten uansett hva jeg har trent og spist! Mulig jeg har trent for hardt, for mye og spist for lite.
Det tar nok litt tid for kroppen å venne seg til. Sist jeg prøvde ga jeg meg etter noen uker da ingen ting med vekta skjedde! Nå skal jeg gi det mer tid og være tålmodig! Vanlig telle kcal funker i hvertfall ikke på meg! Så dette MÅ funke! Hadde styrketrening fri 2 mnd i sommer så jeg bygger nok muskler også nå. Jeg VET jo egentlig det... Men det var det å slå seg til ro med det!

Det er uvant å trosse alt jeg har lært og stappe inn fett men men!!
Jeg stoler på dere og det kjennes bra! Mer energi!
Har også slutta å snuse for 3 uker siden så forbrenningstrening gjør jeg mer av for å kompensere

Takk til dere alle

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 07:36   #8
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Unhappy

Sv: Høyfett, lavkarbo

Har faktisk gått opp i vekt!! Har ikke veid så mye så vidt jeg kan huske!!! Fader også altså!! Veit ikke om jeg tør dette her mer jeg altså!
What to do? Vet noen dier mer fett men det vet jeg ikke om jeg tør altså!

Hjelp er helt fortvila jeg nå!!!

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 09:54   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Høyfett, lavkarbo

Om du vingler mellom flere filosofier vil kroppen bli voldsomt forvirret. Du må velge en og holde deg til den.

Hvorfor fett ikke er farlig: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:26   #10
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Høyfett, lavkarbo

Jeg får holde ut og håpe det snur! Trener jo masse tung styrke om dagen også.. Kan være noe muskler.. Satser på det!!

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:00   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Høyfett, lavkarbo

Jeg binder noe helt voldsomt med vann i kroppen, når jeg driver med tung styrketrening.
Det virker som om du stresser noe helt fryktelig for noen få kilo, og stress, ja det er en av de største partystopperene som finnes. Hvorfor skal du absolutt komme deg på en gitt målvekt? Er ikke sikkert kroppen din vil det.

Finn deg et kosthold du kan leve med lenge og tren i vei. Og vekta, hiv den i søpla og bruk målebånd/klær/speil. De talla på vekta kan til tider være ekstremt frustrerende og kan være et enormt stressmoment. Det varierer jo sånn fra dag til dag og det er jo ikke fettvekt!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 19:10   #12
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Sv: Høyfett, lavkarbo

Ja du har rett lille ny.. Stresser for mye! Nå skal jeg bare fortsette og trene med masse energi! Fikk melkesyre med en gang på løpeturen min.. Må være fraværet av glukose / karb ..
Retter seg vel det også jeg får coache og roe meg selv som jeg har gjort med Pt kundene mine og satse på at det på sikt vil regulere seg ! Det funker jo på andre tross akt! Jeg må stole på min egen kunnskap rett og slett

Takk for at dere er der

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 09:24   #13
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Høyfett, lavkarbo

Nå har det løsna!
Plutselig de siste tre dagene har jeg gått ned 2-500 gr hver dag!
Har slutta å følge app og tenke så mye
Spiser til "passe mett" og spiser mye fett og har fokus på det!
Det var moro!
The only way is up!
Men er mye støl etter trening g og får lutt kramper så jeg må nok øke inntak av b- vitaminer og kalsium og magnesium!
Spiser lchf knekkebrød og koser meg med både rekesalat og annet jeg før ikke turte å spise! Er mett nesten hele tiden så jeg spiser bare når jeg er sulten

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er viktigst, LAVkarbo eller HØYfett? Student1 Spørsmål og svar 20 03-04-12 19:00
Lavkarbo/høyfett - 2. verdenskrig LenaBeatrice Lavkarbo generelt 1 22-01-10 22:10
Hva når kun en i familien lever lavkarbo/høyfett? Tidl. medlem Lavkarbo generelt 11 18-01-10 15:33
Verden våkner til et sunt syn på lavkarbo og høyfett.. Fjonken Nyheter / media 0 02-06-06 20:39
mofe'sss høyfett kjøttkaker mofe Middag 17 08-02-06 16:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no